Tarifele afecteaza producatorii americani de carne de porc, avertizeaza oficialii Smithfield Foods
Vineri, 14 Martie 2025

Vineri, 14 Martie 2025
Presedintele SUA, Donald Trump, a dat peste cap pietele de produse agricole dupa ce saptamana trecuta a anuntat ca va impune tarife la produsele care vin din China, Mexic si Canada, cei mai mari importatori de produse agricole americane. La doua zile dupa acest anunt, Trump a suspendat, timp de o luna, majoritatea tarifelor pentru Canada si Mexic.
In replica, China, cel mai mare consumator mondial de porc, a majorat tarifele la import pentru produse agro-alimentare americane in valoare de aproximativ 21 de miliarde de dolari.
Smithfield Foods nu exporta cantitati mari de carne de porc spre China dar livreaza pe aceasta piata organe de porc, cum ar fi burti, inimi si capete de porc, pe care consumatorii americani nu le mananca, a spus Shane Smith. Grupul american crede ca China va fi in continuare cea mai buna piata pentru organe de porc, chiar si dupa majorarea tarifelor.
'In cazul produselor proaspete de porc, este vorba de gasirea unei destinatii pentru fiecare parte a porcului', a spus Shane Smith la un eveniment organizat de Bank of America. 'Odata cu intrarea in vigoare a tarifelor, lucrurile se complica pentru ca te uiti la nivel global si vezi cum evolueaza lucrurile si cursurile de schimb', a adaugat CEO-ul de la Smithfield Foods.
Tarifele ii pot afecta si altfel pe producatorii americani de carne de porc, deoarece acestia importa purcei de lapte din Canada.
Smithfield, care are aproximativ 340.000 de angajati in SUA, a avertizat anterior ca ar putea suferi de un deficit de personal sau costuri mai mari cu mana de lucru daca administratia Trump introduce noi legi cu privire la imigranti. 'Urmarim cu atentie toate anunturile. Noi nu am suferit un impact mare, spre deosebire de alte firme', a spus Shane Smith.
Smithfield, companie detinuta de WH Group din Hong Kong, a intrat pe piata din Romania din 2004, cu o investitie de 600 milioane dolari, atat in capacitatile de crestere a animalelor, cat si in abatorul tehnologizat. Compania este lider pe piata din Romania si gestioneaza peste 20 de ferme, impreuna cu fermieri parteneri. 29% din carcasele de porc produse in Romania provin de la Smithfield.
'In cel mai scurt timp, specialistii DNSC s-au deplasat la fata locului pentru a oferi suport in ...
In 2025, investitiile vor merge catre mentinerea unui portofoliu puternic pentru brandurile Carol...
Implicare constanta pentru bunul mers al afacerii De la vanzatoare in macelaria tatalui pana la ...