Romanii aleg produsele alimentare in functie de pret, apoi citesc eticheta

Romanii aleg produsele alimentare in functie de pret, apoi citesc eticheta


Cand vorbim despre principalele aspecte care ii determina pe consumatori sa aleaga un produs de la raft, 39% dintre romanii din mediul urban declara ca prefera produsele alimentare in functie de pret, 30% dintre acestia aleg produsul in functie de eticheta, o arata cel mai nou studiu iSense Solutions.

Doar 20% dintre tinerii cu varsta cuprinsa intre 18-29 de ani declara ca sunt atenti la eticheta), 14% dintre consumatori declara ca tin cont de aspectul produsului, iar 7% aleg in functie de renumele brandului,

 

Categoriile de produse alimentare aflate in atentia romanilor din mediul urban, atat din perspectiva verificarii etichetelor, cat si a respectarii instructiunilor de consum dupa desfacere sunt: produsele lactate (79% verifica intotdeauna eticheta si 70% respecta conditiile de consum), ouale (74% citesc intotdeauna informatiile de pe eticheta), conservele (67% citesc intotdeauna eticheta si 75% respecta conditiile de consum).

 

Cele mai verificate informatii de pe etichete sunt: termenul de valabilitate (85%, in special de catre categoria de varsta 46 – 65 de ani – 93%), lista de ingrediente (64%) si conditiile de consum (33%).

 

La polul opus, cand vorbim despre etichetele pe care nu le verifica niciodata, romanii din mediul urban declara ca nu citesc etichetele apelor minerale/ plate (27%), ale bauturilor alcoolice (23%), etichetele de pe cafea sau preparate din cafea (15%), sucuri (14%) si paste fainoase (11%).

 

In ceea ce priveste asteptarile acestora despre ce alte informatii ar dori sa se regaseasca pe etichete, 71% dintre romanii din mediul urban declara ca ar dori ca etichetele sa aiba o delimitare clara intre ingrediente naturale si conservanti, 61% ar dori sa fie explicate ingredientele de tip conservant (semnificativ mai mult in randul barbatilor, 67%), iar 36% ar dori sa gaseasca recomandari privind asocierea cu alte produse sau retete.

 

De asemenea, daca vorbim despre valoarea nutritiva a produselor si mentionarea acesteia pe eticheta sub numele de Nutri-score, 48% dintre romanii din mediul urban au definit corect acest concept, iar semnificatia sistemului de notare (de la „A” – cea mai buna valoare nutritiva la „E” – produse cu o valoare nutritiva redusa) este cunoscuta de catre 51% dintre acestia. Cercetarea calitativa din comunitatea iSense a evidentiat ca de multe ori, consumatorii nu au o intelegere clara a modului in care este calculat scorul (ce ingrediente/valori sunt luate in considerare). Datele arata ca Nutri-Score-ul nu influenteaza neaparat achizitia, dar ii ajuta pe consumatori sa tina evidenta produselor „bune” si „rele” din dieta lor.

 

“Conceptul de «Nutri-score» incepe sa fie tot mai prezent pe eticheta produselor alimentare din Romania si se bucura de o notorietate relativ buna in randul consumatorilor din mediul urban, insa modul de utilizare al acestuia ar avea nevoie de mai multe explicatii si clarificari. Nutri-scorul este perceput ca un instrument util in managementul produselor consumate si in oferirea de informatii despre valorile nutritionale ale produselor alimentare”, declara Alexandra Pintilie, Senior Quantitative Researcher in cadrul iSense Solutions.

 

Datele provin din doua studii, un studiu cantitativ si un studiu calitativ. Studiu cantitativ a cuprins 503 de interviuri online si este reprezentativ pentru intervalul de varsta 18 – 65 de ani din mediul urban, grad de eroare +/- 4.37%, la un nivel de incredere de 95%. Studiu calitativ a fost realizat in Comunitatea online iSense Solutions Modern Consumers, care cuprinde 50 de respondenti activi, cu varste cuprinse intre 18 – 55 ani. Datele au fost culese in luna octombrie 2021.



Poti fi interesat si de