Provocarile incarcarii unei autoutilitare de 3,5 tone in zone cu temperatura controlata (van-uri)

Provocarile incarcarii unei autoutilitare de 3,5 tone in zone cu temperatura controlata (van-uri)


Cresterea exploziva a numarului de magazine de proximitate din mediul urban, dar si avantul inregistrat de comertul online cu produse alimentare a atras dupa sine reconfigurarea procesului de distributie.

A aparut nevoia de masini de transport cu temperatura controlata si masa sub 3.5t care sa poata livra rapid in conditiile de trafic din marile orase, nevoie la care producatorii si carosierii s-au adaptat relativ rapid.

 

Aceste tipuri de masini intampina insa dificultati in procesul de incarcare din depozitele cu temperatura controlata, multe dintre ele inca neadaptate pentru acest tip de masini. O mare parte a operatiunilor de incarcare se realizeaza inca manual, cu afectarea lantului frigorific si nu intotdeauna in cele mai bune conditii de siguranta pentru personalul implicat in proces.

 

gunther 2

 

Desi fiecare caz are particularitatea sa, exista doua dificultati intalnite in aproape toate situatiile de incarcare a van-urilor izoterme din depozitele cu temperatura controlata: (1) accesul cu transpaletul sau carutul cu marfa de pe platforma depozitului pe platforma masinii si (2) etansarea interfetei intre masina si cladire pentru a pastra lantul frigorific.

 

1. Accesul cu transpaletul manual sau caruciorul in masina

 

Podul de transbordare trebuie sa fie usor (greutatea sa sa poata fi suportata de autoutilitara) si adaptat ca forma pentru acest tip de masini. Foarte important insa este ca pozitia sa sa fie aproape orizontala (panta nu mai mare de 3%). Ratiunea acestei cerinte tine de siguranta, in primul rand de siguranta operatorului care manevreaza carutul incarcat cu cateva zeci sau sute de kilograme.

 

Dilema: podeaua masinii are o inaltime de cca 60cm, pardoseala depozitului este la o inaltime de cca 120cm. Rezulta deci o diferenta de nivel de cca 60cm.
Exista rampe de egalizare hibride, care sunt concepute atat pentru incarcarea camioanelor mari, cat si a van-urilor, dar in acest caz acest tip de produse nu rezolva problema pantei. Daca luam in calcul lungimea maxima a unui astfel de echipament de 4.5m si adaugam lungimea trapei telescopice de 1m, rezulta un pod cu o lungime de 5,5m care asezat pe podeaua autoutilitarei va avea o panta de 11%, panta care ar putea fi urcata/coborata doar cu un motostivuitor si in niciun caz cu un carucior manual.


Prima etapa a solutiei pentru astfel de situatii este ridicarea nivelului autoutilitarei prin ridicarea cotei de inaltime a platformei exterioare sau cu ajutorul unor pane/rampe din aluminiu. Odata rezolvata aceasta problema, transbordarea se poate face cu un pod usor, articulat pe marginea pardoselii depozitului, cu actionare manuala.

 

gunther3

 

Iata deci o solutie simpla, necostisitoare si care nu ocupa suprafata depozitului asa cum o face orice rampa de egalizare hidraulica.


Solutia completa propusa de Gunther Tore este compusa din setul de pane de aluminiu pentru ridicarea nivelului autoutilitarei (pe toata lungimea sau doar pentru puntea din spate) si podul de transbordare Stertil Van Bridge Plate.

 

2. Etansarea interfetei dintre masina si cladire

 

Van-urile au un contur cu linii curbe, iar usile se deschid la 270 grade. Aceste aspecte fac inoportuna utilizarea unor burdufuri cu cortine din pvc ranforsat sau a celor gonflabile.


Produsul recomanat de Gunther Tore este burduful de etansare Stertil Van Hybrid Dock Shelter. Acesta etanseaza partea din spate a masinilor cu ajutorul unor perne flexibile perimetrale, iar in partea superioara este prevazut cu o copertina pentru protejarea la intemperii a zonei de contact. Perna superioara are un decupaj necesar van-urilor cu camera video in partea din spate.
Pentru situatia in care utilitarele din flota de distributie au inaltimi diferite, acest model de burduf poate fi echipat suplimentar cu perna superioara gonflabila.

 

gunther 4

 

Atat proiectarea unei statii noi de andocare pentru autoutilitare, cat si modificarea unei statii de camioane existente sunt procese care implica o analiza atenta in primul rand a flotei de masini deservita si a utilajelor de incarcare, dar si o analiza de risc pentru operatiunile de manipulare. Gunther Tore va poate fi alaturi in toate aceste demersuri.

 

Gunther Tore este o companie cu o experienta de 20 ani in domeniul usilor industriale de inalta performanta si a sistemelor de andocare, cu acoperire nationala prin reteaua de parteneri autorizati.



Poti fi interesat si de