Romania, la World Butchers’ Challenge 2025. Cine sunt cei 12 macelari care vor merge la competitia de la Paris

Romania, la World Butchers’ Challenge 2025. Cine sunt cei 12 macelari care vor merge la competitia de la Paris


Echipa „Macelari de Elita”, care va reprezenta pentru prima data Romania la World Butchers’ Challenge 2025, cea mai prestigioasa competitie din lume dedicata macelariei, a fost prezentata oficial, la Indagra Food Bucuresti, in cadrul unui eveniment special.

Dupa conferinta de presa in care s-au expus planurile echipei, cei 12 macelari au facut o demonstratie de maiestrie in fata publicului, pentru a exemplifica modul in care vor evolua la competitia ce va avea loc la Paris, in 30-31 martie 2025.

 

Formata in urma unor selectii la nivel national, echipa Romaniei are in componenta un capitan - Gabriel Arghir (Macelleria Torelli, Torino, Italia), cinci titulari seniori - Sandu Mirea (Auchan Drumul Taberei, Bucuresti), Ionut Alexandru Anghel (Carmangeria Ozana, Bucuresti), Ciprian Irimia (Raitar, Suceava), Adrian Petre (Carne si sare, Bucuresti), Georgian-Marius Petre (Cathedral Distribution, Buzau), patru rezerve - Bíró János László (Petry, Targu-Mures), Catalin Angheru (Carmangeria Ozana, Bucuresti), Florin Stinga (Sergiana, Brasov), Alin Moldovan (Boo.bburger, Cluj), si doi ucenici - Paul Cordea (Moldovan Carmangerie, Cluj), Petre Nita (Carmangeria Ozana, Bucuresti).

 

Ucenicii vor concura in preziua competitiei WBC pentru titlurile de World Champion Butcher Apprentice si World Champion Young Butcher. In vederea pregatirilor pentru „olimpiada macelarilor”, echipa il are designer culinar pe Marius Verdesi, fondatorul Zimbria, iar drept consilier si creator de retete pe Gelu Visan, managerul Cantinei Primariei Cuj.

 

Participarea Romaniei la WBC 2025 este un proiect initiat de Cosmin Moldovan, CEO Moldovan Carmangerie si presedinte al Fundatiei „Stefan Moldovan”, cu scopul revitalizarii meseriei de macelar. Echipa a gasit de la bun inceput sustinere din partea Auchan si BCR, precum si din partea unor jucatori importanti din industria carnii si cea alimentara.

 

macelari3

 

La conferinta de presa ce a precedat demonstratia de maiestrie a echipei au participat Cosmin Moldovan, CEO Moldovan Carmangerie, Florin Morosanu, directorul Fundatiei „Stefan Moldovan”, Tiberiu Danetiu, Director Corporate Affairs & Retail Media Auchan Romania si Mihai Toader, Business Unit Director Auchan Romania.

 

„Fundatia <Stefan Moldovan> a aparut pentru a onora memoria maistrului macelar Stefan Moldovan, cel care a fondat compania Moldovan Carmangerie Cluj, un om care a apreciat valorile muncii cinstite. Fundatia isi propune sa duca mai departe mostenirea meseriilor si sa incercam sa atragem tinerii inspre meseriile traditionale, iar proiectul <Macelari de Elita> este primul pas in acest sens”, a declarat Florin Morosanu, directorul executiv al Fundatiei.

 

„Am decis inscrierea Romaniei la aceasta competitie cu scopul de a aduce aceasta meserie in atentia tinerei generatii, de a o face atractiva si interesanta, astfel incat sa putem sa transmitem acest mestesug mai departe. WBC aduce vizibilitate acestei meserii si sper ca ii va inspira pe tinerii nostri macelari”, a spus Cosmin Moldovan, CEO Moldovan Carmangerie, cel care va reprezenta in calitate de jurat Romania in cadrul WBC. 

