PwC: Consumatorii cauta produse la oferta si aleg marcile private ale retailerilor

PwC: Consumatorii cauta produse la oferta si aleg marcile private ale retailerilor


Peste doua treimi (69%) dintre consumatorii de la nivel global si-au redus cheltuielile neesentiale, iar majoritatea (96%) a adoptat comportamente de economisire, in contextul in care scumpirile au atins niveluri-record peste tot in lume, arata rezultatele sondajului PwC Global Consumer Insights Pulse Survey 2023.

Raportul de specialitate evidentiaza faptul ca aproape jumatate (49%) dintre respondenti au declarat ca achizitioneaza anumite produse atunci cand sunt in oferta/promotie, 46% se orienteaza catre comerciantii cu amanuntul care ofera un raport calitate-pret mai bun, 40% utilizeaza site-uri de comparatie pentru a gasi alternative mai ieftine, 34% cumpara in vrac pentru a economisi, iar 32% prefera "marcile proprii" ale retailerilor pentru a face economii.

 

Din punct de vedere demografic, Generatia X este "cea mai ingrijorata" (47%) si a luat masuri in ceea ce priveste cheltuielile neesentiale, in timp ce Generatia "Baby Boomers" este ingrijorata "intr- o oarecare masura" (33%) si ia masuri, iar Generatia "Millennials" se declara "ingrijorata", dar nu isi schimba comportamentul.

 

Potrivit cercetarii, in urmatoarele sase luni, consumatorii intentioneaza sa-si reduca valoarea cheltuielilor pentru toate categoriile analizate, cea mai mare scadere fiind prognozata pentru produsele de lux/premium sau produse de designer (53%), calatorii (43%) si imbracaminte si incaltaminte (41%). In schimb, alimentele vor scadea cel mai putin, cu 24%.

 

Mai mult de jumatate dintre cei chestionati (56%) au afirmat ca majorarea preturilor este cea mai frecventa problema atunci cand fac cumparaturi in magazinul fizic, dar in aceeasi masura sunt ingrijorati de lipsa produselor din stoc (42%) si de disconfortul de a sta la cozi mai lungi (39%).

 

In ceea ce priveste cumparaturile online, rezultatele studiului PwC releva ca majorarea preturilor (48%), disponibilitatea produselor (24%) si termenele de livrare mai lungi decat cele preconizate (24%) reprezinta principalele motive de ingrijorare raportate.

 

Ca modalitate de achizitionare a produselor, cumparaturile in magazinele fizice raman, in mare parte stationare, de la an la an, drept cel mai frecvent mijloc de consum (43%), in timp ce utilizarea smartphone-urilor (34%), a PC-urilor (23%) si a tabletelor (15%) au scazut marginal.

 

Sondajul Global Consumer Insights Survey au fost realizat pe un esantion de 9.180 de consumatori din 25 de state, la nivel mondial.



Poti fi interesat si de