Pierdere de 8,7 milioane de lei pentru Sphera Franchise Group

Pierdere de 8,7 milioane de lei pentru Sphera Franchise Group


Sphera Franchise Group a realizat o pierdere neta de 8,7 milioane lei in primele sase luni ale acestui an, fata de un profit net de 5,2 milioane lei in acelasi interval din 2021, conform unui comunicat al companiei.

"Performanta excelenta la nivel de venituri totale si profitul net din al doilea trimestru au ajutat la recuperarea partiala a pierderilor Grupului din T1 2022. In consecinta, in primele sase luni ale anului 2022, Grupul a inregistrat, comparativ cu S1 2021, venituri consolidate de 606 milioane lei (in crestere cu 36%), EBITDA de 21,2 milioane lei (in scadere cu 29%) si o pierdere neta de 8,7 milioane lei fata de un profit net de 5,2 milioane lei", se mentioneaza in comunicat.

 

Grupul a incheiat primele sase luni ale anului 2022 cu o crestere de 33% a vanzarilor in Romania, 34% in Republica Moldova si 64% in Italia.

 

"Performanta excelenta la nivel de venituri si profitul net din al doilea trimestru au ajutat la recuperarea partiala a pierderilor inregistrate in primul trimestru din 2022, care a fost dificil. In pofida provocarilor continue cauzate de inflatie, am reusit sa echilibram cu succes parte din cheltuielile la nivelul restaurantelor din trimestrul al doilea, ponderea lor in totalul veniturilor scazand de la 98% in Q1 2022, la 95%. Ne vom continua eforturile de imbunatatire a performantei la nivel de profit, prin masuri stricte de control al costurilor la nivelul Grupului pentru restul anului. Ne asteptam in continuare la provocari, pe fondul cresterii preturilor la alimente, costului in crestere al energiei, cresterilor salariale si mediului inflationist general, dar ramanem optimisti cu privire la capacitatea Grupului de a adresa aceste provocari si maximiza veniturile totale", a declarat Valentin Budes, CFO, Sphera Franchise Group.

 

In ceea ce priveste performanta individuala, toate companiile din Grup au inregistrat cresteri semnificative ale vanzarilor in S1 2022 fata de aceeasi perioada a anului 2021, KFC Romania si KFC Moldova incheind pe profit prima jumatate de an.

 

"Datorita performantei puternice din T2 2022, KFC Italia a redus pierderea neta cu 36%, desi vanzarile au crescut cu doar 16%, datorita maturitatii unitatilor existente, validand astfel modelul de afaceri al Grupului in Italia", se mai precizeaza in comunicat.

 

La 30 iunie 2022, Grupul avea 5.230 de angajati, dintre care 4.885 in Romania, 260 in Italia si 85 in Republica Moldova.

 

Conform sursei citate, Sphera Franchise Group ("Sphera") a inregistrat cele mai bune vanzari trimestriale din istorie in T2 2022, veniturile situandu-se la 327,4 milioane RON, o crestere cu 40% fata de T2 2021.

 

Toate cele trei branduri - KFC, Pizza Hut si Taco Bell - au inregistrat vanzari record pe toate pietele - Romania, Italia si Republica Moldova - o dinamica accelerata, ca urmare a ridicarii restrictiilor din perioada pandemiei.

 

Cresterea semnificativa fata de trimestrul precedent este rezultatul a trei factori. In primul rand, ridicarea restrictiilor privind servirea mesei la interior si eliminarea certificatului Covid in Romania, Italia si Republica Moldova, ceea ce a condus la o crestere a tranzactiilor, in general.

 

Potrivit sursei citate, al doilea factor se refera la contributia restaurantelor deschise in precedentele 12 luni. Si, nu in ultimul rand, faptul ca s-a continuat strategia de dezvoltare a unor branduri apreciate si de incredere.

 

"Trimestrul al doilea din 2022 a fost excelent pentru Sphera. Am inregistrat cresteri de doua cifre pe toate brandurile, in toate pietele, ajungand la venituri totale cu 40% mai mari fata de acelasi trimestru din 2021. Un aspect foarte important, odata cu ridicarea restrictiilor generate de pandemie, am atins cea mai mare pondere a canalelor proprii de vanzari de la debutul acesteia, 81% dintre toate comenzile din T2 fiind livrate in restaurantele noastre sau prin flota proprie ceea ce ne permite sa retinem o mai mare parte din marja de vanzare. Ne bucuram ca am continuat investitiile in extinderea retelei de restaurante din Romania si Italia in ultimii doi ani, aducand brandurile noastre emblematice mai aproape de clienti, deoarece rezultatele acestei decizii incep sa se vada," a spus Calin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

 

Grupul a incheiat T2 2022 cu rezultate pozitive, inregistrand EBITDA de 17,5 milioane lei (in crestere cu 1% fata de T2 2021) si un profit net de 2,2 milioane lei (in scadere cu 54% fata de T2 2021).

 

"Scaderea profitului net in T2 2022 a fost cauzat de presiunile inflationiste pe partea de costuri, de cresterea pretului energiei ca urmare a conflictului din Ucraina si de un context mai putin favorabil decat in T2 2021, care a contribuit la momentul respectiv la cresterea profitului net (de ex. facilitatile guvernamentale, precum somajul tehnic, sau oportunitatile de renegociere pentru costurile de inchiriere). Cu toate acestea, profitul net in T2 2022 a inregistrat o crestere substantiala de 13,1 milioane lei fata de T1 2022", se mai spune in comunicat.

 

In trimestrul al doilea 2022, vanzarile in termeni comparabili au crescut cu 32% la nivelul brandurilor Sphera. Intre 30 iunie 2021 si 30 iunie 2022, Sphera a deschis 14 restaurante noi - 13 in Romania si unul in Italia. Noile locatii au contribuit la performanta Grupului, cu 5 noi locatii Pizza Hut care au contribuit la cresterea cu 46% a performantei tuturor restaurantelor in al doilea trimestru din 2022, sase noi locatii KFC care au contribuit la cresterea cu 37% fata de anul trecut si cele 2 noi locatii Taco Bell, care au contribuit la imbunatatirea cu 39% a performantei tuturor restaurantelor in trimestrul al doilea 2022, in comparatie cu anul precedent.

 

"La nivel de canale, vanzarile in restaurante au inregistrat o crestere semnificativa in T2 2022 fata de T1 2022, datorita ridicarii tuturor restrictiilor de acces atat in restaurante, cat si in centrele comerciale, precum si a vremii favorabile care, de obicei, genereaza vanzari in trimestrul al doilea. Pe de alta parte, vanzarile prin serviciul de livrare au scazut cu 10% in T2 2022 fata de trimestrul anterior, ajungand la 70,3 milioane lei", se mai precizeaza in comunicat.

 

Contributia acestui canal la vanzarile totale in primele sase luni ale anului 2022 a fost de 148,4 milioane lei, din care 12% au fost livrate folosind flota proprie a Sphera. Grupul are propriul serviciu de livrare in Romania pentru KFC si Pizza Hut, in timp ce, pentru Taco Bell, precum si pentru KFC in Italia si Republica Moldova, Sphera livreaza exclusiv prin platforme de livrare online precum Glovo, Tazz, Uber Eats sau Bolt.



Poti fi interesat si de