Produsele romanesti sunt cu 30% mai cautate decat in anii trecuti

Produsele romanesti sunt cu 30% mai cautate decat in anii trecuti


Produsele romanesti au crescut vizibil in topul preferintelor clientilor, respectiv cu 30% fata de anii precedenti, atat datorita constientizarii cumparatorilor, cat si imbunatatirii calitatii si a modului de ambalare a acestora, conform unui studiu realizat de Cooperativa Tara Mea.

Potrivit cercetarii, preferinta romanilor intervievati la raft pentru produsele romanesti a crescut, in detrimentul celor fabricate in afara tarii, in special in randurile publicului tanar si ale celui de varsta medie, 30-50 de ani.

 

'Ultimii ani au adus publicul roman la o maturitate a gandirii si la constientizari importante legate de importanta ajutorului reciproc. Acest aspect se reflecta, astazi, in preferintele romanilor pentru produse romanesti, cu intentia asumata de a-si ajuta propria tara si pe oamenii ei. Produsele pentru care romanii insista sa fie romanesti sunt variate, de la seminte si ulei de floarea soarelui pana la oua, branzeturi si lactate, faina si muraturi. Au urcat mult in top conservele, in special cele cu mancare preparata, probabil datorita faptului ca, pe acest segment, retetele romanesti nu au concurenta', se mentioneaza intr-un comunicat transmis de Cooperativa.

 

Publicul intervievat, in general fidel produselor romanesti, a declarat in unanimitate ca se observa o crestere substantiala a calitatii produselor, precum si a modului de ambalare, care 'incepe sa concureze cu marcile internationale'.

 

'Observatia publicului este pertinenta. Datorita eforturilor din ultimii ani si a faptului ca am reusit sa functionam integrat si unitar, in Cooperativa, in acest an am reusit un rebranding spectaculos. Putem sa spunem, fara lipsa de modestie, ca am reusit sa ducem acest brand 100% romanesc, de cooperatori, la un nivel de aliniere cu marcile internationale. Ne bucuram de feed-back si de faptul ca publicul ne sustine. Acesta este motorul care duce inainte orice brand romanesc: sustinerea romanilor', a declarat Florin Burculescu, presedinte Cooperativa Tara Mea.

 

Studiul, facut pe 1.200 de cumparatori, releva faptul ca romanii observa diferenta dintre produsele romanesti si produsele fabricate in Romania. Mai mult, acestia isi doresc sa fie informati corect si vizibil si sa aiba acces la produse 100% romanesti. Motivele invocate sunt dintre cele mai diverse si mai interesante: 'porcul romanesc trebuie crescut romaneste ca sa aiba gustul copilariei noastre', 'varza si rosiile trebuie sa aiba seminte romanesti, nu numai sa fie cultivate pe pamant romanesc, ca sa fie autentice', 'mi-as dori sa stiu ca rosiile din care e facut bulionul provin din Romania' etc.

 

'Este o surpriza placuta si un adevar. Au fost cazuri in care fermierii s-au orientat catre soiuri de legume provenite din afara Romaniei, pentru ca productivitatea acestora este mult mai mare/ha. Au fost si cazuri in care legumele 100% romanesti au ramas nevandute in magazine, pentru ca forma lor nu era la fel de perfecta ca a celor straine. Este un efort comun, al producatorilor, al cooperativei dar si al consumatorilor. Este mai scump, dar nu imposibil sa facem produse cu ingrediente 100% romanesti, dar intrebarea este: vor fi cumparate? Suntem optimisti in urma acestui studiu si credem ca, in acest ritm, ne putem dezvolta armonios, atat ca brand, cat si ca tara', a subliniat Florin Burculescu.

 

Cooperativa Tara Mea este cea mai mare cooperativa agricola din Romania si singura cooperativa integrata, cu activitati de la cultivarea legumelor si cresterea animalelor pana la productia de lactate, conserve, mezeluri si produse de bacanie, si are peste 1.300 de fermieri membri. Produsele Tara Mea sunt acum disponibile in reteaua de hypermarketuri Kaufland, in hyprmarketurile Cora si online, pe e-mag.ro.

 



Poti fi interesat si de