Vanzarile cu amanuntul din Romania au crescut cu peste 10% in ianuarie

Vanzarile cu amanuntul din Romania au crescut cu peste 10% in ianuarie


Vanzarile cu amanuntul au crescut cu 7,8% în zona euro si cu 8,3% în Uniunea Europeana, în ianuarie, comparativ cu perioada similara din 2021, Romania fiind printre statele membre UE unde s-au înregistrat cresteri ale vanzarilor cu amanuntul, arata datele publicate de Oficiul European pentru Statistica (Eurostat).

În randul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cel mai semnificativ avans al vanzarilor cu amanuntul din UE în ianuarie, comparativ cu perioada similara din 2021, s-a înregistrat în Slovenia (32,3%), Polonia (19,5%), Lituania (18,2%), Slovacia (16,9%), Austria (15,8%), Letonia (15,7%), Irlanda (14,8%), Danemarca (13,5%), Tarile de Jos (13%), Malta (11,6%), Bulgaria (11,1%) si Romania (10,8%). Singura scadere a fost în Finlanda (minus 2,4%).

 

Eurostat subliniaza ca în ianuarie, comparativ cu perioada similara din 2021, vanzarile cu amanuntul în zona euro si UE au fost influentate de cresterea cu 15,3% a vanzarilor de produse non-alimentare, cu 11,1% a vanzarilor de combustibili, în timp ce vanzarile de produse alimentare, bauturi si tigari au scazut cu 1,3%.

 

În ianuarie, comparativ cu luna precedenta, vanzarile cu amanuntul au crescut cu 0,2% în zona euro si cu 0,6% în Uniunea Europeana, dupa ce în decembrie s-a înregistrat un declin de 2,7% în zona euro si de 2,6% în Uniunea Europeana.

 

În randul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cele mai mari cresteri ale vanzarilor cu amanuntul în ianuarie, comparativ cu luna precedenta, au fost în Polonia (5,9%), Luxemburg (4,2%) si Danemarca (3,7%), iar cel mai semnificativ declin în Slovenia (minus 4,6%), Portugalia (minus 2,8%) si Lituania (minus 2,5%).

 

Romania a înregistrat un declin lunar de 0,9% al vanzarilor cu amanuntul în ianuarie, dupa un avans de 0,9% în decembrie. Eurostat subliniaza ca în ianuarie, comparativ cu luna precedenta, vanzarile cu amanuntul în zona euro si UE au fost influentate de cresterea cu 1% a vanzarilor de produse non-alimentare si de 0,2% a celor de produse alimentare, bauturi si tigari, în timp ce vanzarile de combustibili au scazut cu 1,1%.



Poti fi interesat si de