Tranzactia prin care Mega Image preia reteaua Profi, aproape de finalizare
Joi, 05 Decembrie 2024
Joi, 05 Decembrie 2024
Ca urmare, Mega Image trebuie sa indeplineasca o serie de angajamente structurale si comportamentale pentru a inlatura ingrijorarile concurentiale identificate atat in relatia cu furnizorii, cat si pe piata locala a comertului cu amanuntul de produse de consum curent, preponderent alimentare, prin magazine.
"Aceasta este cea mai mare tranzactie din domeniul comertului alimentar pe care am instrumentat-o si am impus masuri fara precedent pe plan national, dar care sunt inspirate din practica europeana. Comertul alimentar este un sector prioritar pentru noi. Am avut numeroase interventii in acest domeniu, atat prin aplicarea de amenzi, cat si prin monitorizarea atenta si prin analiza operatiunilor de fuziuni si achizitii. Scopul nostru este sa pastram un mediu concurential puternic, astfel incat sa nu creasca preturile, care, la ora actuala, sunt, in medie, cele mai mici din Uniunea Europeana, in ciuda presiunilor inflationiste", a declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.
Astfel, Mega Image trebuie sa implementeze proceduri care sa cuprinda regulile pentru listarea si delistarea furnizorilor in cadrul retelei Mega Image/Profi, indiferent daca acestia comercializeaza produse alimentare sau non-alimentare.
"Mega Image se angajeaza sa aplice tuturor furnizorilor Mega Image si/sau Profi o procedura prin care se stabilesc conditiile de acces in magazinele celor doua retele, dar si conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca pentru a nu fi delistati. Totodata, vor fi prevazute termene clare privind delistarea si obligatia notificarii furnizorilor", se arata in comunicat.
„Suntem bucuroși ca viziunea și munca dedicata a puternicei noastre echipe au ridicat rețeaua Profi la un standard inalt, care o califica drept un activ atractiv pentru achiziție de catre una dintre cele mai puternice rețele de retail din lume”, a declarat Gaetan Pacton, CEO Profi Rom Food. „Salutam decizia Consiliului Concurenței care face posibil sa ne alaturam grupului Ahold Delhaize, sa creștem și mai mult, sa ne servim și mai bine clienții din Romania, creand in același timp noi perspective pentru angajații noștri.”
"Mega Image are o experiența indelungata și de succes, ca brand local de prestigiu al Ahold Delhaize. Focusul nostru axat pe crearea unor legaturi puternice cu comunitațile locale de producatori și consumatori se combina perfect cu expertiza și capacitatile inovatoare ale Ahold Delhaize in domeniul digital. Odata ce Profi se va alatura Ahold Delhaize, complementaritatea celor doua branduri, combinata cu platformele operaționale de inalta performanta ale Ahold Delhaize, vor crea noi oportunitați de dezvoltare a pieței și vor aduce beneficii suplimentare si solutii inovatoare pentru consumatorii romani, dar și pentru angajații și partenerii noștri", a spus Mircea Moga, CEO Mega Image Romania.
In acelasi timp, Mega Image va implementa o procedura speciala pentru furnizorii relevanti, respectiv acei furnizori care livreaza produse in proportie de peste 20% din cifra lor de afaceri catre cele doua retele implicate. Astfel, se angajeaza sa nu delisteze/sa nu elimine din retea produsele acestora, decat in anumite conditii clar stabilite, care includ prevederi legale, sau in situatia in care produsele devin nerelevante pe piata, cererea pentru acestea scazand substantial.
Procedura aferenta tuturor furnizorilor se va aplica pe termen nelimitat, iar cea aferenta furnizorilor relevanti se va aplica pe o perioada de 2 ani de la finalizarea tranzactiei pentru furnizorii care livreaza intre 20% - 30% din cifra de afaceri si 3 ani pentru furnizorii care livreaza peste 30% din cifra acestora de afaceri din 2023 sau 2024.
Totodata, Mega Image se angajeaza sa transmita furnizorilor relevanti o estimare a volumelor pe care anticipeaza ca le-ar putea achizitiona de la fiecare, in urmatoarele 12 luni.
Pentru asigurarea unei protectii suplimentare a furnizorilor relevanti, odata cu implementarea tranzactiei, Mega Image trebuie sa pastreze conditiile comerciale de care beneficiaza acestia pentru anul 2025.
"In acest mod, furnizorii dependenti vor putea sa-si reconfigureze activitatea comerciala, sa caute alte optiuni pentru comercializarea produselor si sa incerce sa reduca gradul de dependenta", precizeaza Consiliul Concurentei.
De asemenea, Mega Image trebuie sa cesioneze 87 de magazine din 44 de localitati in care activitatile Mega Image si Profi se suprapun si ar putea conduce la reducerea posibilitatilor de alegere ale consumatorilor, inlaturandu-se, astfel, orice posibile ingrijorari ale autoritatii de concurenta.
In plus, Mega Image va permite accesul nerestrictionat oricarei parti interesate de inchirierea/subinchirierea/achizitionarea unor spatii comerciale din anumite zone afectate pentru care entitatea rezultata isi va opri activitatea, daca este cazul. Actiunea se va realiza prin intermediul unei agentii imobiliare independente de parti, care va oferi spatiul respectiv oricaror parti interesate, indiferent de activitatea comerciala derulata de acestea (inclusiv activitate de retail alimentar) si va asigura publicitatea prealabila a acestui demers.
"Am primit foarte multe observatii referitoare la aceasta tranzactie si am tinut cont de ele, obligand Mega Image sa adopte masuri pentru a proteja toti furnizorii, respectand, astfel, prevederile Directivei europene privind practicile comerciale neloiale in cadrul lantului de aprovizionare, transpusa prin Legea 81/2022. In acest fel, peste 600 de furnizori ai retelelor Mega Image si Profi, cei mai multi de dimensiuni medii si mici, vor putea beneficia de procedurile speciale de protectie", a mai declarat presedintele Consiliului Concurentei.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Durabile (MADR), in ceea ce p...
Cele 10 magazine de proximitate functioneaza atat in zone urbane, cat si rurale, iar pentru anul ...
Magazinul Lidl din comuna Vladimirescu, judetul Arad, situat pe str. Cetate Orod, nr. 2, are o su...