Romania, lider la vanzari la nivel european in cadrul Grupului Carrefour

Romania, lider la vanzari la nivel european in cadrul Grupului Carrefour


Grupul francez Carrefour anunta o performanta financiara solida pentru primul trimestru din 2023, o crestere a vanzarilor de +12,3% in termeni comparabili si de +13,0% pe baza raportata, precum si mentinerea unui impuls puternic al cotei de piata in tarile cheie ale Grupului.

In Romania, Carrefour si-a mentinut ritmul bun in T1, in ciuda scaderii volumelor din acest sector, cu cresteri sustinute ale cotei de piata si +12,5% LFL in vanzari, cu cea mai mare crestere din Europa (+8,8% LFL in trimestru pentru regiune).

 

Grupul raporteaza o accelerare puternica a vanzarilor de marci private, care au ajuns la 35% din vanzari (+3 pct fata de T1 2022) si un GMV (Valoarea Bruta a Marfurilor) E-commerce in crestere cu +26%, impulsionat de Brazilia si Franta, confirmandu-si obiectivele financiare pentru 2023: cresterea EBITDA, a venitului operational recurent si a fluxului net de numerar liber.

 

Intr-un context marcat in toate tarile europene de o inflatie alimentara constant ridicata si de o incetinire a inflatiei generale, piata de retail alimentar a continuat sa inregistreze o tranzactionare in scadere si volume mai mici in primul trimestru.

 

Produsele marca proprie Carrefour au crescut puternic (+3 pct fata de T1 2022), sustinute de popularitatea lor in crestere (fiind votata marca preferata a retailerilor in Franta pentru al treilea an consecutiv, precum si in Belgia pentru prima data in acest an). Gama de prim pret „Simpl”, prezenta si in Romania, are, de asemenea, succes.

 

In acelasi timp, Grupul continua sa puna in aplicare planul Carrefour 2026. Metoda de competitivitate si productivitate „Maxi” este implementata intr-un numar din ce in ce mai mare de magazine din toate tarile Grupului; mutualizarea la nivel european are un inceput bun; initiativele planului digital continua sa dea roade, cu o crestere de +26% a GMV-ului in e-commerce in primul trimestru, determinata de Brazilia si Franta, dar si o dezvoltare continua a activitatii de retail media.

 

Carrefour face noi progrese in domeniul CSR, in special in ceea ce priveste agricultura durabila, lupta impotriva schimbarilor climatice, reducerea ambalajelor si lupta impotriva defrisarilor in Brazilia. Grupul si-a actualizat indicele de CSR si de tranzitie alimentara pentru a reflecta mai bine obiectivele planului strategic Carrefour 2026.

 

Vanzarile din primul trimestru inc. TVA au crescut cu +12,3% pe o baza comparabila (LFL). Acestea au ajuns la 22,071 milioane de euro inainte de IAS 29, o crestere de +15,4% la cursul de schimb constant.

 

Aceasta crestere include un efect negativ al carburantilor de -2%. Dupa ce a fost luat in considerare un efect de schimb valutar negativ de -2,4%, corelat in principal cu deprecierea peso-ului argentinian, cresterea totala a vanzarilor la cursurile de schimb curente s-a ridicat la +13,0%. Impactul aplicarii IAS 29 a fost de (31) milioane de euro.

 

In Europa, vanzarile au crescut cu +8,8% LFL in acest trimestru, cu un impuls puternic al vanzarilor in toate tarile.

 

In Romania (+12,5% LFL), Carrefour si-a mentinut ritmul bun in T1, in ciuda scaderii volumelor din acest sector, cu castiguri sustinute ale cotei de piata, dupa ce a raportat o crestere de +9,0% LFL pentru anul fiscal 2022.

 

In linie cu strategia sa globala si viziunea omnicanal, Carrefour Romania incheie T1 cu 403 magazine in toate formatele la sfarsitul lunii martie 2023 - hipermarket, market si express, precum si cu prezenta online cu livrare pentru intregul portofoliu de produse.



Poti fi interesat si de