Platforma Obor21.ro isi extinde livrarile de carne proaspata in sase orase

Platforma Obor21.ro isi extinde livrarile de carne proaspata in sase orase


Obor21.ro, prima cooperativa taraneasca digitala din Romania, extinde livrarea de carne proaspata provenita din gospodariile din nordul Moldovei catre sase noi orase, iar in perioada urmatoare livrarile vor acoperi si statiunile si orasele de pe litoralul romanesc, informeaza miercuri un comunicat al platformei.

Potrivit sursei citate, comenzile se vor face dupa acelasi principiu, de meatbooking - rezervare inainte de sacrificare - astfel incat carnea sa fie livrata proaspata, in maximum 72 de ore.

 

Astfel, Obor21.ro face livrari incepand din aceasta saptamana, pe langa Bucuresti si Ilfov, in Ploiesti, Constanta, Galati, Braila, Buzau si Focsani. De asemenea, pentru sezonul estival, livrarile se vor extinde in localitatile de pe intreg litoralul, de la Navodari pana la Vama Veche. Investitia necesara sustinerii planurilor de extindere se ridica la peste 20.000 de euro si cuprinde logistica distributiei capilare, investitiile in dezvoltarea platformei si marketingul aferent deschiderii acestor noi zone de distributie.

 

'Am avut solicitari numeroase de extindere a zonei de livrare, astfel incat am accelerat acest proces in primul trimestru si am reusit sa deschidem livrarea in cele 6 orase, urmand ca planul de extindere sa continue pana la finalul anului. Estimam ca impactul investitiilor in cresterea capacitatilor de livrare asupra cifrei de afaceri va fi suficient de puternic incat sa ne apropie de obiectivul propus pentru acest an, 300.000 de euro', a precizat Florian Mateita, cofondator Obor21.ro.

 

Livrarile de carne proaspata se vor face atat pe segmentul B2C, cat si catre B2B, existand o crestere a interesului pentru produsele Obor21.ro in randul restaurantelor. De altfel, in ciuda restrictiilor care au afectat sectorul HoReCa, segmentul B2B reprezinta 25% din vanzarile cooperativei digitale, cu o crestere semnificativa in perioada Pastelui, pe fondul diversificarii meniului restaurantelor si extinderii acestora catre zona de delivery.

 

Potrivit datelor unui sondaj realizat de Obor21.ro in luna martie, 29% dintre romani isi doresc sa cumpere carne din bacanii si magazine specializate. Mizand pe importanta proximitatii, Obor21.ro demareaza in aceasta saptamana si un proiect-pilot cu bacanii din Bucuresti, prin intermediul carora clientii vor putea plasa comenzi cu livrare in locatiile respective. Comenzile se vor face prin intermediul unor terminale speciale, plasate in bacanii, iar ridicarea acestora se va face in fiecare zi de joi. In prezent, acest tip de comanda este disponibil in doua bacanii din Capitala, urmand ca pana la finalul acestui trimestru numarul lor sa ajunga la 10.

 

'Media pe comanda plasata din bacanii va fi cel mai probabil mai mica decat cea a comenzilor de pe site, undeva la 50-60%, adica la 100-150 de lei, cu 2-3 produse in cos si o preferinta pentru produse din categoria zahana, dar si piese mai greu de gasit in alte magazine, cum sunt cele de oaie/miel si capra/ied. Pe de alta parte, estimarile noastre arata ca numarul comenzilor plasate prin acest canal va ajunge sa reprezinte intre 15% si 20% din comenzile totale, fiind un segment strategic de dezvoltare in urmatoarele 12-18 luni', a mai spus Florian Mateita.

 

Reprezentantii platformei sustin ca in perioada Pastelui - 21- 30 aprilie - media comenzii s-a mentinut in jurul sumei de 240 de lei, pentru clientii care au comandat exclusiv produse de miel si ied, dar a crescut pana la 300 de lei pentru clientii care au adaugat in cos si produse din manzat. De altfel, daca intr-o perioada obisnuita ponderea produselor din manzat vandute este de 65% din totalul vanzarilor, in luna aprilie aceasta a scazut la 25%.

 

'Am avut o crestere de peste 240% in vanzari, fata de o perioada normala, iar fata de Paste 2020, cresterea a fost de 30%, pe fondul diversificarii portofoliului, dar si a cresterii notorietatii conceptului. Am facut si livrari in afara zonei Bucuresti/Ilfov, punctual, cat a permis logistica existenta. Din pacate, desi am avut zeci de comenzi din 12 alte orase - inclusiv zona Moldovei, Ardeal, Banat - nu le-am putut onora pe toate. Anul acesta ne concentram pe extindere, astfel incat sa putem veni in intampinarea tuturor clientilor, indiferent de localitate', sustine Florian Mateita.

 

Platforma Obor21.ro a fost lansata in luna februarie 2020 de catre Iunia si Florian Mateita, cu o investitie initiala de peste 80.000 euro. Obor21.ro este puntea digitala dintre sat si oras, care ofera acces la carne autentica de la tara, in conditii sanitar-veterinare de secol XXI, iar taranii crescatori de animale au piata de desfacere si venituri fiscalizate.

 

Carnea rezervata prin intermediul Obor21.ro provine in cea mai mare parte din gospodariile taranesti din judetele Botosani si Suceava. Aceasta este livrata consumatorului final exclusiv prin curier, in conditii de temperatura controlata, in cel mult 72 de ore de la sacrificare, insotita de certificat de calitate. Fiecare eticheta contine informatii detaliate despre provenienta produselor, inclusiv satul unde a fost crescut animalul sacrificat, precum si data sacrificarii, data ambalarii in vid si data expirarii produsului. Procesarea carnii, inclusiv ambalarea ei, are loc in abator autorizat EU (mentionat pe eticheta), iar intreg fluxul, pana la usa clientului, este fiscalizat si conceput sa respecte normele sanitar-veterinare.

 



Poti fi interesat si de