Produsele feliate, un segment de viitor in industria carnii
Miercuri, 16 Decembrie 2015
Miercuri, 16 Decembrie 2015
Poate cel mai important aspect al industriei alimentare de astazi este faptul ca vremea alimentelor neambalate a trecut.
Aproape ca nu ne mai putem imagina comercializarea alimentelor fara ambalaje, iar de aici pornesc cele mai mari provocari, atat pentru furnizorii de ambalaje, cat si pentru producatorii de alimente proaspete sau procesate.
Intr-un interviu acordat in exclusivitate pentru INDUSTRIA CARNII.RO, Dragos Marinescu, director general Marsal Production Group, puncteaza ca din punct de vedere economic, a privi ambalajul in mod izolat este gresit.
Rolul principal al acestuia este de a proteja produsul si din acest considerent, este necesara o abordare complexa a tipului de ambalaj utilizat, astfel incat pe intreg ciclul de viata al acestuia sa genereze eficienta maxima in productie, siguranta alimentara, precum si respectarea factorilor de mediu.
Compania noastra, Marsal Production Group, s-a concentrat initial pe promovarea si vanzarea materialelor termocontractibile de ambalare sub vid destinate industriei carnii si a branzeturilor, domenii in care a reusit sa acopere o paleta larga din cerintele pietii. Acest lucru a fost posibil in primul rand multumita calitatii acestor produse, dar si datorita infiintarii in anul 2002 la Filipestii de Padure a unei fabrici de ambalaje cu scopul asigurarii necesitatilor individuale, variate si imediate ale clientilor. Fabrica produce pungi termocontractibile, pungi din polipropilena biorientata microperforata si pungi de vid tip PA/PE, intr-o gama dimensionala foarte variata. Pentru a raspunde cerintelor pe piata ambalajelor de profil si pentru a intregi gama de materiale si solutii de ambalare oferite producatorilor romani, MPG a inceput importul, prelucrarea si distributia de filme flexibile multistrat respectiv rigide pentru termoformare.
De asemenea, Dragos Marinescu afirma ca produsele feliate reprezinta un segment de viitor in industria carnii. Cred ca o zona de viitor va fi cea de produse feliate, in care Romania este, credem, undeva sub 10% din potentialul de piata. Pe de alta parte, implica si o crestere a puterii de cumparare, speram ca reducerea TVA-ului sa stimuleze consumul de produse cu gramaje mai mici. Sectoarele legume, fructe, paine sunt oarecum deficitare la acest capitol, sunt domenii in care incercam sa fim si noi prezenti cu cele mai bune solutii.
Interviul integral il puteti citi in revista INDUSTRIA CARNII.RO, editia 42
Reprezentantii sectorului agroalimentar romanesc pot transmite, pana pe 2 februarie 2018, contrib...
Autoritatile sanitar-veterinare din Brasov au anuntat ca interzic organizarea de targuri pentru v...
Compania AGRICOLA MAGAZINE are, incepand cu 15 ianuarie 2018, o noua conducere executiva, care ma...