Piata de mancare gatita si bauturi a scazut cu 29% in 2020

Piata de mancare gatita si bauturi a scazut cu 29% in 2020


Valoarea totala anuala a pietei de mancare gatita si bauturi s-a ridicat la 10,32 miliarde de lei, in 2020, in cinci dintre cele mai mari orase din tara, respectiv Bucuresti, Timisoara, Iasi, Cluj si Brasov, in scadere cu 29% fata de anul 2019, releva studiul National Foodservice Research, realizat de Hospitality Culture Institute.

Cercetarea de specialitate arata ca 47% din piata de mancare gatita este generata, in prezent, de servicii de livrare utilizate de 9 din 10 respondenti din Bucuresti si din marile orase din tara.

 

De asemenea, aproape doua treimi (63%) dintre cei care au comandat mancare cel putin o data in ultimele sase luni au facut-o pentru acasa in cele multe situatii, in timp ce doar 17% la locul de munca.

 

Datele Hospitality Culture Institute evidentiaza faptul ca, pentru urmatoarele sase luni, nu se preconizeaza o scadere a comenzilor prin intermediul serviciilor de delivery. In privinta comportamentului consumatorilor fata de masurile de preventie impotriva COVID-19, cat si a estimarilor asupra veniturilor, 40% dintre cei intervievati au declarat ca bugetul pentru a manca in oras a scazut in ultimul an.

 

La nivelul oraselor Bucuresti, Timisoara, Iasi, Cluj si Brasov, valoarea totala anuala a pietei de mancare gatita si bauturi out of home (restaurante standard, fast-food, cantine, pub-uri si supermarketuri) a ajuns, in 2020, la 10,32 miliarde de lei, cu 29% sub ceea ce se s-a inregistrat in anul anterior, respectiv 14,1 miliarde de lei.

 

Cele cinci orase reprezinta 60% din total piata, ceea ce duce industria ospitalitatii la o valoare de 17 miliarde de lei, in anul 2020, se precizeaza in studiul citat. Editia a IV-a a celui mai mare studiu national in zona de food a fost realizata la inceputul anului 2021 in cinci dintre cele mai mari orase din Romania: Bucuresti, Brasov, Timisoara, Cluj, Iasi.

 

Culegerea datelor cantitative s-a realizat prin metodologia CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), in parteneriat cu Exact Business Solutions, companie cu experienta de peste 10 ani in marketing research.

 

Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training si consultanta din Romania care studiaza piata si trendurile din HoReCa, reuneste lideri din ospitalitate, profesionisti din diverse industrii, arhitecti, reprezentanti media, antreprenori si manageri. Cele mai importante proiecte derulate de institut sunt: Horeca Business Accelerator, Ziua Nationala a Mancatului in Oras de Acasa, Conferinta Nationala pentru Turism Intern, Conferinta Nationala a Industriei Ospitalitatii, Romanian Hospitality Awards, National Food Service research si Intimate roundtable conversations.



Poti fi interesat si de