Vanzarile Profi au crescut cu 8% in 2021, pana la aproximativ 10 miliarde de lei

Vanzarile Profi au crescut cu 8% in 2021, pana la aproximativ 10 miliarde de lei


Reteaua de magazine Profi a continuat sa se dezvolte in 2021, adaugandu-si 173 de magazine noi si remodeland 75 dintre cele deja existente, ajungand la finalul anului la un numar total de peste 1.560 de magazine, dintre care 162 in noul format Profi.

Investitiile Profi au crescut cu 15% in 2021, iar in 2022 ne propunem sa crestem din nou bugetul de investitii, cu peste 20%, pentru a sustine realizarea a pana la 300 de magazine pe noul format Profi, dintre care 150 de magazine noi, dezvoltarea aplicatiei Profi precum si alte initiative digitale importante (home delivery, RPA, IT cloud etc), dar si extinderea capacitatii logistice care trebuie sa tina pasul cu vanzarile in crestere continua.

 

Din punct de vedere financiar, Profi a inregistrat un salt al vanzarilor cu 8%, pana la 9.5 mld RON, in ciuda dificultatilor intampinate din cauza restrictiilor de functionare a magazinelor ca urmare a crizei COVID. O contributie relevanta la avansul vanzarilor au avut-o magazinele deschise si remodelate pe noul format Profi, acestea inregistrand o crestere LFL de 16%, cu mult peste media companiei.

 

“Asa cum mentionam si in trecut, rezultatul net nu este relevant in cazul nostru, intrucat dezvoltarea permanenta a retelei de magazine presupune cheltuieli cu amortizarile in crestere constanta si dobanzi pentru creditele contractate pentru a sutine aceasta dezvoltare. Daca la acestea adaugam si amortizarea goodwill, o caracteristica a contabilitatii romanesti, ajungem la EBITDA 2021 in suma de 423 milioane RON, cu 12% mai mare decat in 2020,” a declarat Andrei Bica, directorul financiar al retelei de magazine Profi. “Asadar, avansul EBITDA este superior celui din vanzari, aratand ca Profi este capabil sa genereze valoare in mod organic, nu doar sa tina pasul cu vanzarile chiar daca nici aceasta misiune nu a fost usoara intr-un an in care a trebuit sa absorbim impactul material al unor factori externi cum ar fi: cresterea pretului energiei electrice cu 30%, a combustibilului cu 25% si a salariului minim cu 3%. Estimam ca in absenta impactului negativ macroeconomic si a celui din COVID, EBITDA 2021 ar fi putut fi cu 33% mai mare decat cea raportata.”

 

Totodata, a crescut constant numarul magazinelor agent Profi, program care stimuleaza antreprenoriatul incredintand unor agenti administrarea unor magazine Profi integrate. In momentul de fata numarul magazinelor partener este aproape egal cu cel al magazinelor Profi integrate. Aceasta evolutie face ca desi numarul total al angajatilor de sub umbrela Profi a crescut la aproape 26.000, numarul celor care lucreaza in magazinele integrate Profi sa fie in scadere.



Poti fi interesat si de