Vanzarile online continua sa creasca in randul companiilor din UE

Vanzarile online continua sa creasca in randul companiilor din UE


Romania este statul membru UE unde vanzarile online ale companiilor au inregistrat cea mai puternica scadere in 2021 comparativ cu 2020, in conditiile in care la nivelul UE vanzarile online ale companiilor au crescut ca urmare a pandemiei de coronavirus si a restrictiilor de deplasare, arata datele publicate de Eurostat.

Anul acesta, 19% dintre companiile din UE cu cel putin 10 angajati au declarat ca vanzarile lor online au reprezentat cel putin 1% din cifra totala de afaceri, in crestere cu un punct procentual comparativ cu 2020 si cu sase puncte procentuale mai mult decat in 2010.

 

In Romania, doar 12% dintre companiile cu cel putin 10 angajati au declarat ca vanzarile lor online au reprezentat cel putin 1% din cifra totala de afaceri. Si mai grav, vanzarile online ale companiilor romanesti au scazut comparativ cu 2020, cand 18% dintre companiile romanesti cu cel putin 10 angajati au declarat ca vanzarile lor online au reprezentat cel putin 1% din cifra totala de afaceri. Este vorba de cea mai importanta scadere inregistrata in randul statelor membre.

 

In contrast, Belgia si Finlanda sunt tarile cu cele mai importante cresteri ale vanzarilor online ale companiilor, cu cate cinci puncte procentuale fiecare, 31% respectiv 24% dintre companiile cu cel putin 10 angajati din aceste tari declarand ca vanzarile lor online au reprezentat cel putin 1% din cifra totala de afaceri.

 

La nivelul Uniunii Europene, Danemarca este tara cu cel mai mare procent de companii cu vanzari online, 38% dintre companiile cu cel putin 10 angajati declarand ca vanzarile lor online au reprezentat cel putin 1% din cifra totala de afaceri. Urmeaza Irlanda si Suedia, ambele cu 34%.

 

La polul opus, tarile cu cea mai mica pondere a companiilor cu vanzari online sunt: Luxemburg (9%), Bulgaria (10%), Franta si Romania (ambele 12%).



Poti fi interesat si de