Romania, codasa la consumul de peste in Europa
Marti, 13 Septembrie 2016
Marti, 13 Septembrie 2016
Alfredo Seafood, brand dezvoltat de Romfood Trading, unul dintre principalii jucatori de pe piata importatorilor si distribuitorilor de produse de peste si fructe de mare din Romania, isi propune sa ajute la cresterea consumului de peste in urmatorii cinci ani, care este acum la unul dintre cele mai scazute niveluri din Europa.
Totodata, compania apreciaza ca pana in 2021 piata de peste ar putea ajunge la un miliard de euro pe an.
O familie din Romania consuma, in medie, o masa de peste la trei saptamani, iar obiectivul Alfredo este ca, peste cinci ani, o familie sa ia o masa de peste pe saptamana, ceea ce inseamna triplarea consumului. In prezent, romanii mananca putin peste 6 kilograme de peste pe locuitor anual, iar la polul opus se situeaza tari ca Spania (40 de kg de peste/capita anual) si Franta (38 de kg/capita anual).
Valoarea pietei de peste si produse de pescarie se ridica in tara noastra, in momentul actual, la 350 de milioane de euro/an. In conditiile in care consumul de peste va creste de la 6 kg/capita, cat este la ora actuala, la 18 kg/capita, piata de peste ar putea ajunge, in 2021, la 1 miliard de euro pe an, arata reprezentantii Alfredo Seafood, intr-un comunicat remis AGERPRES.
Studiile pe teme de nutritie arata ca intr-o dieta echilibrata trebuie sa se regaseasca proteine, glucide, vitamine, minerale si grasimi, toate in proportii moderate. Alimentatia sanatoasa presupune sa nu exagerezi cu anumite tipuri de produse in detrimentul altora. Pentru a corecta in proportie de 100% dezechilibrul actual, ar trebui ca romanii sa ia cam doua mese de peste sau fructe de mare pe saptamana.
Pestele este o resursa de proteine curate, necesara intr-o dieta echilibrata, minimum o data pe saptamana. Conform statisticilor, in acest moment in Romania se consuma, in medie, o masa de peste la trei saptamani, ceea ce este extrem de putin. Suntem constienti ca nu avem cum sa ajungem, cel putin deocamdata, la nivelul Spaniei, tara cu o cultura culinara specific meditaraneeana, unde se mananca doua mese de peste saptamanal. Asadar ne-am propus o crestere treptata, la o masa de peste pe saptamana. Ca sa ajungem aici va fi nevoie de efortul concertat al intregii industrii: de la producatori, la importatori, distribuitori si retaileri, explica Mihai Cristian Darmanescu, Director General Romfood Trading.
Alfredo Seafood considera ca solutia pentru schimbarea obiceiurilor defectuoase de consum este informarea corecta in ceea ce priveste importanta pestelui in alimentatia sanatoasa. Pentru ca organismul sa poata beneficia de aportul de substante nutritive, pestele ar trebui sa se regaseasca in meniul romanilor macar o data pe saptamana. Pentru atingerea acestui scop trebuie inlaturate preconceptiile romanilor legate de produsele de pescarie.
Principalele bariere in calea unui consum mai mare de peste sunt temerile legate de prospetimea produselor, dificultatea de preparare (oamenii nu stiu cum sa il gateasca, ce retete sa foloseasca etc.), dificultatea de a curata pestele, mirosul neplacut, teama a nu se ineca cu oase, pretul putin mai ridicat decat la alte tipuri de carne, lipsa unei comunicari active dintre brandurile din aceasta industrie si consumatori.
Rezistenta la consumul de peste isi are radacinile si in faptul ca Romania este o tara continentala, care nu are o traditie de a manca peste si fructe de mare. In tara noastra inca se mai asociaza pestele cu perioada de post sau cu o dieta dedicata strict copiilor sau persoanelor care trebuie sa urmeze un regim alimentar. Noi ne-am propus sa inlaturam prejudecatile legate de peste si de produsele din peste, oferind datele corecte sau alternative. Bunaoara, problema pregatirii pestelui inainte de a fi preparat, poate fi rezolvata foarte usor cumparand produse gata curatate. Noi nu garantam doar pentru prospetime, ci avem grija si ca pestele sa plece curatat din fabrica, gata de gatit (ready to cook), arata Mihai Cristian Darmanescu.
Romfood Trading este unul dintre principalii importatori si distribuitori de produse din peste si fructe de mare din Romania. Comercializarea produselor se face prin brandul Alfredo Seafood, brand creat de Mihai Cristian Darmanescu si Daniel Florin Nistor si lansat in anul 2013. Datorita experientei si relatiilor internationale cu marii producatori de peste din lume, dar si al celor trei linii de procesare si ambalare automatizate si de inalta productivitate din cele doua fabrici din Constanta si Bucuresti, produsele cu marca Alfredo Seafood sunt distribuite atat in cele mai importate lanturi de hypermarketuri si supermaketuri din tara, precum Kaufland, Carrefour, Mega Image, Metro, Billa, Cora, Penny etc., cat si in peste 300 de magazine de comert traditional.
Reprezentantii sectorului agroalimentar romanesc pot transmite, pana pe 2 februarie 2018, contrib...
Autoritatile sanitar-veterinare din Brasov au anuntat ca interzic organizarea de targuri pentru v...
Compania AGRICOLA MAGAZINE are, incepand cu 15 ianuarie 2018, o noua conducere executiva, care ma...