Romanii au cumparat de Paste mai multa mancare de la macelarii, brutarii si magazine de cartier

Romanii au cumparat de Paste mai multa mancare de la macelarii, brutarii si magazine de cartier


Vanzarile de produse alimentare si de servicii specifice sarbatorii Pastelui au crescut cu aproape 40% fata de anul trecut, astfel ca romanii au cheltuit aproape dublu la brutarii, macelarii sau la magazinele locale si de cartier, potrivit unui studiu facut de un furnizor de servicii si tehnologie de plata.

Global Payments a analizat numarul si valoarea tranzactiilor electronice realizate in cele doua saptamani anterioare Pastelui, atat in 2023, cat si in 2022, la furnizorii de carne si in pietele de specialitate, la brutarii, magazine alimentare, supermarketuri, beauty shop-uri, magazine de jucarii, la spalatorii auto sau unitati de cazare.

 

'Singura reducere de buget au facut-o la jucarii. Cele mai mari cresteri ale vanzarilor s-au inregistrat la comerciantii si furnizorii de produse din carne (112%), de la 1,7 milioane de lei in 2022, la 3,6 milioane de lei in 2023; la magazinele de proximitate si pietele/targurile de specialitate (97%), de la 4,1 milioane de lei in 2022, la 8,2 milioane de lei in 2023; la brutarii (84%), de la 1,4 milioane de lei in 2022, la 2,6 milioane de lei in 2023', arata cercetarea.

 

Totodata, cei mai multi bani s-au cheltuit in magazinele alimentare si supermarketuri, unde anul acesta s-au facut peste 1,5 milioane de tranzactii electronice, in valoare de aproximativ 152 de milioane de lei, cam cu o treime mai mult decat anul trecut (cu 33% mai multe tranzactii si cu 36% mai mare valoarea tranzactiilor).

 

'Bucuria si traditia Pastelui au fost reflectate in mod evident si in cumparaturile si cheltuielile facute de romani in perioada acestei sarbatori. Consumatorii si-au dorit sa pastreze obiceiurile si au cautat sa-si procure produsele de la producatori locali sau din piete si targuri de specialitate, dar si de la magazinele de proximitate, unde s-au inregistrat cresteri semnificative ale vanzarilor', spune Global Payments.

 

Conform datelor inregistrate, vanzarile de produse alimentare si de servicii specifice au crescut cu aproape 40%, fata de anul trecut. S-au realizat aproximativ o jumatate de milion de tranzactii in plus fata de perioada Pastelui anterior, reprezentand in jur de 50 de milioane de lei.

 

Pe langa implicatiile religioase, Pastele ramane, totusi, o sarbatoare in constiinta colectiva, motiv pentru care romanii obisnuiesc sa investeasca si in modul de petrecere a timpului liber sau in servicii de cosmetizare, fie ca vorbim de propria persoana, de mediul de viata sau de lucruri la care tin foarte mult (casa, masina etc).

 

De exemplu, anul acesta, s-a cheltuit cu 19% mai mult la frizerii si saloane de infrumusetare si cu 53% mai mult la magazinele cu produse cosmetice. Chiar si la spalatoriile auto, romanii au platit cu 13% mai mult decat anul trecut.

 

Bugetul de minivacanta a beneficiat si el de un upgrade. De Paste, romanii au lasat aproximativ 7,5 milioane de lei la unitatile de cazare, cu 1,3 milioane de lei mai mult decat anul trecut, reprezentand o crestere de 21%.

 

Totodata, in Vinerea Mare (14 aprilie 2023), valoarea tranzactiilor electronice realizate la hoteluri, pensiuni si resorturi a fost cu aproape 50% mai mare decat in ziua precedenta (13.04.2023).

 

Conform datelor inregistrate de Global Payments, singurul segment comercial analizat unde au scazut vanzarile a fost cel reprezentat de magazinele de jucarii. Aici, s-au cheltuit cu 36% mai putini bani decat anul trecut. Daca in 2022 se inregistra o tranzactie medie de 220 de lei, anul acesta romanii au platit doar 180 lei de fiecare data cand au cumparat jucarii pentru copii.

 

Global Payments este furnizor de solutii de plata pentru Romania, Cehia, Slovacia si Austria.



Poti fi interesat si de