Trei sferturi dintre angajati si-au comandat masa de pranz de la restaurant in lockdown

Trei sferturi dintre angajati si-au comandat masa de pranz de la restaurant in lockdown


Barometru FOOD 2020, un sondaj coordonat de Edenred in 20 de tari, inclusive in Romania, indica o crestere accelerata a comenzilor online de mancare si a platilor cu cardul de masa la restaurante, precum si mentinerea interesului pentru o dieta echilibrata in timpul pandemiei.

Edenred si partenerii sai au intervievat, anul trecut, peste 40.000 de angajati si 2.300 de proprietari de restaurante din 20 de tari, intre care si Romania, cu scopul de a analiza obiceiurile alimentare ale angajatilor si influenta pe care a avut-o lockdown-ul asupra dietei acestora si a business-ului in HORECA. De 12 ani, programul european FOOD (Fighting Obesity through Offer and Demand), coordonat de Edenred in cadrul unui parteneriat public-privat, promoveaza o alimentatie sanatoasa in randul angajatilor, fie ca acestia merg zilnic la locul de munca, fie ca lucreaza de acasa sau in spatii de co-working.

 

Intr-un an atipic, cum a fost 2020, angajatii au avut un comportament previzibil, continuand sa fie interesati de o dieta echilibrata. Au adoptat, insa, accelerat noile solutii digitale asociate pauzelor de masa, precum comenzile online de mancare si platile cu cardul de masa la restaurant.

 

Astfel, 72% dintre angajati au declarat ca, in timpul lockdown-ului, au comandat de la restaurante folosind servicii de livrare sau take-out si de click-and-collect.

 

In acelasi timp, 60% dintre proprietarii de restaurante au reusit sa isi mentina functional business-ul (total sau cel putin intr-o anumita masura), prin implementarea serviciilor de livrare sau de take-out.

 

Beneficiind de acces la optiuni alimentare sanatoase inclusiv in lockdown, angajatii au fost mai preocupati de o dieta echilibrata. In Romania, 78% dintre angajatii participanti la sondaj au afirmat ca, in pandemie, au devenit mai atenti la alimentatia proprie. Romania este printre tarile cu unul din cele mai ridicate niveluri de constientizare in acest sens, media fiind de 79%.

 

Pentru a-si putea sustine stilul alimentar echilibrat, majoritatea angajatilor (8 din 10 angajati) are asteptarea ca restaurantele sa conceapa mai multe optiuni de meniuri echilibrate. In Romania, si-au exprimat aceasta dorinta aproximativ 70% dintre angajatii intervievati.

 

Anamaria Busuioc, Legal & Public Affairs Director Edenred Romania: „Grija pentru sanatate sta acum la baza preocuparilor tuturor, iar echilibrul alimentar este unul dintre pilonii importanti de la inceputul crizei sanitare.

 

Chiar daca perioada de lockdown a pus presiune pe intreaga societate, proprietarii de restaurante au gasit solutii pentru a-si mentine propriile business-uri functionale si de a satisface nevoile consumatorilor, care decid tot mai des unde vor lua masa de pranz pe baza calitatii nutritionale oferite in meniurile unitatilor alimentare.

 

Pauza de pranz nu mai este o simpla pauza intr-o zi de lucru, ci o modalitate prin care contribuim la atingerea bunastarii personale, lucru confirmat inclusiv de cei peste 70% dintre angajatii chestionati in sondaj care au plasat comenzi de mancare la restaurante in timpul lockdown-ului. Astfel, implicarea Edenred in programul FOOD ne intareste convingerea ca locul de munca este mediul ideal pentru a lua masuri concrete in sprijinul alimentatiei sanatoase”.

 

76% dintre proprietarii de restaurante afirma ca tichetele de masa au avut un impact pozitiv in business

Potrivit Barometrului FOOD, in 2020, tichetele de masa au reprezentat un bilet pentru o pauza de masa mai accesibila, mai simpla si mai echilibrata. Astfel, pentru 76% dintre proprietarii de restaurante din reteaua de parteneri care accepta plati cu tichetele de masa, aceasta solutie a avut un impact pozitiv asupra business-ului lor, iar 65% dintre angajati sunt constienti ca puterea lor de cumparare ar fi afectata in lipsa tichetelor de masa.

 

Edenred este lider de piata ca platforma de servicii si plati si este partenerul de zi cu zi al intregului ecosistem al pietei muncii, conectand peste 50 de milioane de angajati si 2 milioane de comercianti parteneri prin intermediul a peste 850.000 de clienti corporativi in 46 de tari.



Poti fi interesat si de