Vanzari mai mari cu 32% si profit in crestere cu 71% pentru Sphera Franchise Group, in 2022

Vanzari mai mari cu 32% si profit in crestere cu 71% pentru Sphera Franchise Group, in 2022


Sphera Franchise Group a incheiat anul 2022 cu vanzari consolidate de 1,3 miliarde lei, o crestere de 32% fata de 2021, cel mai ridicat nivel inregistrat de Grup pana acum, si cu un profit net normalizat de 44,3 milioane lei, cu 71% mai mare, potrivit rezultatelor financiare ale companiei.

Datorita managementului eficient al costurilor, cresterii numarului de tranzactii per total si ajustarilor de pret, EBITDA normalizat a ajuns la 102,7 milioane lei, mai mare cu 40% fata de anul precedent. Astfel, Sphera inchide 2022 cu o profitabilitate sanatoasa, realizand un profit net normalizat de 44,3 milioane lei, cu 71% peste cel din 2021.

 

"Rezultatele solide inregistrate de Sphera in 2022 sunt o dovada a eficientei strategiei noastre si a puterii brandurilor noastre in obtinerea unei cresteri sanatoase care sustine performanta. Ne-am luat angajamentul de a ne dezvolta pe termen lung in mod sustenabil, oferind produse si servicii excelente clientilor nostri, un mediu favorabil angajatilor nostri, randamente pozitive investitorilor nostri si sprijin in comunitate, iar 2022 este dovada ca ne indeplinim aceasta promisiune, in ciuda provocarilor. Ne-am confruntat cu un an dificil, iar volatilitatea mediului economic persista, dar Sphera se bazeaza pe fundamente puternice si vom continua sa construim pe aceasta baza pentru a ne implementa strategia si atinge obiectivele, in beneficiul clientilor, investitorilor, angajatilor nostri si comunitatii, deopotriva", a declarat Calin Ionescu, directorul general al Sphera Franchise Group.

 

Performanta din 2022 s-a datorat rezultatelor puternice pe toate pietele si pentru toate brandurile, care au inregistrat cresteri de doua cifre ale vanzarilor. KFC Romania a contribuit cu vanzari de 946,9 milioane lei (+29% fata de 2021), KFC Italia cu 166,3 milioane lei (+46%), Pizza Hut cu 122,9 milioane lei (+37%), Taco Bell cu 69,3 milioane lei (+42%) si KFC Moldova cu 17,4 milioane lei (+40%).

 

Datorita gestionarii eficiente a costurilor, ponderea cheltuielilor G&A in vanzari a scazut cu 0,8 pp in 2022 fata de 2021, in pofida unei cresteri de 12% comparativ cu anul precedent. Drept urmare, profitul operational a ajuns la 53,2 milioane lei in 2022, o crestere cu 51% fata de 2021.

 

Conform companiei, rezultatele pozitive din 2022 au fost semnificativ sustinute de performanta excelenta din trimestrul 4, un nou record in ceea ce priveste vanzarile. Veniturile restaurantelor au atins 369,2 milioane lei, o crestere de 36% fata de T4 2021, sustinuta de deschiderea a 8 restaurante noi in cursul anului 2022.

 

Datorita prezentei in crestere a clientilor in magazine, care a condus la o majorare a numarului de tranzactii per total, alaturi de ajustari de pret si un management eficient al costurilor, Sphera a inregistrat un EBITDA de 43,9 milioane lei, mai mare cu 239% fata de 2021, si un profit net de 23,4 milioane lei, fata de o pierdere neta de 0,7 milioane lei in T4 2021.

 

"Rezultatele din trimestrul IV, precum si cele pentru tot anul 2022, reconfirma potentialul Sphera de a realiza performanta. Am traversat cu succes un an dificil, cu cresteri masive ale costurilor, context macroeconomic volatil si presiuni inflationiste. In timp ce incertitudinea persista, suntem increzatori in managementul nostru riguros al costurilor si strategia bine calibrata, pentru a continua traiectoria de crestere profitabila", a declarat Valentin Budes, CFO, Sphera Franchise Group.

 

Vanzarile generate in T4 2022 in Romania au contribuit cu 315,6 milioane lei, Italia cu 48,5 milioane lei, in timp ce Republica Moldova a atins un reper istoric, rezultatele trimestrului depasind 5,1 milioane lei. In ceea ce priveste contributia pe branduri, in T4 2022, KFC a adus venituri in valoare totala de 315,1 milioane lei, Pizza Hut - 34,2 milioane lei si Taco Bell - 19,9 milioane lei.

 

Performanta excelenta din T4 2022 a contribuit la rezultatul intregului an cu un profit operational de 44,6 milioane lei, triplu fata de T4 2021.
Grupul a continuat sa isi valorifice propriile canale, rata vanzarilor generate in restaurante si prin canalele proprii de livrare ajungand la 84% din venituri in T4 2022 fata de 74% in T4 2021.

 

Cheltuielile in restaurante in T4 2022 au crescut semnificativ mai lent decat vanzarile, cu 25% fata de anul anterior, costurile cu alimente si materiale fiind cu 34% mai mari fata de T4 2021, din cauza mediului inflationist general si a cresterii costurilor cu energia. Al doilea cel mai mare contributor la cheltuielile in restaurante din trimestrul 4 a fost costul cu salariile, rezultat al cresterilor salariale medii si stimulentelor de performanta mai mari. Cu toate acestea, salariile arata o productivitate crescuta, deoarece ponderea acestei linii de cost raportata la vanzari a scazut de la 23,4% in T4 2021 la 20,2% in T4 2022.

 

In 2022, Sphera a deschis 8 restaurante noi: 4 KFC in Romania, 2 Pizza Hut si 2 Taco Bell.
La 31 decembrie 2022, Sphera Franchise Group opera 177 de restaurante: 96 de restaurante KFC in Romania, 2 in Moldova si 20 in Italia, precum si 43 de restaurante Pizza Hut (inclusiv o subfranciza Pizza Hut Delivery), 15 restaurante Taco Bell si un restaurant Paul.
La 31 decembrie 2022, Grupul avea 4.935 de angajati, dintre care 4.450 in Romania, 411 in Italia si 74 in Republica Moldova.

 

Sphera Franchise Group este cel mai mare grup din industria de food service din Romania, detinand companiile care opereaza in sistem de franciza brandurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery si Taco Bell in Romania si KFC in Chisinau, Republica Moldova, si in anumite zone din Italia. Grupul detine 177 de restaurante pe cele trei piete si are aproape 5.000 de angajati. Sphera Franchise Group este listata pe Bursa de Valori Bucuresti din 2017, sub simbolul SFG, fiind singura companie din HoReCa inclusa in indicele principal BET, precum si in FTSE Global Microcap.

 



Poti fi interesat si de