PwC: Consumatorii cauta produse la oferta si aleg marcile private ale retailerilor
Luni, 20 Februarie 2023
![](https://industriacarnii.ro/files/pictures/9842/large/5853_wuuaq4fizn_5853.jpg)
Luni, 20 Februarie 2023
Raportul de specialitate evidentiaza faptul ca aproape jumatate (49%) dintre respondenti au declarat ca achizitioneaza anumite produse atunci cand sunt in oferta/promotie, 46% se orienteaza catre comerciantii cu amanuntul care ofera un raport calitate-pret mai bun, 40% utilizeaza site-uri de comparatie pentru a gasi alternative mai ieftine, 34% cumpara in vrac pentru a economisi, iar 32% prefera "marcile proprii" ale retailerilor pentru a face economii.
Din punct de vedere demografic, Generatia X este "cea mai ingrijorata" (47%) si a luat masuri in ceea ce priveste cheltuielile neesentiale, in timp ce Generatia "Baby Boomers" este ingrijorata "intr- o oarecare masura" (33%) si ia masuri, iar Generatia "Millennials" se declara "ingrijorata", dar nu isi schimba comportamentul.
Potrivit cercetarii, in urmatoarele sase luni, consumatorii intentioneaza sa-si reduca valoarea cheltuielilor pentru toate categoriile analizate, cea mai mare scadere fiind prognozata pentru produsele de lux/premium sau produse de designer (53%), calatorii (43%) si imbracaminte si incaltaminte (41%). In schimb, alimentele vor scadea cel mai putin, cu 24%.
Mai mult de jumatate dintre cei chestionati (56%) au afirmat ca majorarea preturilor este cea mai frecventa problema atunci cand fac cumparaturi in magazinul fizic, dar in aceeasi masura sunt ingrijorati de lipsa produselor din stoc (42%) si de disconfortul de a sta la cozi mai lungi (39%).
In ceea ce priveste cumparaturile online, rezultatele studiului PwC releva ca majorarea preturilor (48%), disponibilitatea produselor (24%) si termenele de livrare mai lungi decat cele preconizate (24%) reprezinta principalele motive de ingrijorare raportate.
Ca modalitate de achizitionare a produselor, cumparaturile in magazinele fizice raman, in mare parte stationare, de la an la an, drept cel mai frecvent mijloc de consum (43%), in timp ce utilizarea smartphone-urilor (34%), a PC-urilor (23%) si a tabletelor (15%) au scazut marginal.
Sondajul Global Consumer Insights Survey au fost realizat pe un esantion de 9.180 de consumatori din 25 de state, la nivel mondial.
Grupul de firme Safir si Chef Adi Hadean au anuntat in mai 2023 un parteneriat pe termen lung pri...
Numărul total de bovine şi efectivul matcă (vaci pentru lapte, bivoliţe pentru reproducţie şi jun...
Consumul de carne de vită al Argentinei în 2024 este de așteptat să totalizeze aproximativ ...