Trei din patru companii se asteapta la cresterea vanzarilor in 2022 si 2023

Trei din patru companii se asteapta la cresterea vanzarilor in 2022 si 2023


Trei din patru companii din lume se asteapta sa inregistreze vanzari in crestere, atat in 2022, cat si in 2023, releva studiul "CxO Priorities 2022", elaborat de compania de consultanta Horvath.

In cazul Romaniei, optimismul depaseste media rezultata din studiu, in conditiile in care 80% dintre companii estimeaza ca vor avea vanzari sporite in 2022, respectiv 93% au o asteptare similara pentru 2023.

 

Asteptarea se bazeaza pe faptul ca aproape trei sferturi dintre companii au reusit sa transfere costurile ridicate in preturile finale ale produselor si serviciilor, arata studiul. Securizarea rezultatelor financiare, in conditiile multiplelor riscuri economice si crize suprapuse, alaturi de raspunsul la amenintarile de securitate cibernetica si concentrarea asupra proceselor de transformare digitala a business-urilor au reiesit drept principalele preocupari (key findings), in actuala perioada, pe care le impartasesc executivii de top din 17 tari, inclusiv 15 respondenti din Romania, potrivit studiului.

 

"Transformarea digitala este, pentru al treilea an consecutiv, o preocupare prioritara pentru managerii companiilor, in timp ce securitatea cibernetica intra pentru prima oara in topul preocuparilor. La nivelul initiativelor strategice, menite sa asigure crestere pe termen mediu si lung, transformarea digitala se afla, din nou, pe primul loc, urmata de obiective care tin de cybersecurity, iar locul al treilea este ocupat de orientarea business-ului catre sustenabilitate ecologica", arata studiul citat.

 

In privinta situatiei la zi (Course of Business), Romania impartaseste provocarile altor state, dar cu anumite particularitati. De exemplu, impactul invadarii Ucrainei de catre Rusia nu a afectat companiile romanesti in aceeasi masura precum pe cele din alte tari: pierderea accesului la piata rusa si inchiderea fabricilor unor furnizori a afectat 25% dintre companiile care au participat la studiu, dar impactul a fost de numai 7% pentru companiile romanesti.

 

In schimb, in privinta cresterii costurilor din ultimul an, media pentru toate industriile, rezultata din studiu, a fost de 15,2%, in timp ce cresterea a fost mai puternica (24%) pentru firmele romanesti. De asemenea, in timp ce 72,7% dintre companiile participante la studiu reusesc sa-si transfere cresterile de costuri in preturile percepute clientilor finali, in Romania, doar 60,4% pot face acest lucru.

 

In ceea ce priveste obiectivele strategice (Strategic Priorities) ale executivilor, topul celor din Romania difera de cel agregat la nivelul celor 17 tari.

 

"Transformarea digitala coboara pe locul al doilea, iar securitatea cibernetica - pe al treilea, iar primul loc este luat de preocuparea pentru motivarea angajatilor si noile modele de organizare a muncii. Astfel, obiective legate de noua organizare a muncii, necesarul de noi competente in companie, modalitati de munca flexibile, bunastarea angajatilor, employer branding etc. sunt vazute drept prioritati de prim rang pentru executivii romani", potrivit studiului.

 

Pe de alta parte, locul 3 intre prioritatile rezultate la nivel global din studiul "CxO Priorities 2022" (orientarea business-ului pentru catre sustenabilitate ecologica) coboara pe locul al saselea intre prioritatile managerilor de companii din Romania. La nivel international, 70% dintre companii si-au asumat un target clar de reducere a emisiilor de CO2, in timp ce numai 30% dintre firmele romanesti si-au stabilit obiective similare.

 

"Un studiu de amploarea " ̃ CxO 2022' ne permite sa facem o radiografie cat mai exacta a provocarilor care ii preocupa pe executivii de top si sa surprindem solutiile la care apeleaza pentru a parcurge aceasta perioada, complicata pe multiple planuri. Este un instrument util atat pentru noi, ca echipa specializata in consultanta de management la cel mai inalt nivel, cat si pentru clientii nostri si oricine doreste sa anticipeze viitorul, macar partial, dincolo de numeroasele incertitudini care ne stau inainte. Cu usoare diferente, mediul de business din Romania impartaseste aceleasi preocupari si isi seteaza aceleasi obiective strategice precum companiile din alte state, cu economii mai dezvoltate. Ma bucur sa constat ca, si pentru managerii romani, transformarea digitala este vazuta drept o prioritate de top, care va transforma companiile la nivel de eficienta, dar va contribui si la atingerea unor obiective legate de sustenabilitate", considera Kurt Weber, Managing Director Horvath Romania.

 

Studiul a fost elaborat in perioada martie-iunie 2022, pe baza discutiilor detaliate, purtate de membri ai echipei Horvath cu 280 de executivi de top, din 17 tari, dintre care 41% au fost CEO, iar 30% - CFO. Circa 37% dintre companiile de unde provin respondenti au intre 1.000 si 5.000 de angajati, in timp ce 15% depasesc 15.000 de angajati. La nivelul cifrei de afaceri, 31% dintre ele au venituri anuale intre 100 si 500 milioane de euro, 21% - intre 1.000 si 3.000 milioane de euro, iar 17% - intre 3.000 si 10.000 milioane de euro. Domeniile din care provin respondentii sunt: banking si servicii financiare (23%), industrie, inginerie mecanica, electrica si automatizari (20%), asigurari (8%), industria auto (8%), constructii (7%), energie (6%), biotehnologie si sanatate (6%), transport calatorii si logistica (5%), petrochimie (5%) si altele (11%).

 

Horvath are o experienta internationala de peste 40 de ani, prezenta din 2005 pe piata locala. Este una dintre cele mai importante companii internationale, independente, de consultanta in management, prezenta si pe piata din Romania, incepand cu 2005.



Poti fi interesat si de