Sase din zece romani pun accent pe sustenabilitate cand vine vorba despre consum

Sase din zece romani pun accent pe sustenabilitate cand vine vorba despre consum


Aproape 60% dintre romani considera ca sustenabilitatea este de interes atunci cand vine vorba despre consum, releva un studiu publicat de Reveal Marketing Research, in colaborare cu Kaufland Romania, Heidelberg Materials Romania si Valorem.

Potrivit sursei citate, principalele solutii identificate pentru abordarea problemelor de sustenabilitate ale societatii actuale se concentreaza pe trei directii esentiale: schimbarea comportamentului individual (74%), ajustarea atitudinii si politicilor guvernelor (73%) si cresterea productiei de energie verde (72%).

 

Referitor la rolul inovatiilor in abordarea problemenlor de sustenabilitate, 65% dintre romani cred ca inovatiile tehnologice vor aduce solutii semnificative pentru problemele actuale de sustenabilitate din societate.

 

In perceptia romanilor, industria alimentara si a bauturilor (20%), comertul cu amanuntul (15%) si industria energiei (13%) sunt considerate cele mai implicate sectoare in practici sustenabile. Pe de alta parte, industria sustenabila (reciclare, colectarea deseurilor etc.) inregistreaza o scadere semnificativa de la 17% in 2023 la 6% in 2024. Aceasta modificare subliniaza necesitatea unor transformari reale si vizibile in toate industriile.

 

De asemenea, 42% intre romani respondenti se autoevalueaza ca fiind bine informati cu privire la tema sustenabilitatii, procentul fiind in crestere cu 10% fata de anul precedent. Maturii fara parteneri (50%), urmati de barbati (46% comparativ cu 38% in cazul femilor) se considera intr-o pondere mai mare informati cu privire la sustenabilitate.

 

Cercetarea mai arata ca televiziunea (61%) si retelele sociale (43%) continua sa fie principalele surse de informare despre sustenabilitate. Cu toate acestea, in 2024 se observa o usoara scadere a utilizarii surselor traditionale de informare, televiziunea inregistrand o scadere de la 66% in 2023 la 61%, iar radioul de la 22% in 2023 la 17%.

 

Peste o treime dintre romani (36%) declara ca incearca sa consume cat mai sustenabil, aceasta fiind o preocupare constanta pentru ei, procentul fiind in crestere fata de anul trecut (28%).

 

In ceea ce priveste comportamentul de cumparare, pretul accesibil (83%) ramane cel mai important atribuit atunci cand romanii aleg un produs. In plus, se observa o crestere a procentului celor care citesc informatiile de pe eticheta unui produs si refuza sa-l cumpere daca nu promoveaza consumul sustenabil (30%), comparativ cu 2023 (25%).

 

In 2024, romanii considera ca incurajarea colectarii deseurilor si reciclarii (12%) ramane o actiune din partea companiilor care ar stimula un comportament de consum mai responsabil si sustenabil. Totodata, preturile mai mici (10%) si promovarea sustenabilitatii prin educarea populatiei (9%) ar contribui la un comportament de consum mai sustenabil.

 

Comparativ cu anii anteriori, in 2024, se observa ca actiunile companiilor au un impact mai mic in determinarea consumatorilor sa adopte un comportament responsabil si sustenabil. Singurul factor care a inregistrat o crestere comparativ cu 2023 este reprezentat de preturile mai mici (+6%).

 

Interzicerea defrisarilor (56%), reciclarea tuturor materialelor posibile (52%) si dublarea suprafetelor impadurite (46%) sunt considerate cele mai urgente probleme de sustenabilitate, ce ar trebui sa fie rezolvate in urmatorul an.

 

Pe de alta parte, in topul actiunilor pe care respondentii nu le considera necesare se afla eliminarea produselor de origine animala din consum (52%) si scoaterea din uz a masinilor pe baza de combustibili fosili (27%).

 

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 17 - 25 octombrie 2024, pe un esantion de 1.012 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare pentru targetul general este +/-3,1%, la un nivel de incredere de 95%.



Poti fi interesat si de