Sphera Franchise Group a raportat vanzari mai mari cu 46%, in primul semestru

Sphera Franchise Group a raportat vanzari mai mari cu 46%, in primul semestru


Sphera Franchise Group a inregistrat, in primul semestru al acestui an, vanzari de 444,5 milioane lei, in crestere cu 46% comparativ cu aceeasi perioada din 2020.

Vanzarile consolidate ale Grupului in al doilea trimestru au inregistrat o crestere de 119%, comparativ cu perioada similara a anului trecut, atingand 233,1 milioane lei, fiind cel mai bun trimestru din istoria companiei.

 

Astfel, Sphera Franchise Group, a incheiat primele sase luni cu EBITDA (profit inainte de dobanzi, impozite, depreciere si amortizare) normalizata de 30,7 milioane lei, in crestere cu 1,867% si un profit net de 5,2 milioane lei, cu 123% peste nivelul din primul semestru al anului trecut.

 

KFC Romania si KFC Moldova au incheiat primul semestru cu EBITDA de 38,4 milioane lei, respectiv 0,8 milioane si un profit net de 26,8 milioane lei, respectiv 0,5 milioane lei. Restaurantele Taco Bell Romania au inregistrat un profit de exploatare de 0,4 milioane lei in prima jumatatea a anului, insa cheltuielile generale si administrative precum si costurile financiare au dus la o pierdere neta de 1,8 milioane lei. Performanta KFC Italia a continuat sa fie afectata de evolutia pandemiei de COVID-19 si de restrictiile impuse de autoritatile italiene. Astfel, desi in T2 vanzarile au crescut cu 115% comparativ cu al doilea trimestru din 2020, la finalul primei jumatati a anului, KFC Italia a inregistrat o pierdere neta de 13,5 milioane lei, se mentioneaza in comunicat.

 

Pizza Hut Romania a continuat sa-si imbunatateasca performantele, inregistrand o alta perioada de crestere de la trimestru la trimestru, insa a incheiat primele sase luni cu o pierdere de 5,6 milioane lei. In ceea ce priveste planul de dezvoltare al Pizza Hut Romania, in urma negocierilor cu francizorul Yum!, pe piata locala vor fi lansate doua noi concepte de restaurante, respectiv fast-casual delivery si express. De asemenea, in urmatorii trei ani, vor fi inaugurate 10 restaurante, respectiv trei unitati in 2021, trei in 2022 si patru in 2023.

 

In trimestrul al doilea, livrarile prin intermediul serviciilor proprii de livrare ale Sphera, dar si prin intermediul platformelor de comenzi online - Glovo, Food Panda, Takeaway sau Tazz – au reprezentat peste 29% din totalul vanzarilor, adica 68,3 milioane lei. Fata de primele trei luni din 2021, ponderea comenzilor de livrare a scazut cu doua puncte procentuale, ca urmare a relaxarii restrictiilor.

 

"Trimestrul doi din 2021 a adus vanzari record pentru noi, dar in ciuda cresterii cifrei de afaceri am tinut evidenta cheltuielilor cu restaurantele si administrative, care au crescut intr-un ritm mai lent. Evolutia pana in acest moment este in conformitate cu asteptarile noastre, si, de aceea, ne mentinem obiectivele in ceea ce priveste cifra de afaceri si profitul pentru acest an. In ciuda anului 2020 foarte dificil, suntem multumiti de recuperarea accelerata a business-ului, precum si de performanta Sphera la Bursa de Valori Bucuresti. In acest context suntem bucurosi sa oferim actionarilor nostri, dupa o scurta pauza, un dividend. Suntem de asemenea optimisti in ceea ce priveste lichiditatea viitoare a actiunilor Sphera avand in vedere introducerea serviciilor Market Maker luna aceasta", a declarat Valentin Budes, directorul financiar al Sphera.

 

In data de 19 august 2021, Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor Sphera a aprobat distribuirea dividendelor in valoare totala de 35 milioane lei, din profitul nedistribuit din 2019 si 2020. Dividendul brut pe actiune este de 0,9021 lei.

 

La 30 iunie 2021, Sphera opera 161 de restaurante cu opt mai multe comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, dintre care 140 in Romania, 19 in Italia si doua in Republica Moldova. La aceeasi data, Sphera avea 4.392 de angajati dintre care 4.058 in Romania, 253 in Italia si 81 in Republica Moldova.



Poti fi interesat si de