Prospetimea si calitatea, atuurile cu care Macelaria BIA si-a facut un renume in ultimii 25 de ani
Joi, 08 August 2024
Joi, 08 August 2024
„Am crescut langa butucul macelarului”
Business-ul a fost infiintat in 1996, de Nicolae Costache, si consta doar in administrarea unui magazin alimentar, urmand ca in 1999 sa fie introdusa o vitrina cu carne, care s-a transformat pe parcursul anilor intr-una dintre cele mai bune macelarii din Bucuresti.
“Tatal meu nu a fost macelar de meserie, a invatat pe parcurs, si am deprins-o si eu de-a lungul timpului. Am crescut langa butucul primului nostru macelar, Nicolae, iar la varsta de 12 ani, vazand ca imi place sa lucrez cu carnea si ca ma descurc destul de bine la transare, am inceput sa ma pregatesc mai serios pentru aceasta meserie, iar cu timpul mi-am imbunatatit abilitatile”, spune Antonio Costache, fiul fondatorului si cel care coordoneaza si dezvolta afacerea de familie.
Factorii de crestere au fost mentinerea calitatii produselor si satisfacerea nevoilor clientilor, ceea ce a propulsat afacerea in topul preferintelor consumatorilor din comunitate. Cu timpul, au aparut si clienti din alte orase.
„Nu avem cea mai buna pozitionare, dar am reusit sa ne formam o clientela fidela. Avem de asemenea clienti din afara Bucurestiului, iar unii dintre ei care locuiesc acum in strainatate continua sa comande produsele noastre. Trimitem pachete aproape lunar in Germania si Austria. Colaboram de cativa ani si cu unii operatori din segmentul HoReCa, cu care ne-am mentinut parteneriatele, ceea ce ne arata ca suntem constanti in a le oferi ce au nevoie”, explica tanarul coordonator al Macelariei BIA.
Antonio marturiseste ca nu a optat pentru obtinerea unui certificat de calificare in meserie, fiind adeptul calificarii la locul de munca, unde practica este cea mai buna metoda de invatare.
De-a lungul celor peste 25 de ani de activitate, s-a investit treptat in dezvoltarea business-ului. Cea mai recenta investitie s-a realizat anul trecut si a constat in remodelarea integrala a macelariei, de la dotarea cu noi vitrine frigorifice si modernizarea spatiului de vanzare pana la schimbarea echipamentelor din sala de transare, din camerele frigorifice si zona de aprovizionare.
Micii, printre cele mai populare produse
Pe piata, Macelaria BIA a ajuns sa fie cunoscuta pentru sortimentele de mici cu amestec de carne de porc-vita si porc-vita-oaie. La fel de bine se vand produsele marinate, coastele cu sos de barbeque, cu usturoi si ierburi aromatice sau sos de chilli. Pe partea de carne de oaie, oferta include frigarui de berbecut, adana kebab, muschiulet de berbecut condimentat si natur, pastrama de oaie dupa reteta clasica, cu sare si cimbru, si varianta condimentata.
In proportie de 50%, se vinde carnea de porc, iar restul de 50% se imparte la celelalte tipuri de carne, incepand cu carnea de berbecut. Un semn bun ca Macelaria BIA are trecere la gurmanzii din zona il reprezinta fluxul masiv de clienti din fiecare sfarsit de saptamana.
“Suntem relativ aproape de iesirea din Bucuresti, iar multi dintre clientii care parasesc orasul la sfarsit de saptamana trec pragul macelariei pentru a se aproviziona cu cele necesare pentru gratar. Micii, carnatii si pastrama de berbecut sunt produsele-vedeta ale macelariei. Sunt retetele noastre proprii pe care le-am perfectionat de-a lungul anilor, in urma mai multor teste esuate. Am ajuns la o formula apreciata de clienti”, povesteste Antonio.
La scara mai mica, Macelaria BIA produce specialitati fierte-afumate, cum ar fi carnati, kaiser, muschi file, jambon sau rasol de porc.
Parteneriatele incepute in urma cu mai bine de zece ani cu diversi furnizori de carne sunt solide, iar constanta calitatii este atributul pe care se bazeaza si se vor derula colaborarile si de acum inainte, subliniaza managerul Macelariei BIA.
Astfel, carnea de vita este achizitionata din Botosani, cea de oaie din Alba, carnea de porc de la Ploiesti, iar cea de pasare de la Calarasi. Doar carnea de curcan este importata din Ungaria, din cauza ofertei scazute de pe piata romaneasca.
Articolul integral despre business-ul Macelaria BIA si care sunt directiile de dezoltare pentru urmatorii ani, se regaseste in editia nr. 95 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.
Aceste criterii sunt si cele care au stat la baza desemnarii brandului Fragedo, drept „Nr. ...
Conform unui comunicat al MADR, printre subiectele ridicate de oieri au fost mentionate subventii...
Institutia Prefectului Salaj a precizat ca Centrul Local de Combatere a Bolilor (CLCB) a adoptat,...