Turismul gastronomic, posibil brand al Romaniei

Turismul gastronomic, posibil brand al Romaniei


Turismul gastronomic ar putea constitui pentru Romania un brand, alaturi de manastirile din Moldova, Delta Dunarii si litoral, a declarat presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT), Razvan Filipescu, la deschiderea primul Congres International al Traditiilor Culinare.

gastroTurismul gastronomic ar putea constitui pentru Romania un brand, alaturi de manastirile din Moldova, Delta Dunarii si litoral, a declarat presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT), Razvan Filipescu, la deschiderea primul Congres International al Traditiilor Culinare.
'Gastronomia este parte importanta a turismului rural, iar turismul gastronomic este intens promovat la targurile si festivalurile cu acest specific din Europa. Turismul rural s-a dezvoltat in ultimii ani atat pe plan international, cat si in Romania, datorita valentelor sale speciale, printre care conservarea mediului inconjurator, pastrarea traditiilor locale, a valorilor culturale, prin participarea la indeletnicirile gastronomice ale localnicilor', a precizat Razvan Filipescu.

Romania organizeaza, in perioada 13 - 16 martie, primul Congres International al Traditiilor Culinare, la care participa 36 de tari din Europa, America de Nord, America Latina, Asia si Africa.

Pe parcursul celor patru zile, bucatari din tari precum Franta, Israel, Canada, SUA, Mexic, China, Macedonia, Grecia, Azerbaidjan vor trebui sa pregateasca, pe langa meniurile traditionale tarilor pe care le reprezinta, si un meniu specific romanesc. Romania este singura tara care aduce o echipa de bucatari militari, care vor lua parte la concursurile desfasurate cu acest prilej.

'Rutele gastronomice devin produse turistice foarte cautate. Acestea constituie un adevarat sistem, o oferta turistica tematica si complexa. Ruta ofera informatii si despre alte obiective turistice din zona, promovand dezvoltarea economica a acesteia. Conform unui studiu al Organizatiei Mondiale a Turismului, peste 88% dintre membrii sai considera ca gastronomia este un element strategic in definirea brandului si a imaginii destinatiei, iar peste 67% sustin ca tara lor are propriul brand gastronomic. In ceea ce priveste produsele turistice, studiul realizat a aratat ca cele mai importante sunt evenimentele gastroeconomice (79%), rutele gastronomice (62%), cursurile si atelierele de gatit (62%), vizitele la pietele si producatorii locali (53%)', a spus presedintele ANT.

Congresul International al Traditiilor Culinare este organizat de Asociatia Culturala Euro Est Alternativ (ACEEA), pentru a promova traditia culinara a Romaniei.
'Consider ca este necesar sa avem parghii de cooperare pentru dezvoltarea si promovarea turismului gastronomic. Si, pentru ca acest lucru sa devina posibil, toti actorii care pot contribui la dezvoltarea destinatiei - producatori, fermieri, pescari, bucatari, administratie publica, hoteluri - trebuie sa se implice in managementul turismului gastronomic', a subliniat Razvan Filipescu.



Poti fi interesat si de