Sectorul carnii de porc spaniol își menține puterea pe piețele internaționale

Sectorul carnii de porc spaniol își menține puterea pe piețele internaționale


Exporturile sectorului spaniol de porci au crescut în primele cinci luni ale anului 2022 pe multe dintre cele mai mature piețe ale lumii, demonstrând puterea sa globală și încrederea generată de companiile și produsele sale, informeaza EuroMeatNews.com.

Se remarcă în principal livrările către Republica China-Taiwan, țară către care au fost exportate 23.793 de tone în primele cinci luni ale anului 2022, cu 230,5% mai mult decât volumul exportat în aceeași perioadă a anului 2021. Valoarea acestor exporturi a fost de 61,3 milioane de euro, cu 181,7% mai mult.

O creștere notabilă a avut loc și pe alte piețe mature precum Polonia (+100,6% în volum și 107% în valoare); România (+105,6% în volum și 96,4% în valoare); Ungaria (+98,7% în volum și 103,8% în valoare); Japonia (+95,8% în volum și 84,5% în valoare); și Coreea de Sud (+94,2% în volum și 53,6% în valoare).

Singurele scăderi au avut loc în Danemarca și în China. Pe de altă parte, era deja așteptată o scădere în China din cauza redresării efectivului său de porci afectat de PPA, care a început în ultimul trimestru al treilea din 2021.

Chiar și așa, China continuă să conducă clasamentul destinațiilor de export de carne de porc după volum, cu 266.882 de tone între ianuarie și mai; urmată de Franța, cu 127.427 de tone; Filipine , cu 106.069; Italia, cu 95.653; și Japonia, cu 91.524 de tone.

China este, de asemenea, pe primul loc în clasament după valoare, cu 528,9 milioane de euro în primele cinci luni ale anului 2022; Franța este pe locul doi cu 340,2 milioane de euro; Japonia, al treilea, cu 336,1 milioane de euro; Coreea de Sud, a patra, cu 218,7 milioane de euro; iar Filipine, pe locul cinci, cu 185,5 milioane de euro.

Daniel de Miguel, director internațional al INTERPORC subliniază că „într-un context internațional complicat precum cel de anul acesta, continuarea creșterii pe piețele mature demonstrează munca depusa a companiilor spaniole de carne de porc și capacitatea lor de a continua să genereze plus valoare și afaceri pentru țara noastră”.

În prezent, peste 130 de națiuni și-au deschis granițele pentru carnea de porc spaniolă. O cifră care demonstrează încrederea pe care acest produs o generează autorităților sanitare din întreaga lume.



Poti fi interesat si de