Proiectele pentru promovarea produselor romanesti pe pietele externe se depun pana la 15 aprilie

Proiectele pentru promovarea produselor romanesti pe pietele externe se depun pana la 15 aprilie


Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale anunta ca termenul limita pentru depunerea proiectelor prin programul „Enjoy, it’s from Europe”, in anul 2020, este 15 aprilie.

Programul se adreseaza organizatiilor profesionale si interprofesionale, grupurilor si organizatiilor de producatori, precum si celor din sectorul agroalimentar, care au ca obiect de activitate actiuni de promovare. Programele simple pot fi depuse de una sau mai multe organizatii din aceeasi tara a Uniunii Europene, iar programele multinationale provin de la cel putin doua organizatii nationale din cel putin doua state membre sau din organizatii europene.

 

“Obiectivele specifice principale ale programului vizeaza: sporirea competitivitatii produselor agricole şi a anumitor produse alimentare din Uniune, a consumului acestora, precum şi a vizibilitaţii lor atat in Uniune, cat şi in afara sa, creşterea nivelului de cunoaştere şi recunoaştere a sistemelor de calitate ale Uniunii, majorarea cotei de piaţa a produselor agricole şi a anumitor produse alimentare din Uniune”, se arata intr-un comunicat al MADR.

 

Potrivit secretarului de stat in MADR Aurel Simion, programul de informare si promovare pentru anul 2020 are ca prioritate elaborarea de scheme de calitate, iar „Romania are in lucru trei scheme noi de calitate ce urmeaza a fi notificate la Comisia Europeana”. Totodata, secretarul de stat a evidentiat importanta acordarii unei atentii sporite acestor scheme de calitate, avand in vedere valoarea si calitatea produselor agroalimentare romanesti precum si istoricul retetelor traditionale de care tara noastra dispune.

 

In anul 2020, pentru promovarea produselor agroalimentare in UE si tari terte, prin programul „Enjoy, it’s from Europe” a fost alocat un buget total de 200,9 milioane de euro.



Poti fi interesat si de