Producatorii si retailerii de alimente risca pierderi de 150 mld. dolari

Producatorii si retailerii de alimente risca pierderi de 150 mld. dolari


Marile firme din sectorul agroalimentar ar putea pierde pana la un sfert din valoarea lor de piata pana in 2030, daca nu se adapteaza la noile politici guvernamentale si noile comportamente ale consumatorilor care au legatura cu schimbarile climatice, arata un raport publicat de promotorii campaniei 'Cursa catre Zero'(Race to Zero), informeaza Reuters.

Autorii acestui raport au analizat modul in care 40 mari companii, inclusiv producatori agricoli si retaileri de alimente, ar putea sa evolueze conform unor diferite scenarii considerate cheie pentru reducerea emisiilor, precum cel in care guvernele ar impune un pret pentru emisiile de carbon sau cel in care consumatorii si-ar reduce consumul de carne.

 

Studiul, consultat de Reuters News, a ajuns la concluzia ca valoarea de piata a acestor mari companii ar scadea, in medie, cu aproximativ 7% pana in 2030, echivalentul unor pierderi de 150 de miliarde de dolari pentru investitori, daca nu adopta noi practici. In acelasi timp, domenii de activitate precum carnea pe baza de plante sau refacerea padurilor ofera acelorasi companii noi oportunitati de afaceri, subliniaza autorii raportului.

 

Raportul nu mentioneaza numele companiilor vizate astfel incat sa nu fie considerat un sfat de investitii, a declarat un reprezentant al campaniei.

 

Sustinatorii arata ca aceste concluzii arata importanta precedentelor apeluri catre investitori si companii pentru a elimina materii prime legate de produse precum cresterea vitelor, ulei de palmier si soia care contribuie la defrisari. Peste 100 de lideri din intreaga lume au promis anul trecut sa opreasca defrisarile si sa inverseze despaduririle si degradarea solului pana la finele deceniului.

 

'Realitatea este simpla. Riscurile naturale devin rapid un factor integral din riscurile de investitii', a declarat Peter Harrison, director executiv la Schroders Plc.

 

Raportul este publicat de 'Cursa catre Zero'(Race to Zero), o campanie sustinuta de ONU destinata sa raspunda la schimbarile climatice. Cercetatorii au utilizat datele furnizate de Vivid Economics, parte a firmei de consultanta McKinsey & Co. Raportul urmeaza sa fie publicat cu prilejul Climate Week, o serie de evenimente organizate la New York cu prilejul celei de-a 77-a Sesiuni a Adunarii Generale a ONU (AG ONU).



Poti fi interesat si de