Romanii isi doresc o implicare mai mare a companiilor in initiative sustenabile

Romanii isi doresc o implicare mai mare a companiilor in initiative sustenabile


Romanii isi doresc mai multa implicare din partea companiilor in initiative sustenabile, indeosebi prin incurajarea reciclarii (18%), educarea populatiei pentru un stil de viata sustenabil (11%) si prin utilizarea de materiale/ambalaje reciclabile (10%), reiese din rezultatele unui studiu de specialitate.

Conform Reveal Marketing Research, caracterul sustenabil al unui produs (68%) este mai important decat confortul oferit de proximitatea fata de acesta (65%), in timp ce schimbarea comportamentului oamenilor (76%) este perceputa ca fiind cea mai importanta solutie pentru a construi o societate sustenabila.

 

De asemenea, pretul accesibil (79%), completat de caracterul sanatos (ingrediente naturale - pondere de 72%) si sustenabil (productie in mod responsabil - 69%, grija fata de mediul inconjurator - 67%) al produsului sunt cele mai importante atribute in alegerea unui produs.

 

In acelasi timp, 65% dintre respondenti pun accent pe proximitatea fata de un produs, iar un scor semnificativ mai mare al acestui atribut a fost inregistrat doar in cazul persoanelor mai in varsta, respectiv a segmentelor persoanelor mature fara partener si seniorilor pensionari (70%).

 

Potrivit sursei citate, schimbarea comportamentului oamenilor (76%) este perceputa ca fiind cea mai importanta solutie pentru a construi o societate sustenabila, urmata de schimbarea atitudinii guvernelor (74%) si de schimbarea mentalitatii companiilor (74%). Pe acest segment, tinerii (Generatia Z si tinerii profesionisti) sunt cei mai sceptici, iar seniorii pensionari, cei mai optimisti, intre cele doua categorii fiind o diferenta de aproximativ 20 procente.

 

In ceea ce priveste problemele de sustenabilitate din prezent, romanii considera distrugerea zonelor naturale ca fiind cea mai mare problema cu care se confrunta tara noastra (50%), respectiv a doua cea mai mare problema la nivel global (38%), dupa poluarea aerului (42%).

 

Pe subiectul distrugerii zonelor naturale si a consecintelor asupra mediului si calitatii vietii, sase din zece romani afirma ca, in maximum cinci ani, ar trebui dublate ca volum suprafetele impadurite.

 

Actiunile companiilor care au cel mai mare potential sa determine un comportament de consum mai responsabil in randul cetatenilor vizeaza incurajarea reciclarii (18%), practicarea unor preturi accesibile pentru produsele sustenabile (12%) si educarea populatiei prin promovarea sustenabilitatii (11%).

 

Studiul a fost realizat in perioada 26 august - 4 septembrie 2022 prin crearea Sustainability Panel Proprietary Reveal Marketing Research, pe un esantion de 1.005 respondenti. Cercetarea este la a doua editie si a beneficiat de sustinerea Kaufland Romania, OMV Petrom, OTP Bank Romania si Rogalski Damaschin. Eroarea maxima de esantionare pentru targetul general este +/-3,1%, la un nivel de incredere de 95%.

 

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 14 ani companii din Romania si Europa.



Poti fi interesat si de