Romanii fac 60% dintre cumparaturi in magazinele de comert modern

Romanii fac 60% dintre cumparaturi in magazinele de comert modern


Formatele moderne de comert au reusit sa isi consolideze si mai mult pozitia dominanta pe piata si detin in prezent aproape 60% din totalul cumparaturilor destinate consumului casnic. Romanii au cumparat mai des din aceste canale si au cheltuit sume mai mari la un act de cumparare, potrivit unui studiu GfK.

Dintre canalele de comert modern, hipermarketurile raman in continuare destinatia principala pentru cumparaturile familiei, insa continua sa piarda teren in detrimentul celorlalte formate.

 

Supermarketurile, in schimb, au cea mai dinamica crestere in cota de piata in perioada ianuarie-septembrie 2018. Frecventa de cumparare a crescut cel mai mult in acest tip de format de comert modern - cu 6% fata de perioada ianuarie-septembrie 2017.

 

Magazinele de tip discount au avut a doua cea mai mare crestere a cotei de piata. In spatele acestei evolutii stau in principal sumele mai mari cheltuite la un act de cumparare. In medie, o familie lasa 42 de lei la o vizita in aceste formate.

 

Si magazinele moderne de proximitate si-au consolidat pozitia pentru cumparaturile casnice. Aceste magazine au fost alese de aproape 4 din 10 familii pentru cumparaturile pentru acasa, cu 15% mai multe decat anul trecut. Cresterea numarului de cumparatori din aceste magazine vine si ca urmare a nivelului ridicat al expansiunii care a continuat si pe parcursul primelor 9 luni din acest an.

 

Din perspectiva cumparaturilor pentru acasa, toate segmentele mari de produse de larg consum au inregistrat cresteri. Lactele au inregistrat cea mai dinamica evolutie (+9%), urmate de produsele pentru ingrijirea locuintei (+7.5%) si produsele de ingrijire personala (+7.4%). O crestere mai modesta au avut alimentele - atat cele ambalate, cat si cele proaspete, cum ar fi fructele, legumele, carnea, produsele de panificatie etc, dar si bauturile - incluzand atat bauturile alcoolice, cat si pe cele non-alcoolice.

 

In ceea ce priveste ponderea marcilor private in consum, ele au inregistrat o crestere usoara si au ajuns la 15%. Aceasta dupa ce in ultimii doi ani au fost mai degraba stagnante.

 

In primele 9 luni ale acestui an, familiile din Romania au cheltuit cu 6,4% mai multi bani pentru bunurile de larg consum comparativ cu perioada similara a anului trecut. Majorarea preturilor este responsabila de cea mai mare parte din aceasta evolutie. Conform Eurostat, inflatia pentru alimente a crescut cu 4% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Chiar si in acest context, volumele cumparate s-au majorat cu aproape 2%, insa romanii nu au mai migrat catre segmente superioare de pret, asa cum s-a intamplat anul trecut.



Poti fi interesat si de