S-a lansat Farmvio, platforma locala de e-commerce dedicata fermierilor
Joi, 28 Octombrie 2021
Joi, 28 Octombrie 2021
Conform estimarilor, in 2022 Farmvio, lansata de antreprenorii Andrei Mihaita si Dragos Popescu, va face primii pasi spre extinderea regionala, intrand pe urmatoarele piete din Europa Centrala si de Est: Polonia, Cehia si Ungaria. Potrivit prognozelor, cifra de afaceri a companiei va atinge aproximativ 500.000 euro, la finalul lui 2022. Fondatorii Farmvio au in plan ca, pana la sfarsitul lui 2021, sa ajunga la un numar de 2.000 de fermieri activi pe site, iar in primul an de la lansare, platforma sa inglobeze 10.000 de fermieri si 50.000 de clienti, atat persoane fizice cat si companii din domenii ca HoReCa sau procesare.
“Farmvio este, din toate observatiile noastre, cea mai complexa platforma de acest tip, ca mecanism de functionare. Practic, site-ul integreaza un algoritm bazat pe Inteligenta Artificiala, care ne permite sa preluam diferite date de la fermieri, cum ar fi recolta disponibila sau pretul si sa generam oferte foarte specializate pentru segmentul HoReCa. Cream un ecosistem in care incorporam tehnologia, cu ofertele furnizorilor si instrumentele logistice si de marketing, scopul fiind acela de a-i ajuta pe fermieri sa vina cu oferte competitive, in raport cu marii retaileri”, a explicat Dragos Popescu, fondator Farmvio.
Fermierii vor fi acceptati pe baza actelor doveditoare ca sunt producatori, Farmvio fiind gandit ca un magazin virtual de unde vor putea fi cumparate toate categoriile de alimente care pot fi produse intr-o ferma: legume, fructe, carne si specialitati din carne, lactate si oua, produse de panificatie, conserve si dulceturi, bauturi naturale non-alcoolice si alcoolice etc. Fondatorii platformei au gandit un sistem care foloseste, pe langa sisteme pe baza de AI, si IoT, pentru a potrivi perfect clientii cu furnizorii, in functie de nevoile exacte, stocurile disponibile si proximitate.
Farmvio se distinge de alte platforme pe care fermierii isi pot comercializa produsele, prin mai multe caracteristici. Printre acestea se numara posibilitatea de a-ti administra contul, a-ti construi o identitate vizuala, a comercializa produsele si a primi feedback direct din partea clientilor, care ramane gratuita pe toata perioada in care fermierul este activ pe platforma. Potrivit fondatorilor, un alt atu este reprezentat de trasabilitatea produselor, proces prin intermediul caruia clientii pot sti intotdeauna din ce ferma si lot provin produsele, in ce sezoane sunt disponibile sau cand se pot face precomenzile. De asemenea, Farmvio a creat un ecosistem prin care fermierii activi pe platforma se vor putea ajuta intre ei, pe sistem de cerere si oferta.
„Daca, de exemplu, unul dintre fermieri are nevoie de bondari pentru polenizare, ii poate primi in cel mai scurt timp de la alt fermier, care are cont pe Farmvio. Vom juca si rol de agregator, in situatiile in care o comanda depaseste capacitatea de livrare a unei singure ferme. Am gandit aceasta platforma ca pe un mod de a-i incuraja pe fermieri si de a-i sprijini in procesul de gasire a clientilor. Antreprenoriatul pe segmentul agricol este unul dintre motoarele cresterii acestui sector in Romania, iar scopul nostru este sa le usuram fermierilor viata cat se poate de mult. Ne-am dorit sa le oferim ocazia de a-si spune povestea in cuvinte si imagini relevante si sa-i ajutam sa ajunga la clienti de toate tipurile, fie ca vorbim despre jucatori din HoReCa sau despre oameni care isi doresc sa manance cat mai sanatos si fac achizitii pentru consumul propriu”, a adaugat Dragos Popescu.
Farmvio este un concept finantat initial prin resurse proprii, iar pentru urmatoarele etape de dezvoltare, cei doi antreprenori vor apela la fonduri europene si investitori privati.
„Simplul fapt ca am reusit sa lansam aceasta platforma, la care ne gandim de un an, este un motiv de bucurie. Am foarte mare incredere in sansele de reusita, pentru ca ofera un sprijin real fermierilor mici si medii, carora nu le era usor sa gaseasca clienti nici inainte, iar odata cu pandemia, situatia a devenit si mai dificila. Ideea de a pune bazele Farmvio ne-a venit atunci cand am observat lipsa majora de produse locale din supermarketurile din tara. Avem produse de calitate foarte buna care merg la export, iar noi importam. Acest dezechilibru afecteaza atat producatorii, cat si clientii, afaceri sau oameni interesati sa manance curat si sanatos. De asemenea, cred ca tehnologizarea sectorului agricol si suportul acordat antreprenorilor din agribusiness este una dintre cele mai bune directii de crestere economica a Romaniei. Tranzactiile online alimentare vor continua sa creasca in urmatoarea perioada, pe fondul pandemiei, asadar lansarea acestui proiect vine intr-un moment propice. Cat despre businessul nostru, una dintre directiilor pe care ne vom concentra in viitor este gasirea unor investitori privati, care sa ne ajute sa ne dezvoltam in continuare conform planurilor pe termen mediu”, a completat Andrei Mihaita.
In primele trei luni de la lansare, toti fermierii inscrisi pe www.farmvio.com vor beneficia de o reducere de 12% din taxa de transport pentru produsele neperisabile.
Despre Farmvio
Farmvio este un start-up lansat in 2021 de anprenorii romani Andrei Mihaita si Dragos Popescu, care aduce la un loc fermieri si clienti, fie ca sunt companii sau persoane fizice. Platforma gestioneaza si coordoneaza comenzile de tip B2B, urmand ca tot ceea ce inseamna interactiunea cu persoanele fizice sa intre in sarcina fermierului. In prezent, pe platforma exista un numar de 4.000 de conturi preselectate, care urmeaza sa fie activate de catre fermieri. Unul dintre obiective este ca pana la finalul lui 2021, Farmvio sa numere 2.000 de conturi active si 30.000 preselectate. Potrivit fondatorilor, cifra de afaceri a companiei va ajunge la circa 500.000 euro, la finele lui 2022.
Farmvio isi propune sa le ofere fermierilor oportunitatea de a-si gasi usor clientii potriviti, iar consumatorilor sa beneficieze de produse de cea mai buna calitate, cat mai aproape, perfectcalibrate nevoilor lor si cu un sistem de trasabilitate bazat pe cele mai noi tehnologii din domeniu.
Aceste criterii sunt si cele care au stat la baza desemnarii brandului Fragedo, drept „Nr. ...
Conform unui comunicat al MADR, printre subiectele ridicate de oieri au fost mentionate subventii...
Institutia Prefectului Salaj a precizat ca Centrul Local de Combatere a Bolilor (CLCB) a adoptat,...