Vanzarile Carrefour in Romania au crescut cu 8,8% in al treilea trimestru
Vineri, 04 Noiembrie 2022

Vineri, 04 Noiembrie 2022
La nivel de grup, vanzarile au inregistrat cresteri de 11,3% in termeni comparabili (LFL), reflectand cresterea continua a cotei de piata in toate tarile cheie, intr-un context de inflatie accelerata.
Grupul anticipeaza ca fluxul liber de numerar net va depasi 1 miliard de euro in 2022, pe baza bunei performante operationale inregistrate in al treilea trimestru si a continuarii preconizate a tendintelor observate recent pana la sfarsitul anului.
Romania inregistreaza din nou a doua cea mai mare crestere la nivel european, cu o tendinta de crestere stabila si solida de 8,8% in termeni comparabili, intr-un context de inflatie ridicata.
In conformitate cu strategia globala si viziunea omnichannel, Carrefour Romania inchide al treilea trimestru al anului 2022 cu 379 de magazine in toate formatele la sfarsitul lunii septembrie 2022 - hipermarket, market si express, precum si prezenta online cu livrare pentru intregul portofoliu de produse prin canalele proprii carrefour.ro si Carrefour App, dar si prin partenerii Bringo si Glovo.
Carrefour a continuat expansiunea cu accent pe magazinele de proximitate - formatele Express, Market si discounter - Supeco.
"In cel de-al treilea trimestru al acestui an, am continuat sa ne confruntam cu o inflatie ajunsa la cote istorice in Romania, care a afectat atat modelul nostru de business ca retailer, cat si puterea de cumparare a clientilor nostri. Astfel, ne-am mentinut eforturile de a le oferi clientilor nostri solutii pentru cumparaturi accesibile, bazate pe economii, cu o varietate extinsa de produse marca proprie, promotii, preluand totodata asupra noastra o parte din efectele inflatiei, pentru a pastra in permanenta preturi avantajoase la raft. Acestea au avut ca rezultat cresteri puternice ale traficului de clienti in cel de-al treilea trimestru in toata reteaua nationala si in toate formatele noastre, ceea ce ne da increderea sa continuam in aceasta directie", a spus Regis Moratin, CFO Carrefour Romania.
In Europa, vanzarile au crescut cu 8,6% in termeni comparabili fata de Q3 2021, cu o crestere in toate tarile.
In ciuda contextului inflationist accelerat, Grupul francez inregistreaza o crestere continua a cotei de piata in toate tarile cheie (Franta, Spania, Brazilia) si un avans de 38% al sectorului de e - commerce, condus de piata din Brazilia. Romania ocupa a doua pozitie ca evolutie a cifrei de afaceri pe plan european, cu o crestere de 8,8% in termeni comparabili (LFL) fata de Q3 2021.
"Intr-un context marcat de numeroase incertitudini si de o inflatie accelerata in Europa, Carrefour demonstreaza capacitatea sa de a se adapta si robustetea modelului de afaceri. Grupul isi continua ritmul accelerat de crestere in toate pietele sale geografice cheie, incepand cu Franta.
Demonstram agilitate, in conditiile in care consumatorii isi adapteaza din ce in ce mai mult comportamentul de cumparare la noul mediu inflationist. In Brazilia, integrarea Grupo BIG avanseaza intr-un ritm foarte rapid si acceleram, in acelasi timp, conversia magazinelor. Astfel, Carrefour progreseaza cu incredere si isi mareste obiectivul setat pentru fluxul de numerar pentru 2022", a precizat Alexandre Bompard, Chairman si CEO Grup Carrefour.
In contextul inflatiei, Carrefour a observat schimbari substantiale ale comportamentului de cumparare al consumatorilor, in special in tarile europene in care presiunea asupra puterii de cumparare este cea mai mare, precum Spania si Romania. Aceste schimbari se manifesta in special printr-o mai mare fragmentare a cheltuielilor, un cos mediu de cumparaturi mai mic si o frecventa mai mare a cumparaturilor, precum si cresterea vanzarilor de produse cu o valoare unitara mai mica.
În UE, vânzările de alimente, băuturi şi tutun au crescut cu 0,2%, cele de combustibi...
„Suntem aproape de clienții noștri și înțelegem nevoia lor de a avea prețuri stabil...
FAO publică lunar propriul său Food Price Index, care măsoară modificările de preţuri înreg...