Studiu: 75% dintre romani vor avea mese de Paste mai putin imbelsugate anul acesta

Studiu: 75% dintre romani vor avea mese de Paste mai putin imbelsugate anul acesta


Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research si-a propus sa afle mai multe detalii despre cum se pregatesc romanii in asteptarea sarbatorilor de Paste si in ce masura comportamentele si nevoile acestora s-au schimbat comparativ cu studiul similar desfasurat in 2019.

Conform studiului realizat de Reveal Marketing Research, 83% dintre romani declara ca vor petrece sarbatorile Pascale acasa, in familie, procent asemanator celui inregistrat in 2019. In aceeasi ordine de idei, 24% mentioneaza ca se vor duce in vizita la rude, iar 11% ca vor calatori, in tara sau in strainatate.

 

Observam ca traditia se pastreaza, cei mai multi dintre romani urmand sa isi petreaca Pastele in familie, cu partenera/ul de viata (71%), copii (52%) sau parintii (49%). Petrecerea sarbatorii impreuna cu grupul de prieteni este mentionata intr-o mai mare masura de cei tineri cu varste cuprinse intre 18-24 ani (37% vs. 24% total esantion).

 

Daca ne referim la romanii angajati (72%), descoperim ca jumatate dintre acestia (48%) vor beneficia de o vacanta prelungita de Paste, cu o medie de 3 zile libere suplimentare, pe langa cele legale.

 

Despre interesul pentru traditii si obiceiuri de Paste: 78% dintre romani intentioneaza sa mearga la slujba de Inviere, iar 45% obisnuiesc sa posteasca

 

Daca in 2019, procentul celor care voiau sa mearga la biserica in noaptea de Inviere era de 83%, anul acesta 76% si-au manifestat aceasta intentie, intr-o maniera semnificativ mai mare femeile comparativ cu barbatii (81% vs. 72%)

 

Conform datelor studiului, 45% dintre romani tin post inainte de sarbatorile Pascale – 19% dintre acestia postesc in Saptamana Mare, 16% postesc doar miercurea si vinerea, iar 10% tin tot postul.

 

In toiul pregatirilor de Paste, 64% dintre romani intentioneaza sa cumpere cadouri celor dragi, inregistrandu-se o descrestere semnificativa fata de anul 2019, cand 8 din 10 si-au manifestat aceasta dorinta.

 

In topul celor care vor primi cadouri anul acesta regasim copiii (64%), partenera/ul de viata (61%) si parintii (40%). In cazul cadourilor pentru parinti se inregistreaza o descrestere semnificativa de 11% fata de aprilie 2019.

 

Generatia Z (18-24 ani) obisnuieste intr-o masura semnificativ mai mare sa ofere cadouri parintilor (70%) sau prietenilor (48% vs. 22% total esantion), in timp ce persoanele mature de peste 45 ani ofera intr-o mai mare masura cadouri copiilor (76%).

 

Planificarea bugetului de Paste: mese mai putin imbelsugate anul acesta pentru 75% dintre romani

 

Cei mai multi dintre romani declara ca vor aloca un buget similar celui de anul trecut pe produse alimentare cu ocazia sarbatorilor de Paste (51%), in timp ce 24% vor aloca un buget mai mic.

 

In contextul scumpirilor accentuate de la luna la luna, in ambele scenarii, romanii vor avea o masa de Paste diferita in acest an, fie ca ne referim la reducerea numarului de produse cumparate sau la alegerea celor mai mici preturi.

 

Pe de alta parte, un sfert dintre romani (25%) declara ca bugetul familiei alocat produselor alimentare pentru sarbatorile de Paste va fi mai mare anul acesta prin comparatie cu anul trecut. 36% dintre romani au declarat ca vor creste bugetul cu un procent intre 10% si 20%, in timp ce 31% dintre cei intervievati au mentionat cresteri ale bugetelor alocate intre 20% si 30%.

 

Referitor la principalele categorii de produse alimentare pe care romanii intentioneaza sa le achizitioneze, acestia considera ca vor aloca intr-o mai mare masura bugete mai generoase pentru legume/ zarzavaturi (31%), carne (29%), lactate/branzeturi (27%), oua (24%) si bauturi alcoolice (16%).

 

Indeptandu-ne atentia catre locatiile preferate de unde vor achizitiona aceste categorii de produse, hipermarketurile/ supermarketurile sunt cele mai populare – bauturi alcoolice (73%), carne (61%), lactate/ branzeturi (56%), oua (49%), legume/ zarzavaturi (44%).

 

Cumparaturile din piata sau direct de la producatori sunt urmatoarele in topul preferintelor romanilor, in special pentru legume, zarzavaturi (44%), lactate, branzeturi (33%) si oua (27%).

 

Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 14 ani companii din Romania si Europa.

 

Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfaşurat online in perioada 03-07.04.2023 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, din mediul urban si rural. Marimea esantionului a fost de 1009 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.



Poti fi interesat si de