Salamul de Sibiu IGP pune Romania pe harta europeana culinara

Salamul de Sibiu IGP pune Romania pe harta europeana culinara


Asociatia Producatorilor de Salam de Sibiu a promovat celebrul produs din carne apreciat la nivel european, prin mai multe activitati nationale si internationale.

Dupa includerea produsului Salam de Sibiu in lista produselor cu Indicatie Geografica Protejata (IGP), in 2016, Asociatia Producatorilor de Salam de Sibiu - din care fac parte Agricola Bacau, Aldis Calarasi, The Family Butchers Romania Feldioara Brasov, Salsi Sinaia, Scandia Romania si Recunostinta ProdCom Filipestii de Padure, au promovat, timp de 3 ani cel mai popular si apreciat produs romanesc din carne in cadrul programului de promovare cu semnatura “ Enjoy it s from Europe!”.

 

3 ani de proiecte, 5 participari la targuri internationale, o participare la un targ national, 3 cine cu bloggerii in Romania, Italia si Spania. La toate acestea se adauga stabilirea, in premiera, a Zilei Nationale a Salamului de Sibiu IGP in data de 1 noiembrie, si derularea primei campanii de promovare si informare asupra unei scheme de calitate europene in Romania.

 

”Obiectivul prioritar al proiectului <<Enjoy it”s from Europe!>> a fost cresterea notorietatii si a recunoasterii calitatii de exceptie a produsului nostru IGP - Salamul de Sibiu. Am cucerit mai multe tipuri de public prin secretele de productie ale Salamului de Sibiu, in termeni de siguranta a alimentului, aspecte nutritionale, autenticitate, respect pentru mediu si sustenabilitate. Dar, cu siguranta, gustul, raportarea la traditie si importanta lui pentru Romania au fost cele care au cucerit iremediabil publicul. Politica de promovare a Uniunii Europene ne-a oferit posibilitate de a ne implica in activitati de promovare cu un nivel ridicat de expunere, fiind un proiect unic pentru Romania”, afirma Carmen Gavrilescu, Presedintele Asociatiei Producatorilor de Salam de Sibiu.

 

In urma evaluarii, s-a constatat ca politica de promovare a generat o valoare adaugata europeana specifica, generata in urma cooperarii consolidate si a invatarii reciproce intre operatorii comerciali.

 

”Campania a fost un succes atat offline, cat si online. Am ajuns la peste 10.000 de followeri pe pagina de Facebook, sute de degustari in-store, zeci de degustari in restaurante, webinarii cu bloggeri, concursuri online, spoturi TV si campanii de promovare digitala. Ne-au facut placere interactiunile cu publicurile din Italia si Spania, unde am oferit brosuri, am publicat advertoriale dar si povesti despre Salamul de Sibiu”, sustine Carmen Gavrilescu, Presedintele Asociatiei Producatorilor de Salam de Sibiu.

 

Salamul de Sibiu, renumit ca o delicatesa locala, a devenit in 2016 primul produs romanesc din carne recunoscut la nivelul Uniunii Europene ca apartinand marii familii de produse IGP.

 

Care este povestea Salamului de Sibiu?

Povestea Salamului de Sibiu a inceput acum mai bine de 100 de ani, iar istoria Salamului de Sibiu ne arata, prin dovezi certe, ca productia celebrului sortiment a inceput concomitent in cel putin doua  zone: Medias si arealul Vaii Prahovei. Atunci cand popularitatea sa a crescut peste hotare, exportul se facea prin Vama Sibiu, pentru ca acesta era punctul de trecere spre teritoriul austro-ungar. Stampila de export aplicata pe documente bifa ”Vama Sibiu”, iar usor-usor, numeroasele comenzi, venite din partea colaboratorilor externi, aveau mentiunea ”Salam din Vama Sibiu”. La scurt timp, produsul a devenit cunoscut publicului ca ”Salam de Sibiu”, productia acestuia dateaza inca din 1895. La inceputul secolului XIX, mezelarii locali au adaptat reteta si procesul de producere pe care le-au transmis din generatie in generatie.

Contact: Tel: 0234.577.600 / E-mail: office@apss.ro



Poti fi interesat si de