Veniturile angajatilor din HoReCa au crescut cu 30% in urma fiscalizarii bacsisului

Veniturile angajatilor din HoReCa au crescut cu 30% in urma fiscalizarii bacsisului


In primele 3 luni de la reglementarea bacsisului, au fost inregistrate cresteri ale veniturilor angajatilor din Horeca cu pana la 30%, iar valoarea bacsisului lasat de clienti este estimata la peste 10 milioane de lei, sustin reprezentantii Organizatiei Patronale a Hotelurilor si Restaurantelor din Romania (HORA).

In mediul urban, este vorba chiar despre dublari ale veniturilor, urmare a legiferarii bacsisului. Cifra de afaceri a industriei Ospitalitatii pentru 2023 este estimata la aproximativ 6,5 miliarde de euro. Pornind de la un bacsis mediu de 3% raportat la aceasta suma si impozitat cu 10%, ar duce la un castig pentru stat de 19 milioane de euro.

 

„HORA a sustinut inca de la inceput reglementarea veniturilor de tip bacsis. Pentru noi nu este o surpriza aceasta evolutie a veniturilor. Multi au considerat ca acest demers presupune o noua impozitare, insa e important de clarificat ca impozitarea veniturilor din alte surse, in cuantum de 10%, a existat dintotdeauna. Propunerea noastra a fost sa se incadreze aceste venituri de tip bacsis ca venit din alte surse. Pentru ca inainte se impozitau ca venit salarial si era imposibil sa poti distribui angajatilor sumele lasate de clienti. Pentru noi, operatorii, aceasta masura este un pas excelent catre loializarea angajatilor si un instrument foarte bun pentru a atrage forta de munca. Angajatul din Ospitalitate si crearea unui mediu economic care sa ofere stabilitate si siguranta pe termen lung, au constituit intotdeauna tinta acestor eforturi”, a declarat Ion Biris, Presedinte HORA.

 

Organizatia a invitat autoritatile la un dialog deschis, pentru a clarifica unele aspecte, cum ar fi: codul CAEN de catering care nu beneficiaza de bacsis, acordarea acestuia zilierilor – chiar daca forma de angajare este pentru 24 de ore, analiza restrangerii la un prag de maximum 15%, recompensarea serviciilor din cafenele sau locatii fast-food, la care platile se fac la casa si extinderea pentru serviciile de livari la domiciliu.

 

Bacsisul este o practica des intalnita ca forma de recunoastere a calitatii serviciilor oferite de catre personalul din HoReCa. Acordarea bacsisului este optionala, iar valoarea bacsisului ramane, in continuare, la latitudinea clientului. Oaspetii pot opta oricand pentru achitarea bacsisului cu cardul, nefiind limitati de numerar, in contextul in care platile digitale sunt din ce in ce mai utilizate. Pentru angajatii din industrie, fiscalizarea veniturilor din bacsis inseamna atat garantarea cresterii puterii lor de cumparare, cat si cresterea veniturilor declarate, ceea ce le asigura posibilitatea sa faca dovada veniturilor reale si ii avantajeaza din punct de vedere al scorului de credit, precum si la momentul acordarii pensiei.

 

Din punct de vedere fiscal, sumele incasate ca bacsis de catre operatorul economic vor fi declarate ca venituri din alte surse si impozitate cu 10%, impozitul urmand sa fie virat la bugetul de stat. Operatorii economici pot stabili printr-un regulament intern, procedura si modalitatea de distribuire catre salariati, a sumelor provenite din incasarea bacsisului.



Poti fi interesat si de