Sergiana continua proiectele mari de investitii in fabrica si fermele din cadrul grupului

Sergiana continua proiectele mari de investitii in fabrica si fermele din cadrul grupului


In 2022, Grupul Sergiana a continuat sa dezvolte proiecte importante in HoReCa, reteaua proprie de retail, fabrica de la Poiana Marului si fermele din Sercaia.

Pentru 2023, compania si-a propus sa optimizeze portofoliul de produse si sa obtina cresteri in toate sectoarele de activitate.

 

Cum a fost anul 2022 in raport cu anul anterior, dar si cu asteptarile pe care le aveati?
Diana Zahariea, director general Sergiana Grup: Am privit cu optimism relaxarea situatiei generale odata cu incheierea crizei sanitare. Nu am fost atat de naivi incat sa credem ca peste noapte economia si societatea in ansamblu vor reveni spectaculos la parametrii de dinaintea pandemiei, dar abordam increzatori perspectiva apropiata. Conflictul din Ucraina a anulat insa aceste premize, asa ca ne-am repliat adoptand o strategie mai austera, prioritatile fiind marcate prin eficientizarea proceselor, replanificare in functie de noile conditii si, atunci cand a fost posibil, am cautat alternative de back up. Nu as vrea insa sa se inteleaga faptul ca am anulat orice idee, directie sau proiect de dezvoltare.

 

Care au fost factorii care au afectat cel mai mult business-ul in 2022?
Diana Zahariea: La fel ca toti agentii economici, am fost si suntem afectati de scumpirile energiei electrice si ale combustibililor. Lor li se adauga presiunea scumpirilor de materii prime si auxiliare, iar toate aceste influente negative plus evenimentele politice au un impact direct asupra piatei financiare si, automat, asupra politicilor bancare. O alta consecinta a acestor influente este diminuarea consumului, cu alte cuvinte, societatea in ansamblul ei este mai circumspecta, chiar si in ceea ce priveste aprovizionarea cu alimente.

 

sergiana 2

 

Ce masuri ati fost nevoiti sa luati pentru a reduce anumite costuri?
Diana Zahariea: Eficientizarea tuturor proceselor este un obiectiv permanent, in plus am cautat formule noi de colaborare, cat mai avantajoase, iar in paralel am renegociat contractele existente ori de cate ori a fost posibil. Cresterea costurilor de productie ne-a constrans si pe noi sa crestem preturile produselor si serviciilor noastre.

 

Ati pus frana investitiilor sau ati ales sa continuati cu planurile de dezvoltare?
Diana Zahariea: Asa cum spun de fiecare data cand am ocazia, orientarea permanenta catre dezvoltare este unul dintre atributele care ne definesc. Mai mult, noi privim aceasta ca o exprimare permanenta a doua dintre valorile care sustin conceptul nostru de afacere, si anume Calitate si Incredere. In concluzie, chiar daca am facut anumite ajustari, nu am stopat proiectele de dezvoltare.
Astfel ca am lansat un nou proiect HoReCa, de asta data pe litoral, pentru ca am preluat si redeschis restaurantul Calul Balan, din Neptun. De asemenea, am continuat proiectele retelei de retail. Aici am lucrat chiar pe mai multe fronturi pentru ca am relocat magazine, am deschis altele noi, continuand insa si proiectele de reformulare a layoutului. In paralel, proiectele mari de investitii, ale caror tinte sunt unitatea de productie de la Poiana Marului si fermele din Sercaia, continua si ele. Nu as vrea sa inchei acest subiect fara sa amintesc o alta preocupare permanenta pentru noi.
Este vorba despre dezvoltarea resursei umane. In acest sens, pe langa programe de dezvoltare a aptitudinilor, in 2022 am investit intr-o platforma de comunicare interna, tocmai pentru a facilita tuturor angajatilor accesul la informatii.

 

Cum au stat lucrurile la capitolul consum si vanzari de preparate din carne?
Diana Zahariea: Am sesizat o micsorare a consumului. In paralel cu aceasta, observam o modificare a criteriilor de achizitie. Urmarim acest proces ca sa pregatim raspunsuri adecvate la solicitarile clientilor, insa e prematur sa vorbim de tendinte care se exprima radical.

 

Ce scenarii luati in calcul pentru anul acesta? Care sunt oportunitatile de dezvoltare in 2023?
Diana Zahariea: Este mai mult decat hazardat sa conturam scenarii in conditiile instabilitatii actuale sau, intr-o abordare optimista, in conditiile unei stabilitati fragile. Cu toate acestea, putem vorbi despre cateva certitudini. Divizia de retail va continua extinderea, atat in ceea ce priveste proiectele exclusiv Sergiana, cat si cele derulate in parteneriat cu Kaufland. De asemenea, portofoliul de produse va cunoaste modificari. Vom diversifica sortimentatia, in paralel extinzand si numarul produselor feliate si ambalate. Am invatat sa ne adaptam, ne ajustam proiectele conform conditiilor pe care le traversam, analizam fiecare proces cautand solutii de eficientizare, pentru ca, asa cum am spus, ne definim prin actiune si suntem increzatori ca ne vom dezvolta in continuare.

 

Care sunt tintele pentru anul acesta?
Diana Zahariea: Ca un obiectiv general, fata de 2022, ne propunem sa obtinem cresteri cantitative in toate sectoarele. Dincolo de tot ce am spus pana in acest punct, pot adauga ca vom acorda atentie in continuare digitalizarii proceselor, iar marile proiecte de investitii in fabrica si ferme vor continua.

 

Interviu publicat in editia cu numarul 87 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de