 

„Sustinem cu mandrie acest proiect unic in Romania care si-a propus, inca de la inceput, sa revitalizeze una dintre cele mai riguroase si exigente meserii – aceea de macelar. Prezenta Romaniei la aceasta competitie reprezinta o oportunitate extraordinara de a aduce in fata lumii maiestria, traditiile noastre locale si de a celebra contributia macelarilor la calitatea si diversitatea preparatelor de pe mesele noastre. Felicitam toti profesionistii selectati si le dorim mult succes!”, a declarat Tiberiu Danetiu, Director Corporate Affairs & Retail Media Auchan Romania.

 

„Este o mare sansa pentru noi de a ne afirma si pentru a obtine un rezultat bun trebuie sa ajungem ca impreuna, toti 12, sa lucram ca un mecanism de ceas bine uns. In timpul antrenamentelor ne vom da seama unde ne aflam in acest moment, ce avem de imbunatatit si cum putem scoate maximum din orice piesa in timpul impus de concurs”, a spus capitanul echipei Gabriel Arghir.

 

eugen

 

„Prioritatea mea a fost intotdeauna de a sprijini industria carnii, care are mare nevoie, mai mult decat oricand, de macelari. Foarte putini mai aleg aceasta meserie, dar avem modelul bucatarilor, categorie care s-a dezvoltat foarte mult, si ne dorim ca macelaria sa devina la fel de atragatoare pentru tineri. Am organizat concursul Top Chef Macelar in 2022 si 2023, si le multumesc tuturor profesionistilor care s-au alaturat proiectului. Cred ca este un mare castig faptul ca suntem inscrisi la Campionatul mondial de la Paris, indiferent de rezultatul pe care il vor obtine macelarii romani”, a transmis Eugen Capra, CEO GRILLFEST si Top Chef Macelar.

 

Specialistii macelari care formeaza echipa au fost alesi in urma unor selectii regionale organizate, in perioada 18 mai – 29 iunie, in hipermarketurile Auchan din Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Bucuresti, si la care au participat peste 40 de macelari din intreaga tara. Candidatii au avut la dispozitie cate 45 de minute pentru a transa semicarcase de porc sau vita si pentru a transforma carnea rezultata in diferite preparate. Juriul a punctat fiecare candidat in functie de tehnica de realizare a transarii, precum si de creativitatea si complexitatea preparatelor finale.

 

macelari2

 

Odata alcatuita, echipa a inceput antrenamentele lunare, care se desfasoara la Cluj, in spatiile oferite de Moldovan Carmangerie. Pregatirea intensa va consolida strategia echipei si rolurile pe care fiecare macelar le va avea in competitie, astfel incat Romania sa fie reprezentata cu succes la Paris.

 

Prezenta Romaniei la Campionatul Mondial al Macelarilor 2025 reprezinta o premiera pentru sud-estul Europei, fiind singura tara din regiune care va concura la aceasta editie a WBC.

 

World Butchers' Challenge a debutat ca o intrecere intre echipe de macelari din Noua Zeelanda si Australia. Este un eveniment ajuns la cea de-a opta editie, si care aduna anul acesta in concurs 15 tari: Australia, Brazilia, Belgia, Canada, Franta, Germania, Marea Britanie, Islanda, Irlanda, Italia, Noua Zeelanda, Portugalia, Romania, Spania si SUA. 

 

***

Proiect initiat de Fundatia „Stefan Moldovan”

Parteneri strategici: Auchan si BCR

Parteneri principali: Moldovan, Top Chef Macelar,  CarnEXPO, Industria Carnii, AgroTransilvania Cluster, Carmangeria Ozana, Zimbria, Petry, Ria Do Trading, RBC, Salesianer, Monceanu Inocasings, Solina, Raitar, Diana

Parteneri: Ion Mos, Emerson Technik, Rottaprint, Marchand, TESTO, Oscartielle

Parteneri institutionali: Consiliul Judetean Cluj, Colegiul Tehnic „Raluca Ripan”



Poti fi interesat si de