Vanzari in crestere pentru aproape 60% dintre comerciantii din Romania
Miercuri, 08 Iunie 2022

Miercuri, 08 Iunie 2022
Conform datelor VTEX, publicate marti, pentru a se adapta schimbarilor aduse de pandemie, in perioada martie 2020 - martie 2022, companiile au luat decizii ca: diversificarea portofoliului (62%), cresterea bugetului de marketing (48%) si schimbarea platformei cu una mai performanta si mai flexibila, care permite modificari rapide in functie de nevoile de business. Pe de alta parte, doar 11% dintre comercianti au redus portofoliul de produse si gamele de produse.
Cei mai multi retaileri din Romania, aproximativ 60%, au raportat vanzari in crestere de la inceputul pandemiei pana in martie 2022. In aceeasi perioada a fost inregistrata o crestere de 57% a comenzilor online, iar cele mai multe companii care au inregistrat cresteri au intre 4 si 7 ani vechime pe piata. De cealalta parte, doar 52% dintre companiile tinere (1-3 ani) au raportat cresteri ale vanzarilor in ultimii doi ani.
Totodata, pe langa cererea ridicata, a crescut si numarul de retururi in pandemie, cu 33%, in timp ce 55% dintre comerciantii intervievati au subliniat ca numarul de retururi a ramas relativ constant.
Studiul de specialitate releva faptul ca retailerii romani s-au confruntat, in medie, cu doua provocari in gestionarea afacerii. Astfel, in cele mai multe cazuri, este vorba despre factori externi, cum ar fi cresterea concurentei (21% dintre retaileri) sau aprovizionarea si livrarea produselor (18%).
Acestea sunt urmate de conversia vizitelor in achizitii (17%), atragerea clientilor potriviti (17%) si fidelizarea clientilor (14%). In acelasi timp, afacerile cu experienta intampina mai multe dificultati, cum ar fi: abandonarea cosului de cumparaturi, loializarea clientilor sau politica de preturi.
In ceea ce priveste modalitatile de promovare folosite de catre retailerii din ecommerce, cei mai multi (68%) folosesc canale de social media, urmate de Google Ads (66%) si de investitia in SEO (40%), pentru a-si promova magazinele online si produsele. De asemenea, sunt utilizate content marketing (38%), e-mail marketing (32%) sau marketing afiliat/influenceri (29%).
Studiul VTEX a fost realizat in colaborare cu compania de cercetare de piata MKOR Consulting pe un esantion format din peste 200 de retaileri de dimensiuni medii si mari.
VTEX (NYSE:VTEX) este platforma enterprise de comert digital cu ajutorul careia brandurile si retailerii isi gestioneaza toate operatiunile de comert. Portofoliul companiei numara peste 2.400 de clienti (printre care: AbInbev, Carrefour, Colgate, Motorola si Whirlpool) si mai mult de 3.200 de magazine online active in 38 de tari, conform datelor pentru anul fiscal care s-a incheiat la 31 decembrie 2021.
În UE, vânzările de alimente, băuturi şi tutun au crescut cu 0,2%, cele de combustibi...
„Suntem aproape de clienții noștri și înțelegem nevoia lor de a avea prețuri stabil...
FAO publică lunar propriul său Food Price Index, care măsoară modificările de preţuri înreg...