Un business cu carne bazat pe intoarcerea la origini si gust din Bucovina

Un business cu carne bazat pe intoarcerea la origini si gust din Bucovina


Infiintata in urma cu 10 ani, in Bucovina, Agroline este o poveste de antreprenoriat creata in jurul ideii de intoarcere la origini si la gustul de acasa. Business-ul a pornit cu activitati de crestere a animalelor si de comert cu bovine si ovine prin flota proprie, mergand pe un circuit integrat cu procesarea carnii pana la deschiderea unei bacanii cu restaurant.

Drumul catre un sistem integrat de productie

In 2014, Florentina si Florin Lupastean au pariat pe calitatea raselor autohtone de animale si au inceput un business cu comert de animale vii. In scurta vreme, activitatile Agroline au depasit granitele tarii, unind Bucovina cu restul lumii si oferind clientilor posibilitatea de a beneficia de rasele de vaci si oi de pe meleagurile romanesti. Exporturile s-au facut atat in cadrul Uniunii Europene in tari ca Germania, Spania, Croatia, Ungaria, Bulgaria, cat si in afara ei, in Albania sau Turcia. A urmat infiintarea de ferme de crestere si ingrasare a animalelor, un alt pas catre un circuit integrat.

 

Afacerea a fost constant pe o panta ascendenta, asa ca a trecut la urmatorul nivel: procesarea carnii de bovine, ovine si suine in propriul abator si unitate de productie, pentru a valorifica materia prima din zona. Abatorul, situat in Dornesti, judetul Suceava, are o capacitate de abatorizare de 120 capete ovine, 40 de capete suine, respectiv 10 capete bovine pe ora.

 

Lunar, Agroline Bucovina, pune pe piata aproximativ 500 de tone carne de vita, 500 tone carne de porc, 100 tone carne miel si oaie, precum si 300 tone produse procesate. In functie de perioada, aproximativ 35% - 40% din cantitati merg la export.

 

O continuare fireasca a business-ului a fost deschiderea unei bacanii-restaurant, in anul 2022, in Radauti, din dorinta celor doi soti de a arata mai multa tranparenta si de a promova produsele traditionale, curate.

 

„Din dorinta de ajunge produsele noastre cat mai rapid pe masa consumatorilor final, am dezvoltat conceptul de bacanie - restaurant, unde clientul  poate alege sa serveasca in restaurant mancaruri preparate din ingredientele aflate la vanzare sau le pot lua acasa. Asadar, clientii descopera ca Agroline nu este doar o simpla bacanie si nici un simplu restaurant. Este o bacanie cu bucatarie. Conceptul a fost foarte apreciat de clienti, urmand ca in viitor sa continuam dezvoltarea lui”, a spus Florin Lupastean, cofondator Agroline.

 

agroline 2

 Florentina si Florin Lupastean

 

Plan de investitii de 5 milioane de euro

Selectia produselor care sa isi gasesc loc pe rafturile bacaniei a fost un proces minutios, tinand cont de exigentele privind calitatea ale sotilor Lupastean. Pe langa produsele si specialitatile din carne productie proprie, sortimentatia reuneste lactate, branzeturi, dulceturi si conserve de legume, dulciuri, vinuri si alte produse de bacanie ecologice, realizate de producatori din mai multe zone ale tarii. Clientii mai pot gasi si o selectie de produse internationale (grecesti, italienesti, turcesti) din diverse categorii.

 

Topul celor mai vandute produse este condus de preparatele traditionale (carnati, muschi, salam, carnati, kaiser), care genereaza peste 50% din vanzarile bacaniei. Multe dintre specialitati se regasesc si in anumite lanturi de comert modern.

 

„Fiecare produs reflecta pasiunea si respectul pentru retetele stramosesti, promitand o experienta gustativa unica, care te reconecteaza cu gusturile autentice ale copilariei. Ne bucuram sa punem pe piata o gama larga de produse romanesti 3RO incepand de la carnea fresh, semipreparate, specialitati si mezeluri. Materia prima pentru produsele 3RO provine de la animale nascute, crescute si/sau ingrasate si sacrificate in Romania. Animalele sunt atent ingrijite si hranite cu cereale si nutreturi romanesti pentru a putea oferi consumatorilor o carne proaspata, frageda si suculenta, cu gust de Bucovina”, a explicat Florentina Lupastean, cofondator Agroline.

 

Atenti la tendintele de consum din piata, fondatorii Agroline au dezvoltat o gama de produse ready meal, care promite sa ofere preparate gatite lent dupa o reteta atent selectionata, fara aditivi si fara alergeni, utilizand tehnologie de ultima generatie, pentru o experienta culinara deosebita.

 

„In ultima perioada, am observat o cerere mai mare pentru produsele calibrate si care nu necesita interventie asupra lor, atat din partea consumatorilor finali, cat si a operatorilor HoReCa. Totodata, se cauta tot mai mult carnea de vita de calitate superioara, ceea ce ne incurajeaza sa crestem productia pe partea de ferme”, a completat Florentina Lupastean.

 

La capitolul provocari actuale, cofondatorii Agroline indica climatul instabil din piata ceea ce se traduce in dificultatea de a mentine preturile la raft. Totusi, aceste fluctuatii nu afecteaza planurile ambitioase de dezvoltare, care presupun investitii de pana la 5 milioane de euro in viitorul apropiat. Pe lista de proiecte se afla noi ferme de reproductie la porci si extinderea formatului de bacanie-restaurant cu mai multe locatii.

 

Articol publicat in editia nr. 98 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de