Piata de condimente din Romania a ajuns la 700 de milioane de lei

Piata de condimente din Romania a ajuns la 700 de milioane de lei


Piata de condimente si mirodenii este in continua crestere in ultimii ani. Acest lucru se datoreaza cresterii consumului de alimente semipreparate, snacks-urilor si produselor de cofetarie.

Productia de condimente si ingrediente se bazeaza in Romania pe 84 de companii, care au cumulat in 2017 o cifra de afaceri de aproape 691 de milioane de lei (148 milioane de euro), potrivit datelor oferite de Registrul Comertului.

 

Comparativ cu anul 2008, numarul de companii a crescut cu 11 firme noi, iar cifra de afaceri s-a dublat, in urma cu 10 ani fiind de doar 347 milioane de lei, mai arata datele de la Registrul Comertului.

 

Numarul de salariati din sectorul productiei de condimente a depasit 1.600 de persoane anul trecut, in timp ce in 2008 in aceasta piata lucrau 1.450 de angajati, scrie zf.ro.

 

„Chiar si atunci cand vine vorba de piata condimentelor, generatia mileniala este cea care da tonul trendurilor. Asadar, la nivelul pietei se poate observa cresterea preferintelor etichetate ca fiind «sanatoase», precum turmericul cu multiple beneficii sau nuca de cocos bogata in grasimi saturate, alaturi de o serie de alte ingrediente componente ale produselor probiotice sau fermentate a caror popularitate este in crestere. De asemenea, exista un interes crescut pentru gastronomiile lumii, gratie fenomenului street-food, iar mirodeniile si condimentele exotice specifice acestora se regasesc in topul preferintelor consumatorilor”, a declarat, pentru INDUSTRIA CARNII.RO, Nicolae Saracut, directorul comercial Solina Romania.

 

Aleksandar Kostov, director general Kralex, sustine in schimb ca piata din Romania e inca destul de traditionalisa. „Trebuie sa facem diferenta intre ce se vrea si ce se poate. Se doresc produse scumpe, fara E-uri etc, dar din pacate nu prea se cauta. Sunt producatori care promoveaza astfel de produse, se creeaza un trend in piata, toata lumea vrea sa aiba aceste produse, dar pana la urma puterea de cumparare a consumatorului este cea care decide. Cred ca trendul este inca pe produsele conventionale si va fi pentru urmatorii 5 ani, cu siguranta. Vedem situatia macroeconomica. Se inrautateste, asa ca nu prevad schimbari majore in aceasta directie, a produselor mai scumpe. Tendinta este de a imbunatati produsele de volum, atat organoleptic, cat si financiar, de a obtine retete mai bune”, spune Kostov.



Poti fi interesat si de