Proiectul ”Antreprenor in economie sociala”, initiat de Carmistin, finantat cu peste 13 milioane de lei

Proiectul ”Antreprenor in economie sociala”, initiat de Carmistin, finantat cu peste 13 milioane de lei


Proiectul „Start-up-uri Sociale pentru dezvoltarea sustenabila nationala - SUSTIN”, o initiativa CARMISTIN INTERNATIONAL, este un proiect al carui obiectiv general este sustinerea investitiilor in initiative antreprenoriale sociale la nivelul regiunilor Sud-Muntenia, Sud Vest si Vest, prin infiintarea a 29 de structuri de economie sociala, in vederea dezvoltarii economiei sociale si cresterii ocuparii fortei de munca la nivel regional.

Titlul proiectului este ”Start-up-uri Sociale pentru dezvoltare sustenabila nationala – SUSTIN” (cod MySMIS: 127434), iar valoarea acestuia este de 13.713.622,25 lei, din care peste 98% este finantare nerambursabila – 13.516.849.39, contributia proprie fiind de 196,772.86 lei.

 

Beneficiarul proiectului este Carmistin International. Perioada de implementare este de 36 luni. Proiectul este cofinantat de UNIUNEA EUROPEANA din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014 – 2020.

 

In cadrul concursului de proiecte „Antreprenor in economie sociala” desfasurat prin proiectul „Start-up-uri Sociale pentru dezvoltarea sustenabila nationala - SUSTIN” au fost selectati si desemnati cei 29 de castigatori.

 

Din numarul total de 68 de participanti in cadrul acestui concurs, juriul format din doi reprezentanti ai mediului de afaceri si un reprezentant al sectorului economiei sociale a desemnat 29 de proiecte castigatoare. Criteriile urmarite de catre juriu au evaluat sustenabilitatea business-urilor, precum si impactul social preconizat, in conformitate cu informatiile prezentate de catre participanti in cadrul planurilor de afaceri.

 

Astfel, in urma evaluarii tuturor planurilor de afaceri inscrise in concurs, lista proiectelor desemnate ca fiind castigatoare cuprinde:

- 4 planuri de afaceri selectate la categoria 1 (pentru infiintarea a minim 2 locuri de munca) ce vor beneficia de subventii in valoare de maxim 249.685,20 RON;

- 20 de planuri de afaceri selectate pentru finantare la categoria 2 (pentru infiintarea a minim 3 locuri de munca) ce vor beneficia de subventii in valoare de maxim 323.434,81 RON;

- 5 planuri de afaceri selectate pentru finantare la categoria 3 (pentru infiintarea a minim 5 locuri de munca) ce vor beneficia de subventii in valoare de maxim 462.148,81 RON.

 

Aceste proiecte propun afaceri inovatoare, ce vin cu solutii pentru persoanele aflate in dificultate si pentru comunitatile din care acestea fac parte. Proiectele vor avea un impact social pozitiv, generat de natura obiectivelor vizate de proiectele castigatoare: infiintarea unui centru de terapie suportiva pentru copiii cu tulburari din spectrul autismului, tulburari asociate si/sau sindrom down, promovarea tehnologiei in randul copiilor sau adulti proveniti din comunitatile vulnerabile si/sau defavorizate si asigurarea accesului acestora la sesiuni de alfabetizare digitala, infiintarea unui centru de ocrotire a copiilor, cresterea nivelurilor de realizare si de interes in stiinta, tehnologie, inginerie, arta si matematica (STEAM) si consolidarea dezvoltarii de competente cheie in randul elevilor, infiintarea unui laborator pentru analize sanitar-veterinare si de siguranta a alimentelor, sau infiintarea unui centru educational.

 

Mentionam faptul ca acestea sunt numai o parte dintre obiectivele ce vor fi urmarite prin implementarea planurilor de afaceri declarate ca fiind castigatoare. In vederea demararii si gestionarii noilor afaceri din domeniul economiei sociale, in continuare, cei 29 de antreprenori ce vor primi finantare vor beneficia de mentorat si vor fi consiliati.

 

Un prim beneficiu pe care programul il va genera pentru economia romaneasca consta in infiintarea a cel putin 93 de noi locuri de munca in regiunile eligibile. Un alt beneficiu consta in faptul ca, prin proiectul SUSTIN, participantii au deprins tainele antreprenoriatului, dobanding atat baze teoretice, cat si practice. Astfel, din cele 174 de persoane inscrise la cursul de acreditare, 115 au absolvit si au obtinut calificarea de antreprenor social. Acestia dispun acum de toate instrumentele necesare pentru a demara afaceri de succes, pentru a-i ajuta pe cei aflati in dificultate si pentru a aduce valoare adaugata economiei romanesti.

 

Cel mai semnificativ impact asupra mediului de afaceri va fi generat de catre cele 29 de proiecte castigatoare. Acestea vor avea marele avantaj de a demara activitatea beneficiind de o finantare nerambursabila, care le va asigura o dezvoltare rapida, dar si avantajul de a avea la baza un plan de afaceri deja validat de specialisti.

 

“Ne bucuram ca am reusit ceea ce ne-am propus: sa incurajam antreprenoriatul social, sa-i promovam pe antreprenorii care dau dovada de creativitate si determinare, sa-i sustinem pe cei aflati in dificultate si sa avem un impact semnificativ asupra comunitatilor locale. Prin urmare, suntem foarte multumiti ca, prin cursurile organizate, am oferit noi cunostinte si competente unor persoane care, pe langa determinare si initiativa, detin acum tot ceea ce le trebuie pentru a intra cu succes in lumea antreprenoritatului”, a declarat Andrei Brumaru, Manager de proiect in cadrul SUSTIN si Director Executiv CARMISTIN INTERNATIONAL.

 

CARMISTIN INTERNATIONAL este parte a Grupului CARMISTIN. Cu o experienta de peste 20 de ani in industria agroalimentara romaneasca, Grupul CARMISTIN a reusit sa isi castige un renume pe piata pe care acesta activeaza, prin grija fata de produs si fata de client. Din dorinta de a stabili legatura dintre grup si client sa fie facuta prin produse ce provin dintr-un mediu responsabil, companiile din grupul CARMISTIN lucreaza independent, dar cu aceeasi misiune – „totul pentru hrana”. In acest sens, grupul cu capital 100% romanesc este unul dintre putinele holdinguri din Romania ce reuseste sa integreze in proportii de 90% lantul de productie agrozootehnic, ingloband 6 linii de business (pui, porc, vita, furaje, agricultura si distributie).

 

Prin grija fata de modul in care ne desfasuram activitatea am reusit sa ne pozitionam la momentul actual in topul preferintelor consumatorilor si sa devenim cunoscuti prin branduri precum: Pajo Agriculture, LaProvincia Furaje Premium, Porcellino Grasso, Agrikilti, Tracian Beef si LaProvincia „Pui crescut la sol” si „Pui Vegetarian”. LaProvincia reprezinta principalul brand al grupului si se numara printre cei mai respectati producatori locali de carne de pasare.



Poti fi interesat si de