Romania, printre tarile UE cu cea mai puternica scadere a vanzarilor cu amanuntul, in iulie
Vineri, 06 Septembrie 2024
Vineri, 06 Septembrie 2024
Conform oficiului european, vanzarile cu amanuntul au crescut cu 0,1% in zona euro si cu 0,2% in UE, in luna iulie 2024, comparativ cu iunie. Cu toate acestea, tarile membre cu cele mai importante scaderi ale vanzarilor cu amanuntul au fost: Luxemburg (-2,1%) si Romania (-1,8%).
In ritm anual, vanzarile cu amanuntul s-au diminuat cu 0,1% in zona euro, dar au inregistrat un avans de 0,4% in UE. In acest caz, Romania este printre statele Uniunii cu cele mai mari cresteri ale vanzarilor cu amanuntul, cu un avans de 6,5%, fiind devansata doar de Luxemburg (10,3%), Croatia (7,9%) si Bulgaria (6,8%).
In cazul Romaniei, conform datelor publicate anterior de INS, in iulie 2024, comparativ cu luna anterioara, volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), ca serie bruta, a crescut, pe ansamblu, cu 4,6%, ca urmare a activitatilor raportate in: vanzarile de produse nealimentare (+6,4%), vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun (+3,9%) si comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+2%).
Potrivit INS, volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), ca serie ajustata, a scazut, pe ansamblu, in luna iulie a acestui an, fata de luna anterioara, cu 1,8%, pe fondul scaderii inregistrate in comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (-9,2%) si la vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun (-1%). Pe de alta parte, vanzarile de produse nealimentare au crescut cu 0,3%.
De asemenea, de la un an la altul (iulie 2024 vs iulie 2023), afacerile din comertul cu amanuntul, ca serie bruta, au crescut cu 8,1%, datorita vanzarilor de produse nealimentare (+14,5%), vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+4,8%) si comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+0,6%).
In acelasi timp, ca serie ajustata, volumul cifrei de afaceri din acelasi tip de comert s-a majorat cu 7,4%, in urma cresterilor din vanzarile de produse nealimentare (+12,3%) si vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+5%). In schimb, comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate s-a diminuat 0,2%.
Producatorii locali din judetul Timis sunt sustinuti sa duca mai departe bunatatile facute dupa r...
Primul retailer care a lansat in Romania conceptul de discount generalizat, Auchan isi mentine ne...
Clujenii sunt invitati sa descopere cel de-al doilea magazin PENNY din oras, care reflecta evolut...