O noua aplicatie care are ca scop combaterea risipei de alimente - bonapp.eco

O noua aplicatie care are ca scop combaterea risipei de alimente - bonapp.eco


Startup-ul romanesc bonapp.eco a lansat aplicatia prin care consumatorii economisesc pana la 80% la achizitia de alimente si anul viitor intentioneaza sa se extinda in alte tari din regiune si sa salveze de la risipa 30 de milioane de pachete cu produse pana in 2023.

bonapp.eco este lansata de Gregoire Vigroux, business angel si antreprenor in serie, impreuna cu Diego Roy de Lachaise, fost senior tech consultant la KPMG, si cu Zsolt Kadar, fost executiv Apple. Aplicatia mobila are ca scop combaterea risipei de alimente, conectand consumatorii cu comerciantii ale caror alimente se apropie de data de expirare. Produsele vor fi vandute la preturi mai mici cu 40%- 80%.

 

Aplicatia este disponibila pe iOS si Android. Alimentele sunt achizitionate cu cardul, prin intermediul aplicatiei, dintr-o retea de 35 de afaceri afiliate din Bucuresti. In prezent aplicatia include supermarketuri, hipermarketuri, restaurante, magazine, brutarii, cafenele si hoteluri. Lansarea in alte orase din Romania este planificata pentru primul trimestru din 2022, in timp ce extinderea in alte tari din regiune va incepe in trimestrul al doilea.

 

bonapp.eco estimeaza ca aplicatia are un potential de piata de cinci milioane de utilizatori numai in Romania. Utilizatorul tinta locuieste in mediul urban, are cont bancar, isi doreste sa cumpere produse de calitate si, totodata, sa economiseasca bani.

 

"La nivel global se iroseste 40% din cantitatea totala de alimente, conform World Wildlife Fund. Numai risipa de alimente este cauza pentru 10% din emisiile de gaze cu efect de sera, la nivel mondial. Pe langa exacerbarea schimbarilor climatice, risipa alimentara provoaca pierderi semnificative retailerilor. In Romania, intr-o tara in care mancarea este scumpa, sunt aruncate anual 5 milioane de tone de alimente. Consumatorii romani isi aloca aproape 40% din buget pentru alimente si bauturi. bonapp.eco transforma aceste provocari de mediu, economice si sociale intr-o oportunitate de afaceri durabila, in beneficiul tuturor. Solutia noastra este un castig pentru consumatori, un castig pentru comerciantii de produse alimentare si un castig pentru planeta", a declarat Gregoire Vigroux, co-fondatorul bonapp.eco.

 

Printre primii parteneri care s-au alaturat retelei bonapp.eco din Bucuresti se numara Accor, Cora, foodpanda, Penny Romania, Starbucks si Up (anterior denumita Cheque-Dejeuner), urmand ca pana la finalul anului sa fie anuntate si alte parteneriate.

 



Poti fi interesat si de