PENNY lanseaza initiativa 100 de idei de business pentru Romania

PENNY lanseaza initiativa 100 de idei de business pentru Romania


PENNY a lansat „100 de idei de business pentru Romania”, o initiativa ambitioasa si unica pentru mediul local de afaceri. In anul 2020, compania si-a asumat un obiectiv ambitios, sub umbrela TripluRO (3RO): isi propune ca pana la finalul anului 2023, 60% din sortimentul aflat la vanzare in magazinele PENNY sa aiba ingredientul principal provenit din Romania, adica sa fie cultivat, crescut, extras sau fabricat in tara si sa fie procesat si ambalat in Romania.

Impreuna cu Academia de Studii Economice, PENNY analizeaza 100 de oportunitati de dezvoltare a unor afaceri locale din industrii precum agricultura, ambalajele sau produsele cosmetice, pentru a gasi solutii care vor putea oferi romanilor, intr-un viitor cat mai apropiat, produse 100% romanesti, care sa se alinieze obiectivului TripluRO (3RO).

 

Cu ocazia lansarii acestei initiative, PENNY da curs unei discutii libere despre cum mediul de afaceri si autoritatile locale isi pot uni fortele pentru a creste numarul de produse locale pe care consumatorii le gasesc in magazinele din toata tara.

 

“Parteneriatul dintre ASE si PENNY genereaza proiecte cu valoare adaugata atat pentru noi ca parteneri cat si pentru Romania. PENNY este prima companie din retail care spune transparent care sunt produsele ce nu se produc in Romania si cauta solutii pentru a stimula productia locala. Noi, mediul universitar, dorim sa fim liantul dintre mediul de afaceri si guvern, pentru a gasi impreuna cele mai bune solutii pentru a ajuta producatorii romani sa puna pe piata produsele ce astazi lipsesc. Proiectul pe care il facem impreuna cu PENNY este un pas important in aceasta directie si arata ca societatea noastra s-a maturizat, reusind sa genereze un dialog consistent intre toti actorii relevanti pentru industrie”, a declarat Tanase Stamule, Decan FABIZ, ASE.

 

penny2

 

100 de idei de business pentru Romania sunt reunite intr-un volum sub forma unui ghid informativ, o linie de start pentru producatorii romani care isi doresc sa isi dezvolte afacerile in mod sustenabil. In paginile acestuia sunt sumarizate 100 de idei de business necesare pentru cresterea numarului de produse locale pe rafturile magazinelor din Romania. Pe termen lung, volumul isi propune sa inspire si sa genereze o miscare ampla: intelegerea nevoii de a dezvolta productia verticala romaneasca de la ingredientul principal pana la produsul de pe raft pentru a raspunde nevoilor consumatorilor si pentru a genereza plus-valoare in tara.

 

“De peste 20 ani suntem atenti la nevoile romanilor, carora incercam sa le raspundem printr-o strategie eficienta de dezvoltare. In perioada 2016 -2021 am investit 2,2 miliarde de lei in Romania, avem 315 de magazine PENNY, 4 depozite si aproape 6.000 de colegi in toata tara. Pentru noi este important sa ne asiguram ca romanii gasesc intotdeauna in magazinele PENNY produsele pe care si le doresc, fabricate in Romania si disponibile la preturi accesibile. Consumatorul modern este atent la raportul calitate-pret, dar isi doreste sa pastreze in cosul sau de cumparaturi produse sanatoase, cat mai proaspete si cu origini romanesti. Credem ca dezvoltarea economiei prin cresterea sortimentului de produse romanesti se poate face prin initiative inteligente, care favorizeaza atat interesele consumatorilor, cat si pe cele ale producatorilor locali”, a spus Daniel Gross, CEO PENNY Romania.

 

Un studiu realizat in cadrul PENNY in anul 2020 arata ca peste 76% dintre consumatorii romani prefera produse fabricate in Romania in 6 categorii: carne, mezeluri, legume, fructe, lactate si produse din cereale. In plus, datele arata si ca painea, fructele, legumele si lactatele sunt cele mai consumate produse saptamanal, iar cel putin o parte dintre acestea au originea in Romania.

 

“Suntem mandri sa avem o retea de peste 400 de furnizori locali, al caror numar creste in fiecare an. Este o prioritate pentru noi sa facem pasi inainte in atingerea obiectivului nostru. S-au facut primii pasi: 100% din carnea proaspata (vita, pui si porc) vanduta in magazinele PENNY este deja TripluRO (3RO). Ne dorim sa avem pe rafturile magazinelor noastre cat mai multe produse locale, in concordanta cu asteptarile clientilor nostri, dar in acelasi timp sa sustinem economia romaneasca. Legat de pilonul sustenabilitatii, vedem si beneficii prin scurtarea lantului valoric dintre producator si consumator”, a declarat Marek Dolezal, COO PENNY Romania.



Poti fi interesat si de