Tendinte IFFA 2019: Industria carnii trebuie sa tina pasul cu vremurile
Miercuri, 28 Noiembrie 2018
Miercuri, 28 Noiembrie 2018
Tendinta spre o calitate exceptionala in comertul cu carne nu s-a redus deloc, iar consumatorii cer transparenta.
Calitate superioara
Caracteristicile care conteaza sunt individualizarea si autenticul. De exemplu, sunt importante originea animalelor, rasele neobisnuite sau anumite tipuri de reproductie si hrana pentru animale. Ceea ce se aplica la carne, se aplica si preparatelor din carne.
Tendinta este de a crea retete simple si unice, in conformitate cu motto-ul „mai putin inseamna mai mult”. Maestrul macelar Jörg Erchinger, din Berlin, este cunoscut ca unul dintre primii care a realizat o gama de produse „fara gluten”. El spune: „Ne concentram pe ceea ce vrea clientul. Si asa, am revizuit toate retetele, astfel incat carnatii sa nu contina gluten sau glutamat. Clientii nostri apreciaza acest lucru”.
Ebert Butcher’s Delicatessen, din Frankfurt am Main a iesit in evidenta cu un produs surprinzator – supa de oase. Inga Ebert spune: „Am creat aceasta supa fina de oase in 2017, din doar cinci ingrediente. O bautura sanatoasa, pe care o puteti savura calda sau rece, si este plina de nutrienti vitali! Aceasta tendinta s-a resimtit deja in SUA, iar intreprinderile germane au oferit deja supa de oase. Dar cine sa stie cum sa o prepare, daca nu noi, macelarii? Avem infrastructura – cazane, de exemplu – si avem ingredientele”.
Problema timpului
Chiar daca produsele convenience nu sunt intotdeauna agreate de catre consumatori, mancarurile care pot fi pregatite rapid sunt in continuare populare. Ca noutate, clientii cer ca aceste alimente sa fie foarte gustoase si sanatoase. Astfel, gatitul „sous vide” a castigat o pozitie ferma in randul gurmanzilor si ofera macelarilor o oportunitate de a crea o piata cu produse speciale, marinate sau mancaruri preparate individual. Produsele gata preparate de macelarii sunt, de asemenea, populare. Ele sunt foarte diferite de acele produse realizate la scara industriala, cu care clientul este familiarizat in supermarketuri si isi castiga reputatia prin autenticitate si „gustul casei”.
Acolo unde se intampla totul
Punctele de vanzare mobila capata un aspect modern in conceptul street food. In 2017, Jürgen Pum, macelar din Freiburg, a cumparat un camion. Jürgen spune: „La inceput am fost disponibili doar pentru unele petreceri; acum suntem prezenti foarte des la festivaluri. Astfel, pentru noi, camionul cu mancare a devenit un element important al afacerii noastre”. Jürgen Pum s-a extins in mod semnificativ pe partea de logistica si considera ca are un avantaj clar in fata competitorilor sai, lansand produse deosebite cum ar fi „Burgerul pe bat”.
Automatele sau livrarea de tip drive-in
Daca nu exista suficient timp sau personal, iar mediul de afaceri permite, automatele pot oferi produse non-stop. O alta solutie ar fi livrarea de tip drive-in, pe care a aplicat-o Siegfried Zehetner, macelar gourmet din Dietach (Steyr), Austria. Acesta explica: „Am deschis prima macelarie drive-in in urma cu zece ani, permitand clientilor sa cumpere o gustare, sa creeze un meniu sau sa faca o precomanda, in timp ce stau in masina. Mamele, cu copii adormiti in masina, au fost printre primii nostri clienti. Acest concept ne-a adus o popularitate mare”.
Macelaria on-line
„Un magazin online face parte dintr-un ansamblu online la nivel global si, in mod cert, face parte dintr-o afacere moderna cu carne”, spune Rüdiger Strobel, macelar din Selbitz, Franconia, care adauga: „Pentru noi sunt foarte importanti clientii care sunt acasa si nu vor sa le lipseasca specialitatile franconiene”. Strobel combina imaginea traditionala a unei afaceri de prelucrare a carnii cu aspecte moderne caracteristice regiunii, cum ar fi produsele provenind de la porci crescuti cu paie si bovine crescute pe pasune.
Maestrul macelar nu crede ca exista tendinte generale: „Structurile din Germania sunt mult prea diferite. Putem obtine rezultate bune in ceea ce priveste contactele personale cu fermierii, ca producatori de carne, si cu clientii”. Imaginea industriei in ansamblu beneficiaza de acest lucru. Si, ceea ce este valabil si pentru alte afaceri este valabil in ceea ce priveste comertul cu carne: „Daca nu va miscati cu vremurile, vremurile vor trece peste voi”, mai spune Strobel.
IFFA 2019 va prezenta inovatii pentru comertul cu carne
Toate inovatiile din industria carnii vor fi prezentate la IFFA 2019, cea mai importanta expozitie internationala dedicata tehnologiei pentru sectorul procesarii carnii, intre 4 si 9 mai 2019. Vor fi organizate sesiuni informative care vor acoperi fiecare aspect al comertului cu carne, vor fi lansate produse si servicii noi pentru vanzari, iar competitiile de calitate organizate de Asociatia Macelarilor Germani si numeroasele inovatii tehnologice vor face din vizita la IFFA o experienta inedita.
Rezervari bilete: www.iffa.com
Informatii suplimentare: www.food-technologies.messefrankfurt.com
'Asteptam cu drag toti vizitatorii cu un program bogat, bunatati culinare, muzica populara, targ ...
Organizat in parteneriat cu Camera de Comert si Industrie a Romaniei, INDAGRA & INDAGRA FOOD ...
Dupa conferinta de presa in care s-au expus planurile echipei, cei 12 macelari au facut o demonst...