Vlad Ciuburciu, Vascar: „Vrem sa dezvoltam segmentul de export, care reprezinta 22% din cifra de afaceri”
Miercuri, 07 August 2024

Miercuri, 07 August 2024
Din 1984, cand activa sub denumirea de Industria Carnii Vaslui si functiona in sistem centralizat, Vascar a ajuns astazi la o retea de 20 de magazine proprii - in Vaslui, Iasi, Husi, Negresti, Barlad, Roman, Galati - distributie nationala si exporturi pe cele mai exigente piete de pe trei continente.
O reusita importanta a companiei din Vaslui este obtinerea acreditarii de a exporta pateuri si conserve din carne de porc pe piaţa din Statele Unite ale Americii, unde in curand vor incepe livrarile.
Pentru 2024, Vascar are in plan investitii in tehnologii noi, automatizarea proceselor, dezvoltarea portofoliului de produse si in sustenabilitate prin extinderea sistemului de panouri fotovoltaice instalat in 2023, o investitie de trei milioane de lei. Proiectul are in prezent o putere instalata de 770 kWp si produce 1.200 de MWh pe an, echivalentul a 245.000 de kilograme de carbune neexploatat.
In cei 40 de ani de activitate a companiei Vascar, care au fost cele mai importante proiecte / reusite?
- In 1994, s-au deschis primele magazine proprii sub numele de “Vascar”.
- Lansarea pe plan national a companiei Vascar sub sloganul “Cine Pate Vascar mananca, creste tare ca o stanca!”, in cadrul evenimentului gastronomic numit „Fast Cuisine – Bucataria oamenilor ocupati” avand ca maestru de ceremonii pe vedeta postului Acasa TV – Cabral.
- In 2004, a fost lansat primul spot TV Vascar in cadrul primei telenovele romanesti “Numai iubirea” avand ca protagonisti pe Adela Popescu, Pavel Bartos, Alexandru Papadopol etc.
- In 2013, a fost realizat cel mai mare amplu proiect de rebranding, atat la nivel corporate cat si de produs, noul logo reflectand atat traditia cat si atentia companiei la realitatile momentului, la un stil de viata modern. Dorinta de reinterpretare si de inovare a brandului Vascar a luat forma in urma unor ample cercetari de piata axate pe preferintele consumatorilor. Marca Vascar devine, sub sloganul “Vascar, suflet de bucatar” un brand umbrela pentru produsele din carne, cat si pentru brandul de mancaruri Moldova in bucate. Prin acest proces a fost creat si brandul Moldova in bucate, care, la momentul lansarii, avea in portofoliu doar mancaruri la conserva.
- In anul 2014, se obtine certificare IFS - High Level pe categoria de conserve.
- In anul 2015, se segmenteaza portofoliul de produse al companiei prin crearea unui portofoliu complet de articole premium Moldova in bucate.
- In anul 2016, brandul Moldova in bucate devine brand national prin semnarea de parteneriate cu marile retele de hypermarketuri, atat pe categoria de conserve din carne cat si pe mezeluri.
- In 2018, am lansat gama completa de produse 100% naturale, Alege Natural, fara E-uri, de la Moldova in Bucate. In aceasta categorie, Vascar a adus si o noutate absoluta - Produsele Rumenite, Alege Natural Fara E-uri, preparate printr-o procedura ce permite pastrarea proprietatilor nutritive si asigurarea unui gust natural, savuros.
- In anul 2020, se obtine certificarea IFS – High Level pe toate liniile de productie.
- In anul 2021, cu ocazia aniversarii a 37 de ani de activitate, compania lanseaza strategia de sustenabilitate, axata pe patru piloni: grija faţa de mediu, responsabilitate faţa de angajaţi, producţie responsabila, implicare in problemele comunitaţii.
- In anul 2023, compania obtine acreditarea de a exporta pateuri si conserve din carne pe piata din Statele Unite.
- Tot in anul 2023, compania finalizeaza implementarea unui sistem de panouri fotovoltaice in perimetrul fabricii din Vaslui, o investitie de 3 milioane de lei. Proiectul are o putere instalata de 770 kWp si produce 1.200 de Wh pe an, echivalentul a 245.000 de kilograme de carbune neexploatat.
Cum a evoluat fiecare divizie de business si cota de piata pe care o detine Vascar pe piata mezelurilor, la categoria pateuri, mancare si carne la conserva?
Reteaua proprie de magazine se mentine la un nivel de 33% din cifra de afaceri. Ne propunem sa crestem numarul de magazine proprii cu inca 3 magazine in acest an.
Momentan nu avem date foarte clare de market share pe categorii, dar tinand cont ca pe segmentul mezeluri piata este foarte fragmentata, vorbim de cateva procente market share, iar in categoria conserve avem un market share de doua cifre cu siguranta.
Ce pondere din productie merge la export si care sunt pietele accesate pana in prezent? Ce planuri de dezvoltare aveti la acest capitol?
Exporturile reprezinta 22% din CA, evolutia s-a datorat cererii de conserve din ultimii ani. Exportam pe doua continente: Europa si Africa si speram sa ajungem intr-un timp cat mai scurt si pe continentul american. Urmeaza sa finalizam procedurile cu autoritatile din SUA ca sa putem incepe exporturile si sa mai adaugam o tara pe harta noastra de export. Exportul ramane un segment important pentru noi, pe care ne propunem sa-l dezvoltam.
Cum arata lista de prioritati pentru perioada urmatoare?
Prioritar pentru noi este sa mentinem ritmul de crestere si sa majoram indicatorii de volum pe toate categoriile de produse, pe toate canalele de vanzare. In acelasi timp, avem un plan de investitii pentru acest an, axat pe optimizari de costuri de productie si utilitati. Speram ca pana la finalul anului sa reusim dezvoltarea parcului fotovoltaic astfel incat sa crestem cat mai mult ponderea de energie verde folosita in procesul de productie. Politica noastra de sustenabilitate este foarte bine definita si trebuie sa ne atingem obiectivele.
Ce rezultate financiare ati inregistrat in 2023? Care sunt obiectivele pentru anul acesta?
Am incheiat anul 2023 cu o cifra de afaceri de 140 de milioane de lei, in crestere cu 10% fata de anul anterior. Pentru 2024 ne propunem sa avem din nou o crestere de doua cifre.
Interviul integral cu Vlad Ciuburciu, Director General VASCAR, poate fi citit in editia nr. 95 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.
Un singur animal a fost afectat de serotipul 8 al bolii limbii albastre într-o turmă de 323...
Agenţia a publicat pe www.afir.ro versiunea finală a Ghidului solicitantului pentru int...
Potrivit Biroului Federal de Statistică (Destatis), aceasta a reprezentat o scădere de 0,1% (-1.9...