Smithfield a semnat Codul de conduita al UE pentru afaceri si practici comerciale responsabile

Smithfield a semnat Codul de conduita al UE pentru afaceri si practici comerciale responsabile


Incepand cu acest an, Smithfield Romania este semnatara a Codului de conduita al UE pentru afaceri si practici comerciale responsabile in industria alimentara care isi propune construirea unui sistem alimentar durabil, astfel incat bazele economice, sociale si de mediu necesare pentru securitatea alimentara si nutritia viitoarelor generatii sa nu fie compromise.

Semnarea Codului a avut loc in urma implementarii de catre companie a strategiei de sustenabilitate care prevede actiuni complexe si concrete ce contribuie la tranzitia catre sisteme alimentare durabile, si intareste promisiunea companiei de a se dezvolta sustenabil, de a produce „Hrana Buna. In Mod responsabil®”.

 

„Inca din 2014, promovam o dieta echilibrata si durabila prin intermediul actiunilor realizate cu ocazia Zilei Internationale a Alimentatiei in institutiile scolare din toate comunitatile in care activam, dar si in mediul on-line, prin colaborarea cu un medic nutritionist de renume din Romania. In conformitate cu obiectivele Codului, Smithfield Romania ajuta consumatorii sa constientizeze impotanta reducerii si prevenirii risipei alimentare, propunandu-le o serie de produse cu gramaje diverse, cu portii si gramaje care raspund diferitelor stiluri de viata si nevoi ale gospodariilor. De-a lungul timpului, ne-am imbunatatit procedurile de lucru pe intregul flux de productie, reducand la minim pierderile si risipa alimentara prin dezvoltarea capacitatii de inovare. Inca din 2009, acordam prioritate pentru redistribuirea surplusului de hrana pentru persoanele nevoiase, aducandu-ne aportul in combaterea malnutritiei, un alt obiectiv al Codului, prin programul propriu de responsabilitate sociala «Hrana pentru suflete». Cresterea eficientei energetice pe partea de productie si utilizarea energiei din surse regenerabile sunt de asemenea obiective ale Codului asumate si implementate deja de Smithfield Romania”, declara Cristina Bodea, Director Sustenabilitate Smithfield Romania.

 

Compania crede in performanta responsabila si alege principii etice pentru modul in care se dezvolta: cu respect fata de comunitati, de viitor, de angajati, de resursele naturale. Pentru o dezvoltare sustenabila, Smithfield Romania isi desfasoara activitatea pe baza a 7 piloni: Bunastare animala, Mediu inconjurator, Sanatate si stare de bine, Sanatatea si securitatea angajatilor, Diversitate, Echitate si incluziune, Calitate si siguranta alimentara si Sprijin comunitati.

 

„Aderand in cadrul Codului de conduita al UE pentru afaceri si practici comerciale responsabile in industria alimentara am reiterat angajamentul companiei Smithfield Romania de a-si desfasura activitatea intr-un mod sustenabil, cu respect fata de viitor. Intreaga noastra echipa intelege cat de important este rolul unei companii lider in industrie, acela de a se dezvolta durabil si de a seta standarde de buna practica in sectorul de crestere a animalelor din Romania si industria alimentara din tara noastra”, spune Goran Panici, Director General Smithfield Romania.

 

Smithfield Romania este cel mai mare crescator de porci, producator de carne de porc si lider in stabilirea celor mai inalte standarde de productie in zootehnie si industria alimentara din Romania. Ca urmare a investitiilor de peste 600 milioane dolari in Romania, din 2004 si pana in prezent, Smithfield Romania a dezvoltat un model de afacere de succes „din ferma la consumatorul final” care ofera pietei „Hrana buna. In mod responsabil”. Investitiile efectuate au vizat dezvoltarea si consolidarea operatiunilor prin modernizarea si extinderea fabricii de procesare a carnii din Timisoara, una dintre cele mai mari si moderne din Europa, care produce in prezent aproximativ 32% din carcasele clasificate in Romania, dar si construirea si optimizarea capacitatilor de productie in fermele proprii de crestere porcine din judetele Timis si Arad.

 

Codul de conduita pentru afaceri si practici comerciale responsabile in industria alimentara se numara printre primele rezultate ale Strategiei UE „De la ferma la consumator” si reprezinta o parte integranta a planului sau de actiune. Propune un set de aspiratii comune si de actiuni orientative, iar actorii „dintre ferma si consumator”, precum producatorii, operatorii din industria alimentara si distribuitorii, se pot alinia, angaja si pot contribui la acestea, pentru a sprijini tranzitia spre sistemele alimentare durabile.



Poti fi interesat si de