Sphera Franchise Group a trecut pe profit dupa primele 9 luni din 2021

Sphera Franchise Group a trecut pe profit dupa primele 9 luni din 2021


Sphera Franchise Group a realizat un profit net de 28,1 milioane lei, in primele 9 luni din acest an, fata de o pierdere neta de 4,7 milioane lei inregistrata in primele noua luni din 2020, conform unui comunicat al companiei.

Sphera Franchise Group anunta ca a continuat in T3 2021 tendinta pozitiva de cresteri trimestriale, inregistrand vanzari consolidate record de 284,2 milioane lei, mai mari cu 44% fata de T3 2020. Vanzarile din Romania s-au ridicat la 247,9 milioane lei, Italia a contribuit cu 33,1 milioane lei, in timp ce vanzarile din Republica Moldova au ajuns la valoarea istorica de 3,2 milioane lei. KFC a generat venituri de 243,4 milioane lei, Pizza Hut - 26,7 milioane lei si Taco Bell - 14 milioane lei. Cu exceptia Pizza Hut, toate marcile Grupului au inregistrat vanzari-record in T3 2021. Grupul a incheiat T3 2021 cu EBITDA in valoare de 32,1 milioane lei, mai mare cu 21%, in timp ce profitul net a urcat cu 30%, ajungand la 22,9 milioane lei. Profitul operational al restaurantelor a crescut in T3 2021 ajungand la 35 milioane lei, o crestere cu 24% fata de T3 2020. La sfarsitul T3 2021, Grupul avea 164 de restaurante, fata de 157 de unitati in perioada similara a anului 2020.

 

"Trimestrul trei a fost unul excelent pentru Sphera Franchise Group. Am continuat aceeasi dinamica de crestere pe piata romaneasca si moldoveneasca ca si in trimestrul precedent, dar am completat-o cu o performanta imbunatatita in Italia, datorita relaxarii restrictiilor impuse de autoritati. Trimestrul al treilea a fost, ca in fiecare an, cel mai bun trimestru pentru Sphera, aspect care ne bucura, fiindca tot mai multi clienti au optat in aceasta perioada pentru optiunea dine-in sau takeaway in loc de livrare la domiciliu. Performanta realizata ne-a oferit atat noua, cat si actionarilor nostri, un bun indicator al vitezei cu care ne putem reveni daca economia este redeschisa complet si restrictiile sunt ridicate. In plus, ne-a oferit confirmarea ca deciziile noastre de a continua dezvoltarea retelei de restaurante din ultimele 12 luni a fost una corecta", a declarat Calin Ionescu, directorul general al Sphera.

 

Sphera Franchise Group mentioneaza ca a incheiat primele noua luni ale anului 2021 cu vanzari consolidate de 728,7 milioane lei pe toate cele trei piete de activitate, in crestere de 45% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Vanzarile din Romania in valoare de 642,6 milioane lei au contribuit cu 88% la acest rezultat. Italia a avut un aport de 11%, cu vanzari de 77,3 milioane lei, in timp ce Republica Moldova a generat 1% din vanzarile totale, respectiv 8,8 milioane lei.

 

Cresterea veniturilor pe toate cele trei piete ale Grupului a fost determinata de mai multi factori, inclusiv redeschiderea aproape integrala a economiilor din Europa, redeschiderea completa a restaurantelor, precum si sentimentul general pozitiv generat de sperantele privind sfarsitul pandemiei si revenirea la normalitate. Cu toate acestea, de la sfarsitul lunii septembrie, un nou val de infectii cu COVID-19 din Romania, in combinatie cu nivelurile scazute de vaccinare, au franat acest entuziasm, indicand un potential impact negativ asupra industriei HoReCa.

 

In ceea ce priveste performanta individuala, in primele noua luni ale anului 2021, toate marcile de pe toate cele trei piete de activitate si-au imbunatatit performanta fata de aceeasi perioada a anului 2020. Vanzarile CFF (Taco Bell) au crescut cu 75%, USFN Moldova (KFC Moldova) cu 54%, USFN Romania (KFC Romania) cu 48%, USFN Italia (KFC Italia) cu 36% si ARS (Pizza Hut) cu 25%.



Poti fi interesat si de