Scandia Food, o companie de produse alimentare cu ambitii de internationalizare

Scandia Food, o companie de produse alimentare cu ambitii de internationalizare


La 100 de ani de la infiintare, Scandia Food se bucura de statutul de lider al pietei de conserve din Romania. Bugetul de investitii din ultimii ani a depasit 20 de milioane de euro, insemnand si extinderea cu noi linii de business. Urmeaza noi investitii la fabrica din Sibiu, in principal pentru eficientizarea proceselor de productie. De asemenea, grupul anunta derularea unui proiect de sustenabilitate care va reduce cantitatea de emisii de carbon cu 245 de tone pe an.

Scandia Food aniverseaza anul acesta 100 de ani de la infiintare. Care au fost principalele etape din dezvoltarea business-ului in acest timp?

Cristina Dubou, Director Operatiuni Scandia Food: Scandia Food a fost si va continua sa fie un sinonim al calitatii, al traditiei si al inovatiei drept dovada stau brandurile de renume pe care compania le are in portofoliu: Scandia Sibiu, Bucegi, Sadu si care alaturi de fabrica noua reprezinta o dovada a acestei promisiuni. Acestia sunt principalii piloni care au stat la baza activitatii de un secol a companiei, alaturi bineinteles de investitii, fie ca discutam despre investitii in noi business-uri, tehnologii, oameni sau inovatie, asa cum mentionam mai sus. 

 

scandia2

 

Ce inseamna sa conduci operatiunile unui grup cu peste 1.000 de angajati? Care sunt cele mai mari provocari cand vorbim despre coordonarea echipelor din diferite departamente?

C.D.: Conducerea operatiunilor intregului grup a venit si vine in continuare cu foarte multe provocari plecand de la faptul ca fiecare companie din cadrul grupului are particularitatile ei, iar toate procesele si procedurile pe care le avem implementate in cadrul fabricii din Sibiu este necesar sa le transpunem pe specificul fiecarei companii in parte. Acestea, impreuna cu tot ceea ce inseamna tehnologiile si particularitatile operationale, reprezinta un factor important deoarece intelegerea lor este esentiala pentru a reusi sa ofer claritatea atat de necesara desfasurarii proceselor in conditii optime. In plus, alinierea echipelor in ceea ce priveste modul de lucru, respectarea procedurilor si atingerea obiectivelor trasate reprezinta o provocare, din fericire pentru scurt timp, pana la familiarizarea tuturor si definitivarea proceselor de integrare.

 

Care sunt companiile nou intrate in grup si cat de bine reusesc sa completeze portofoliul Scandia Food?

C.D.: Noile companii intrate in grupul nostru sunt fabrica de produse congelate care activeaza sub entitatea juridica Scandia Food Frozen precum si compania specializata in procesarea carnii si productia de preparate pe baza din carne Agra’s Alba Iulia, ambele sustinand strategia companiei de migrare din zona de producator de conserve catre o companie de produse alimentare cu ambitii de internationalizare.

 

Suntem deschişi oportunitaţilor de extindere prin achiziţia unor jucatori cu notorietate din sectorul alimentar pentru atragerea de noi volume, intrarea in noi categorii dar şi de a beneficia de sinergii care deriva din acestea şi care contribuie la dezvoltarea business-ului.

 

O companie care arata grija pentru tot ce ne inconjoara, pentru generatiile viitoare, este un model de afacere sustenabila. Care sunt cele mai importante proiecte de sustenabilitate in care grupul investeste si care este focusul pe viitor?

C.D.: Sustenabilitatea este o componenta a strategiei companiei, iar in prezent am demarat un proiect pentru instalarea unei centrale producatoare de energie electrica pe baza energiei solare captate cu ajutorul  panourilor fotovoltaice in cadrul unitatii de productie din Sibiu, proiect realizat cu sprijinul Innovation Norway, care vine sa sustina si sa intareasca dezvoltarea sustenabila la nivelul intregului grup. Prin  instalarea sistemului fotovoltaic propus se vor reduce emisiile anuale de CO2 cu 245 tone echivalent anual, iar energia produsa din surse regenerabile va fi de aproximativ 803 MWh/an. Suntem bucurosi sa anuntam inceperea proiectului de sustenabilitate atat de important pentru sustinerea strategiei la nivelul grupului cat si a comunitatii, proiect care va fi cu siguranta urmat de multe altele care vor continua strategia grupului din punct de vedere al sustenabilitatii.

 

Care a fost valoarea investiţiilor facute in ultimii ani şi catre ce a fost redirectionat bugetul?

C.D.: In ultimii ani, valoarea investitiilor in alte achizitii a depasit usor suma de 20 de milioane de euro.

 

Cum arata lista de prioritati pentru perioada urmatoare? Luati in calcul sa investiti la fabrica din Sibiu?

C.D.: In perioada urmatoare, focusul intregii echipe este legat de inchiderea anului si atingerea obiectivelor stabilite, insa totodata este esential sa asiguram materiile prime pentru sfarsitul acestui an si respectiv inceputul anului urmator pentru deservirea pietei interne cat si a celei externe pentru fiecare companie din grup, tinand cont de contextul actual.

 

Da, avem in plan noi investitii pentru fabrica din Sibiu, acestea vizand eficientizarea productiei si tehnologizarea proceselor pentru a putea acoperi deficitul de personal care se accentueaza din ce in ce mai mult, iar acest aspect ne impacteaza, bineinteles, si pe noi.

 

Cum gestionati provocarile actuale din piata (inflatia, cresterea costurilor cu energia electrica si gazele naturale)? Ati recurs la mariri de preturi pentru produsele din portofoliu?

C.D.: Cresterea continua si abrupta a preturilor de achizitie a materiilor prime si a ambalajelor, precum si cele la energie electrica, gaze naturale si combustibili, ne-a fortat sa adaptam si noi preturile de vanzare ale produselor noastre, acolo unde piata a permis acest lucru.

 

Interviu publicat in editia cu numarul 86 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de