Romania, printre tarile cu cea mai mare crestere din UE a cumparaturilor online
Joi, 03 Februarie 2022
Joi, 03 Februarie 2022
Cumparaturile clasice, afectate de restrictiile impuse pentru stoparea pandemiei de coronavirus (Covid-19) si de schimbarea preferintelor si obiceiurilor consumatorilor, au consecinte asupra comertului electronic, apreciaza Eurostat.
La nivelul UE, 90% dintre persoanele cu varsta intre 16 si 74 de ani au folosit internetul in 2021, din care 74% au cumparat sau au comandat bunuri sau servicii pentru consum propriu.
Achizitiile online au crescut cu un punct procentual in 2021 fata 2020 (73% din utilizatorii de internet) si cu 11 puncte procentuale fata de 2016 (63%). In 2021, campionii achizitiilor online din UE au fost locuitorii din: Olanda (94%), Danemarca (92%) si Suedia (89%). La polul opus, mai putin de 50% au facut cumparaturi online in Romania (44%) si Bulgaria (42%).
Cele mai frecvente achizitii online au fost articolele de imbracaminte (inclusiv vestimentatie sportiva), incaltaminte si accesorii (comandate de 68% din cumparatorii online). Dispozitivele portabile sunt urmate de livrari de la restaurante, lanturi de fast-food si servicii de catering (31%), mobila, accesorii pentru locuinta si produse de gradinarit (29%), cosmetice (27%), carti printate, reviste sau ziare (25%), articole sportive (excluzand vestimentatie sportiva, 24%), computere, tablete, telefoane mobile sau accesoriile lor (23%), jucarii si articole pentru ingrijirea copiilor (20%).
2024 Holiday Shopping Report a fost realizat online in septembrie si octombrie 2024, prin interme...
In randul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare crestere a volumul...
„De Black Friday 2024, peste 2,5 milioane de clienti eligibili beneficiaza de solutii de pl...