Romanii vor un stil de viata sustenabil, insa pretul produselor „verzi” reprezinta un impediment

Romanii vor un stil de viata sustenabil, insa pretul produselor „verzi” reprezinta un impediment


Sapte din zece romani isi manifesta interesul de a avea un stil de viata sustenabil, insa pretul continua sa fie un impediment important, astfel ca doar 38% considera ca produsele 'verzi' au tarife accesibile, in timp ce 53% declara ca acestea sunt mai greu de gasit, reiese din cel mai nou studiu de specialitate privind beneficiile sustenabilitatii.

Datele prelucrate de Reveal Marketing Research evidentiaza faptul ca, in mentalitatea consumatorilor romani, sustenabilitatea este in principal despre folosirea resurselor in mod responsabil (30%), in special prin reducerea risipei si reciclare, grija fata de natura si fata de speciile pe cale de disparitie (14%), dar si despre adoptarea de masuri pentru scaderea poluarii si a emisiilor de carbon (11%).

 

De asemenea, peste 70% dintre romani considera ca solutiile pentru problemele de sustenabilitate ale societatii actuale presupun eforturi concentrate, atat din partea cetatenilor, cat si a institutiilor publice si private. In acelasi timp, aproape trei sferturi dintre respondenti (74%) sustin ca sunt interesati sa duca un stil de viata sustenabil, procent similar celui din 2022.

 

In viziunea romanilor, protejarea mediului inconjurator (51%), epuizarea resurselor disponibile (45%), schimbarile climatice din ultimii ani (42%), reducerea risipei (40%) si impactul asupra calitatii vietii (26%) sunt principalele motivatii ce stau la baza adoptarii unui model sustenabil in viata de zi cu zi. In plus, impactul asupra calitatii vietii (14%) si experienta anterioara cu produsele/serviciile companiei (14%) reprezinta atribute in alegerea unui produs, dupa evaluarea pretului (15%).

 

In ceea ce priveste barierele in adoptarea unor comportamente responsabile cu mediul regasim neincrederea oamenilor in produsele si serviciile prezentate ca fiind cu adevarat sustenabile (60% vs 53%, in 2022), costurile ridicate ale produselor sustenabile (59% vs. 65%) si obisnuinta cu stilul de viata actual (56%).

 

Potrivit sursei citate, majoritatea romanilor (74%) foloseste pungi reutilizabile, 73% colecteaza deseurile reciclabile separat si le duc la containerele pentru reciclare, iar 62% citesc informatiile de pe ambalaje.

 

La capitolul privind rolul companiilor in promovarea sustenabilitatii, cercetarea de specialitate arata ca 44% din totalul celor chestionati considera ca prin utilizarea de tehnologii si procese mai prietenoase cu mediul in activitatile lor organizatiile pot incuraja initiative eco-friendly in Romania.

 

Totodata, oferirea de stimulente si facilitati pentru proiectele sustenabile (43%), precum si dezvoltarea si promovarea unor produse si servicii sustenabile (42%), sau organizarea de campanii de constientizare si educatie ecologica (41%) sunt alte initiative pe care respondentii le considera potrivite.

 

In topul aspectelor ce ar trebui comunicate si care au potential de a influenta decizia de cumparare a romanilor se regasesc: etichete care sa arate de unde vin produsele (71%), modificarea ambalajelor produselor pentru a avea impact redus asupra mediului (69%), etichete care sa ateste provenienta materialelor produselor (69%) si fabricarea produselor prin procese cu impact redus asupra mediului (69%).

 

Studiul Reveal Marketing Research s-a derulat online, in perioada 8 - 14 august 2023, pe un esantion de 1.015 respondenti, la o eroarea maxima de esantionare pentru targetul general de +/-3,1% si un nivel de incredere de 95%.



Poti fi interesat si de