Sphera Franchise Group a trecut pe profit in primul trimestru din acest an

Sphera Franchise Group a trecut pe profit in primul trimestru din acest an


Grupul din industria de food service Sphera Franchise Group a incheiat primul trimestru al acestui an cu un profit net de 7,3 milioane lei, fata de o pierdere neta de 10,9 milioane lei in T1 2022.

Potrivit unui comunicat al grupului, vanzarile consolidate s-au cifrat la 335,1 milioane lei, in crestere cu 20,3% fata de perioada similara a anului trecut.

 

"Primul trimestru al anului este, de obicei, o perioada lenta pentru industria de food service, din cauza scaderii activitatii dupa sarbatorile de iarna. Cu toate acestea, in pofida ciclicitatii businessului si a contextului economic provocator, cu inflatie ridicata, am inceput 2023 in forta, continuand trendul de crestere a anului trecut. Aceasta performanta este o dovada a rezistentei si adaptabilitatii businessului nostru, precum si a devotamentului si eforturilor echipelor noastre. Ne mentinem angajamentul de a pastra calitatea si standardele inalte pentru produsele si serviciile noastre si suntem pregatiti sa continuam traiectoria de crestere pe tot parcursul anului 2023", a declarat Calin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group.

 

Cresterile de doua cifre la nivelul tuturor brandurilor si pietelor au condus la performanta din primul trimestru al anului fata de cel similar din 2022. KFC continua si in T1 2023 sa fie principalul contributor la veniturile totale din restaurante, cu vanzari de 284,1 milioane de lei (+20,3% an/an), urmat de Pizza Hut, cu 31,2 milioane de lei (+10%) si Taco Bell, cu 19,8 milioane de lei (+40,6%).

 

KFC a avut o performanta solida atat in Romania, cat si in Republica Moldova, si impreuna au contribuit cu un profit net de 12,1 milioane de lei, potrivit comunicatului citat.

 

EBITDA (profitul inainte de taxe, dobanzi,deprecieri si amortizari, n.r.) a avut o evolutie pozitiva, crescand de la 3,8 milioane de lei in T1 2022 la 23,5 milioane de lei in T1 2023, un plus de 525,6%. Aceasta imbunatatire poate fi atribuita in principal masurilor eficiente de control al costurilor implementate de companii, care au dus la cresterea profitului operational al restaurantelor. Marja EBITDA a variat in functie de brand, KFC Moldova avand cea mai mare marja, de 13,1%, urmata de KFC Romania - 9%, KFC Italia - 5% si Taco Bell, cel mai tanar brand din portofoliu, 2%.

 

Pentru 2023, Grupul estimeaza vanzari in restaurante de 1,6 miliarde de lei, o crestere cu 21% fata de 2022, datorita efectului combinat al cresterii vanzarilor in restaurantele comparabile si a celor in unitatile noi. Sphera isi propune sa realizeze un profit net normalizat de 83,4 milioane de lei, cu 88% mai mare decat in 2022.

 

In ceea ce priveste dezvoltarea, Grupul intentioneaza sa deschida 10 restaurante (8 unitati KFC in Romania si 2 unitati Taco Bell).

 

Sphera Franchise Group este cel mai mare grup din industria de food service din Romania, detinand companiile care opereaza in sistem de franciza brandurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery si Taco Bell in Romania si KFC in Chisinau, Republica Moldova, si in anumite zone din Italia. Grupul detine peste 175 de restaurante pe cele trei piete si are aproape 5.000 de angajati. Sphera Franchise Group este listata pe Bursa de Valori Bucuresti din 2017, sub simbolul SFG, fiind singura companie din HoReCa inclusa in indicele principal BET, precum si in FTSE Global Microcap.



Poti fi interesat si de